Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک ائتلاف جدید از مخالفان عربستان برای حمایت از شاهزاده«احمد بن عبدالعزیز» به منظور برعهده گرفتن زمام امور مملکت و حکمرانی خوب تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الخلیج آنلاین، یک ائتلاف مخالف عربستان با نام «ائتلاف متحدان به منظور حکمرانی خوب» امروز (یکشنبه 20 آبان 1397) از شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز آل سعود» خواستند تا مناصب حکومتی را در عربستان برای دوره انتقالی برعهده بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این ائتلاف جدید در نخستین بیانیه خود آورده است: ما حمایت خود را از شاهزاده احمد برای برعهده گرفتن زمام امور مملکت برای دوره انتقال اعلام می کنیم و این حمایت برای این است که می بینیم که وی نجات دولت تمایل دارد و میلی به به حکمرانی ندارد.

 

در این بیانیه آمده است که در طول چهارسال گذشته ثابت شد که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و «محمد بن سلمان» ولیعهد، صلاحیت حکومتداری ندارند و روش شان در مدیریت حکومت، این کشور و مقدسات و ملت و منابع آن را آسیب پذیر کردند، زیرا در معرض انقراض قرار داده است.

 

این ائتلاف همچنین خواستار آزادی همه بازداشت شدگان از زندانهای عربستان است که در زمان محمد بن سلمان در ژوئیه 2017 بازداشت شدند و باید زندگی آنها را جبران کنند.

 

در این بیانیه که پس از رایزنی و هماهنگی بین طایفه های گسترده ای از ملت عربستان و نیروهای مسلح و امنیتی صادر شد، آمده است که سیاست های اشتباه و غیرمسئولانه از زمان رسیدن محمد بن سلمان به ولیعهدی، این کشور را در تنگنای تاریخی قرار داده است.

 

این ائتلاف از سیاست های غیر مسئولانه بن سلمان در سرکوب اصلاحگران و بازداشت کودکان و زنان و میانسالان و جنگ یمن و محاصره قصر و مذاکره با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

 

این ائتلاف خواست تا مرحله انتقالی بدون ولیعهد اداره شود، چراکه که حکیمانه نیست که شخصی برای این منصب در این زمان که خاندان سلطنتی در وضعیت ضعف و از هم گسستگی قرار دارد، انتخاب شود.   

 

ائتلاف مخالفان خواستار ایجاد روابط دوستانه با همسایگان و تبادل منافع با کشورهای منطقه خاورمیانه و توقف سگینال های تهاجمی درقبال این کشورها و رهبران آنها شد.

 

این ائتلاف در بیانیه خود که مشتمل بر 12 بند است، لغو دادگاه های جنایی تخصصی و قوانین مبارزه با تروریسم و دعوت به گفتگوی ملی کامل را که با تدوین سیستم دایمی برای حکومت و همه پرسی در مورد سلطنت درپایان مرحله انتقالی اتمام می یابد، خواستار شد.

 

در بند دیگر این بیانیه آمده است که از مخالفان دیگر عربستان در خارج از این کشور که تمایل به بازگشت به کشور دارند، دعوت می شود و می تواند در گفتگوی ملی مشارکت کنند و رسانه ها از شخصیت های و سیاست های عهد عتیق پاک می شود.

 

این ائتلاف همچنین توقف جنگ در یمن را که عربستان رهبری ائتلاف نظامی را برعهده دارد، خواستار شد و این جنگ را به طور کامل محکوم کرد.

 

همچنین بر ضرورت پایان محاصره و تحریم تحمیلی بر قطر که در پنج ژوئن 2017 اتخاذ شد، تاکید کرد.

 

تشکیل این ائتلاف در زمانی است که عربستان از فشارهای بین المللی رنج می برد و ولیعهد نیز به دست داشتن در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد عربستان در کنسولگری ریاض در استانبول در ماه گذشته متهم است./

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد آمریکا تحریم بیرجند محمد جواد ظریف دونالد ترامپ شیراز برگ ریزان پاییز خرم آباد حکمرانی خوب شاهزاده احمد بن عبدالعزیز محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۲۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر جدیدی بازیگر یک پروژه بین المللی شد

آفتاب‌‌نیوز :

کمپانی فرانس تی‌وی حق پخش جهانی این فیلم را پیش از تولیدش خریده و احتمالا در جشنواره کن امسال به فروش آن به کشور‌های مختلف بپردازد. رومالد بولانژه کارگردان آثاری مثل «روی خط» با بازی مل گیبسون کارگردانی این اثر را برعهده داردو این فیلم محصول مشترک فرانسه و بریتانیاست. داون مک دنیل و فیلیپ د لیون هم نویسندگی این اثر را برعهده دارند.

بهرامی درباره این فیلم به ددلاین گفته: «افراد زیادی به من گفته‌اند که سرگذشتم بسیار سینمایی است، اما در واقع باعث افتخار است که فیلم بلندی بر اساس زندگی من ساخته می‌شود. امیر جدیدی بازیگری استثنائی است. او واقعاً برای نقشش تغییر شکل پیدا می‌کند. اینکه او یک بازیکن نیمه-حرفه‌ای تنیس است یکی از آن خوش‌اقبالی‌های بزرگ در این پروژه است.»

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • امیر جدیدی بازیگر یک پروژه بین المللی شد
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند