Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب و کتابخوانی ضرورتی است که در استان ایلام مورد غفلت قرار گرفته است و یادآوری آن در هفته کتاب، تلنگُری است بر مسئولان فرهنگی استان ایلام تا در این ارتباط چاره اندیشی کنند. ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ استانها ایلام نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام،  کتاب یکی از نیازهای بنیادی امروز بشر است. نیاز جامعه سالم به افزایش سرانه مطالعه، سر و کار داشتن مستمر و مدام و ارتباط ناگسستنی با کتاب و کتابخوانی ضرورتی است که در استان ایلام مورد غفلت قرار گرفته است و یادآوری آن در هفته کتاب، تلنگُری است بر مسئولان فرهنگی استان ایلام تا به چاره‌اندیشی دراین ارتباط داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزاد امیری شهروند ایلامی در گفت و‌‌ گو با خبرگزاری تسنیم در ایلام اطهار داشت: در ایلام وجود کتابفروشی نیازی است که به وضوح دیده می‌شود.

وی در ادامه گفت: بسیاری از دانشجویان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در ایلام از نبود کتابفروشی که نیاز مخاطبان را تامین کند گله‌مند هستند.

سهیلی دیگر شهروند ایلامی نیز در ادامه گفت و‌گو با خبرگزاری تسنیم در ایلام اظهار داشت: دغدغه خرید کتاب در ایلام یکی از دغدغه‌های علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

وی گفت: در ایلام به علت نبود کتابفروشی برای یک خرید کتاب یا باید راه تهران را در پیش گرفت و یا از طریق آنلاین اقدام به خرید کرد که این خرید بسیار پرهزینه است به عنوان مثال برای خرید یک کتاب 10 هزارتومانی 15 هزار تومان باید هزینه پستی داد که برای قشر کتابخوان این موضوع به صرفه نیست.

عمران خودآموز در گفت و‌گو نیز در ارتباط با نبود کتابفروشی در ایلام می‌گوید: برنامه‌هایی برای ایجاد کتابفروشی در استان و اختصاص تسهیلات برای افرادی که در بازار کتاب شاغل هستند، در دستور کار داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: ایجاد کتابفروشی وظیفه دستگاه اجرایی نیست اما اگر متقاضی برای ایجاد واحد صنفی کتابفروشی باشد ما به وی کمک و در راستای فعالیت او را کمک می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، راه جامعه‌ای که  به‌سوی تعالی نظر دارد در افزایش  سرانه مطالعه افراد آن است و برای توسعه و پیشرفت تقویت بعد فرهنگی استان ایلام ضرورت وجود حداقل یک کتابفروشی که بتواند نیاز مخاطبان را در تامین کُتب روز تامین کند لازم که پیشنهاد این گزارش به اهتمام مسئولان برای ایجاد چنین مکانی است تا علاقمندان بتوانند به نیاز مطالعاتی خود دسترسی یابند.

انتهای پیام/ ع

R7718/P1494/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۷۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور

محمد حسین کاویانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار گمرک در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۰۷ هزارتن پنبه وارد کشور شد.

به گفته او، با توجه به آنکه ۱۰ تا ۱۵ هزارتن محصول از سال قبل در انبارها باقی مانده است، انتظار می رود که تا شهریور ،قبل از ورود محصول جدید به بازار توسط صنعت نساجی خریداری شود.

کاویانی ادامه داد: قیمت کنونی خرید تضمینی هرکیلو پنبه ۳۵ هزارتومان است، درحالیکه بارها اعلام کرده ایم که قیمت خرید پنبه باید ۳ تا ۳‌.۵ برابرنرخ خرید تضمینی گندم باشد تا برای کشاورزان صرفه اقتصادی داشته باشد، در غیراین صورت به سبب هزینه های بالای کاشت، داشت و برداشت کشاورزان به سمت زراعت دیگر محصولات نظیر چغندر و شالی می روند.

مدیر عامل صندوق پنبه با اشاره به راهکار خودکفایی پنبه افزود: با توجه به آنکه پنبه یکی از محصولات استراتژیک محسوب می شود، از این رو وظیفه دولت است که حمایت های لازم را از زراعت این پنبه انجام دهد به طوریکه همانند کشورهای تولیدکننده پنبه یارانه تخصیص دهد.

به گفته او، براساس برنامه ریزی وزارت جهاد امسال سطح زیرکشت پنبه باید به ۱۱۷ هزارهکتار برسد، درحالیکه برآورد می شود که حداکثر به ۸۵ هزارهکتار برسد.

کاویانی با بیان اینکه سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی است، گفت: بنابر آمار تولید پنبه جوابگوی ۵۰ درصد نیاز صنعت نساجی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود