Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

نائب رئیس کانون بازنشستگان مشهد از تدوین طرح همسان‌سازی عیدی و پاداش پایان سال بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرآنلاین، رحمت‌الله پورموسی از تدوین و آماده‌سازی طرحی خبر داد که به موجب آن، عیدی و پاداش پایان سال بازنشستگان تامین اجتماعی مشمول همسان‌سازی می‌شود و ابراز امیدواری کرد: با مساعدت کمیسیون اجتماعی مجلس، این طرح به نتیجه برسد و عیدی و پاداش بازنشستگان تامین اجتماعی همچون زمان اشتغال به کار آنها محاسبه و پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طی دیداری که با کانون عالی بازنشستگان کشور داشتیم، موضوع همسان‌سازی عیدی بازنشستگان و تدوین طرحی در این زمینه را مطرح کردیم. درصدد هستیم تا این طرح را پس از کار کارشناسی از طریق نمایندگان به مجلس ارائه کنیم و چنانچه مشکلی پیش نیاید کلیات آن را در صحن علنی به تصویب برسانیم.

پورموسی تاکید کرد: قانونی که در سال ۱۳۷۰ در خصوص عیدی کارگران تصویب شده، می‌گوید که کارگر باید دو ماه حقوق خود را به عنوان عیدی پایان سال دریافت کند، به شرطی که از سه ماه حداقل حقوق تجاوز نکند و این قانونی است که در پایان هر سال کارفرمایان مکلف به اجرای آن هستند.

وی افزود: به محض اینکه کارگر بعد از ۳۰ سال واریز حق بیمه بازنشسته می‌شود، بلافاصله او را به تامین اجتماعی متصل و کارمند محسوب می‌کنند در حالی که کارگران، کارمند نیستند که عیدی آنها مثل کارمندان پیش‌بینی شود و انتظار جامعه بازنشستگان این است که عیدی آنها همچون عیدی کارگران محاسبه و تعیین شود.

 ‌ به موجب ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار مصوب ۱۳۷۰/۱۲/۶ مجلس شورای اسلامی، کلیه کارفرمایان مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد به عنوان عیدی و پاداش بپردازند، مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارگران نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تامین اجتماعی عیدی بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز

لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر اعمال پاداش تلاش برای کارگران شهرداری تبریز به مناسبت روز جهانی کارگر تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، به مناسبت روز جهانی کارگر، شورای شهر تبریز ظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یکصد و نود و دومین صحن علنی شورای شهر تبریز، لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر اعمال پاداش تلاش و پاداش برای کارگران را تصویب کرد.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز با تاکید بر اینکه تمام کارگران دارای بیش از سه ماه سابقه کار مشمول این لایحه هستند اظهار کرد: بر اساس این لایحه ۳ میلیون تومان به عنوان پاداش برای کارگران تخصیص می‌یابد.

وی از افزایش چشمگیر حقوق و دستمزد رانندگان استیجاری شهرداری تبریز علاوه بر میزان افزایش سالانه خبر داد.

همچنین شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر تاکید کرد: کارگران شهرداری تبریز همیشه با حداقل دستمزد، بیشترین تلاش و بیشترین بهره‌وری را دارند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد در مجموعه شهرداری قدردان زحمات سبزبان‌ها، پاکبان‌ها و دیگر کارگران باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تبریز تمیز در سایه تلاش این کارگران است که نه تنها تلاش می‌کنند بلکه جان خود را در این راه از دست می‌دهند.

کد خبر 748771

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق اردیبهشت بازنشستگان | درباره همسان‌سازی حقوق اطمینان می دهم که ...
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز