Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از خبرآنلاین، داستان پینوکیوی چوبی که با دروغ گفتن دماغش بزرگ می‌شد را باید به فراموشی سپرد چراکه به عقیده محققان دانشگاه گرانادا که دستگاه جدید دروغ‌سنج را ساخته‌اند، دمای بینی انسان هنگام دروغ گفتن پایین آمده و بنابراین رو به کوچک شدن می‌گذارد. بنابراین داستان پینوکیو به گفته محققان کاملاً برعکس است و نمی‌تواند صحیح باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محققان دانشگاه گرانادا که روی موضوع «تأثیر پینوکیو» کارکرده‌اند، می‌گویند وقتی انسان دروغ می‌گوید ۱.۲ درجه سانتی‌گراد دمای نوک بینی‌شان کاهش‌یافته و هم‌زمان دمای پیشانی ۱.۵ درجه سانتی‌گراد بالا می‌رود. درحالی‌که انسان به‌صورت ظاهری ممکن است متوجه آن نشود. این اختلاف دما حکایت از دروغ گفتن داشته و بر این اساس آن‌ها متوجه دروغ گفتن فرد می‌شوند.

دستگاه جدید صحیح‌تر از دروغ‌سنج‌های موجود است و واکنش عجیب بدن به‌وسیله قدرت مغز هنگام دروغ گفتن و همچنین میزان اضطرابی که پیدا می‌کنیم؛ دلیل بالا و پایین رفتن حرارت در پیشانی و بینی می‌شود.

 
بیش از ۶۰ دانشجوی داوطلب با این دستگاه و از طریق سیستم اسکن تصویری حرارتی توسط محققان مذکور مورد آزمایش قرار گرفتند و از آن‌ها پرسیده شد که آیا فلان سلبریتی را از نزدیک دیده‌اند یا حادثه تصادف رانندگی داشته‌اند یا نه؟

دکتر گومز میلان مسئول این تحقیق متوجه شد که بیش از ۸۰ درصد از دانشجویان هنگام دروغ گفتن دمای بینی و پیشانی‌شان تغییر کرده است.

وی می‌گوید: ترکیبی از روش دروغ‌سنج و مصاحبه استراتژیک در کنار ترموگرافی می‌تواند ایده آلی برای پلیس، فرودگاه‌ها، اردوگاه پناهندگان و ... باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۳۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده

مطابق داده‌های اداره کل هواشناسی استان تهران طی ۵ روز آینده روند تدریجی افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به نقل از اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان طی ۳ روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و از روز سه‌شنبه افزایش سرعت وزش باد و در ارتفاعات در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری، افزایش ابر گاهی وزش باد شدید و رگبار پراکنده باران با احتمال رعدوبرق در پاره‌ای نقاط به‌ویژه در ارتفاعات مورد انتظار است.

شایان ذکر است طی ۵ روز آینده روند تدریجی افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 748885

دیگر خبرها

  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • نمایش هیجان‌انگیز پرسپولیس و افسوس بزرگ یحیی
  • بزرگ: جام حذفی همیشه برای من خوش‌یمن است
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)