Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، با توجه به نام‌گذاری هفته بزرگداشت علامه طباطبائی از ۱۹ تا ۲۴ آبان در دانشگاه مزین به نام این فیلسوف معاصر، این همایش به منظور بررسی افکار و اندیشه‌ها واکاوی اثر ارزشمند ایشان در کتاب «شیعه در اسلام» با برگزاری ۴ نشست تخصصی و با حضور استادان و صاحب‌نظران فلسفه و الهیات در حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این همایش، موضوع تشیع و مختصات فرهنگ شیعی، علوم انسانی- اسلامی، عرفان علامه طباطبائی، بررسی نقش این فیلسوف در تحول دانش الهیات، اصول و مبانی تشیع در دیدگاه این عالم دینی دنبال خواهد شد.

در طی این همایش نشست‌ها و سخنرانی‌هایی با موضوعات: نقش علامه طباطبائی در تحول دانش الهیات؛ اصول و مبانی تشیع در دیدگاه علامه طباطبائی؛ علوم انسانی: بایستگی و بایسته‌های آن؛ شیعه فرهنگی، فرهنگ تشیع در نگاه علامه طباطبائی؛ آموزه‌های تشیع امامی از دیدگاه علامه طباطبائی؛ عرفان علامه طباطبائی و نیز شخصیت حکمی- فلسفی علامه طباطبائی ایراد خواهد شد.

رونمایی از طرح دیجیتال پروفایل آثار و اندیشه‌های علامه طباطبائی و پروفایل مخطوطات حکمی عالم اسلام و همچنین پخش مستند زندگی علامه طباطبائی از برنامه‌های جنبی این همایش است.

مراسم افتتاحیه این همایش با سخنرانی آیت‌الله محقق داماد و مراسم اختتامیه با سخنرانی دکتر غلامرضا ابراهیمی دینانی از شاگردان این عالم برجسته برگزار خواهد شد.

ساعت شروع به کار همایش از ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۷ در محل تالار اجتماعات کتابخانه مرکزی پردیس مرکزی دانشگاه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دانشگاه علامه طباطبایی همایش فرهنگ شیعی دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی تنها مدیر فرهنگی هنری منطقه22 از دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه 22 خبر داد و گفت : ویژه برنامه صادق آل عبا در روز شنبه 15  اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت امام صادق علیه السلام از میدان المپیک با تلاوت قران کریم  توسط قاری ممتاز دکترحسین جعفری شروع خواهد شد پس از آن  ذاکر اهل بیت(ع) حاج محمد نیک آریا در سوگ امام جعفر صادق روضه خوانی خواهد کرد. 

تنها در ادامه افزود:دسته های عزاداری منطقه بعد از مراسم میدان المپیک  به سمت دانشگاه علامه طباطبایی حرکت نموده و در دانشگاه با نوای مداح اهل بیت (ع) حاج حسن جعفری و اقامه نماز ظهر و عصر این مراسم ادامه خواهد داشت . همچنین موکب های پذیرایی در میدان المپیک و در دانشگاه  مستقر است. 

شایان ذکر است، این برنامه به همت فرهنگسرای تهران با مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی، شهرداری منطقه22،پایگاه بسیج عمار یاسر، مجمع مساجد و هیات های مذهبی برگزار می‌شود. 

وی یاد آور شد؛ دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می توانند روز شنبه15 اردیبهشت ماه ساعت 9 صبح به میدان المپیک منطقه22 مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • نظریهٔ تکامل سوء تفاهمی بیش نیست
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود