Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: باید با استفاده از ظرفیت خیرین طرح ایجاد کتابخانه‌های کوچک در محلات و مساجد استان کردستان اجرا شود. ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی امشب در دیدار با مدیرکل و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و ماه ربیع به جایگاه کتاب از دیدگاه اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: کتاب بزرگترین معجزه پیامبر گرامی اسلام(ص) و منبع روشنی برای نجات بشریت از ظلمت‌ها، جهالت‌ها و تاریکی‌ها به سمت نور، رشد و تعالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خداوند متعال در کتاب آسمانی چیزهایی گذاشته که انسان در جاهای دیگر نمی‌تواند به این حقیقت‌ها دست پیدا کند و تاکنون کسی هم نتوانسته مشابه آن خلق کند، چرا که قرآن دارای حکمت، محتوا، لفظ، علوم و آهنگ خاصی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: کتاب قرآن دارای یک اصل، اساس و مبنای اصلی در دین اسلام است و پیامبر گرامی اسلام(ص) در این‌باره می‌فرماید که «هر کس بتواند یک بند از قرآن را ثبت و نگهداری کند در روز قیامت از آتش جهنم حفظ خواهد شد».

وی به یکی از توصیه‌های امام صادق(ع) اشاره کرد و ادامه داد: اگر اخباری دارید آن را بنویسید تا به دست آیندگان برسد؛ باید کتاب‌های باارزش نیز جمع‌آوری شود تا بلکه دیگران از آن استفاده کنند و سبب پیشرفت انسان‌ها شود.

حسینی‌شاهرودی افزود: اگر انسان‌ها به مطالعه و کتابخوانی روی بیاورند و برای کتاب و علم ارزش قائل شوند، قطعاً پیشرفت می‌کند.

وی اظهار کرد: «پیشرفت علم و گسترش کتاب، کتابخوانی و علوم» یکی از برکات انقلاب اسلامی بوده و این مسئله همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید همه ما به آن توجه داشته باشیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: علی‌رغم پیشرفت تکنولوژی‌های مختلف هیچ کدام از اینها نمی‌تواند جایگاه کتاب را بگیرد اما باید به تولید کتاب‌های علمی، کتاب‌های مکتوب و دیجیتالی توجه بیشتر کنیم و تنوع را بپذیریم تا بلکه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه ترویج یابد.

وی با تاکید بر اینکه باید در کتابخانه‌ها نشست‌های علمی تخصصی در زمینه‌های مختلف و نقد فیلم برگزار شود، یادآور شد: خوشبختانه در کتابخانه امام خامنه‌ای در سنندج این برنامه‌ها کاملاً وجود دارد و هر چقدر بتوانیم این مکان‌ها را توسعه بدهیم و تنوع بکار ببریم، رغبت به مطالعه بیشتر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تاکید بر تنوع در ارائه خدمات کتابخانه‌ها خاطرنشان کرد: باید با استفاده از ظرفیت خیرین برای ساخت کتابخانه‌ها و ایجاد کتابخانه‌های کوچک در محلات، مساجد و مطب‌های پزشکان استفاده شود تا بلکه دسترسی مردم بیشتر و بیش از پیش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه ترویج پیدا کند.

انتهای پیام/ح

R7848/P1357/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد، محمد محسن رفیعی اعلام کرد: در مرحله نخست ۵۰۰ جلد کتاب از سوی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) به کتابخانه سیار شهرستان بهاباد اهدا شد.

وی همچنین از برگزاری نشستی با حجت الاسلام علیزاده نماینده بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در راستای رسالت فرهنگی این بنیاد و ترویج فرهنگ رضوی و سیره امام رضا (ع) و ائمه معصومین (س) خبر داد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد همچنین عنوان کرد: مقرر شد اهدای کتاب به دیگر کتابخانه های مناطق محروم و روستایی استان یزد در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 6097264

دیگر خبرها

  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در روستاهای سمنان
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان