Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت، مرکل که در مجمع صلح پاریس سخن می گفت، غرور ملی و تکبر نظامی را که به کشتارهای زیادی در جریان دو جنگ جهانی اول و دوم منجر شد، مورد نکوهش قرار داد و نسبت به بی اهمیت پنداشتن صلح هشدار داد.

مرکل با کنایه ای پنهان به سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و شک و تردید وی نسبت به همکاری های چند جانبه، گفت که فقدان تبادلات و نداشتن تمایل به مصالحه، می تواند تبعات مرگباری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه مجمع سه روزه صلح را با هدف ترویج چند جانبه گرایی را افتتاح کردند و از آشتی جویی های کشورهای خود به عنوان نمونه های جهانی نام بردند. 

مکرون در مراسم گشایش کنفرانس صلح پاریس گفت که ثبات جهانی مورد تهدید ملی گرایی، نژادپرستی، یهودستیزی و بنیادگرایی است و با مشکلات اقتصادی، زیست محیطی و مهاجرتی دست به گریبان است. 

وی یادآور شد که گردهمایی رهبران 84 کشور جهان در پاریس برای گرامیداشت توافق ترک مخاصمه جنگ جهانی اول، لحظه ای تاریخی به شمار می رود.

رئیس جمهوری فرانسه گفت که مجمع صلح پاریس با هدف ترویج اقدامات ملموس در جهت برقراری صلح در حال برگزاری است و باید هر ساله تکرار شود. 

وی همچنین در جریان مراسم یادبود جنگ جهانی اول در پاریس، هدایت ادای احترام به میلیون ها نظامی کشته شده در این جنگ را برعهده گرفت و در مورد پیدایش ملی گرایی در اروپا هشدار داد.

این بزرگداشت برای ادای احترام جهانی به کشته شدگان جنگ جهانی اول و امضای توافق متارکه جنگ برای پایان دادن به این نبرد ویرانگر برگزار شد. 

جنگ جهانی اول یکی از خونبارترین جنگ ها در تاریخ بود که به سیاست اروپا شکل دوباره ای بخشید. اما صلح پس از این جنگ چندان پایدار نبود و دو دهه بعد آلمان نازی به همسایگان خود حمله کرد. 

منبع:ایرنا

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلمان جنگ جهان رسانه نژادپرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز

ایسنا/خراسان شمالی مدیر فرودگاه شهدای بجنورد از آغاز برقراری پروازهای فوق العاده این فرودگاه در هفته جاری از امروز خبر داد.

محمدابراهیم قدمگاهی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: قرار است پنج پرواز طی هفته جاری از تهران به بجنورد و همچنین بجنورد به تهران برقرار شود که این اقدام با پرواز هواپیمای ATR۷۲ ایران ایر از تهران به مقصد بجنورد و نشستن آن در فرودگاه بجنورد آغاز شد.

وی تاکید کرد: این پروازها قرار است در چهار روز شنبه، یکشنبه، دوشنبه و پنجشنبه با هواپیمای ATR۷۲ ساعت ۶:۳۰ دقیقه از تهران به مقصد بجنورد و ساعت ۹ از بجنورد به مقصد تهران پرواز داشته باشد.

وی ادامه داد: پرواز روز چهارشنبه نیز قرار است ساعت ۱۴ از تهران به مقصد بجنورد و ساعت ۱۶ از بجنورد به مقصد تهران با هواپیمای فوکر ۱۰۰ برقرار شود.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد با بیان اینکه این پروازها با پیگیری های بسیار و مشارکت بخش خصوصی برقرار شده است، افزود: یکی از مشکلات این استان، عدم مشارکت سرمایه گذاران در برقراری پروازها است و اکنون که کشور به لحاظ تعداد ناوگان در محدودیت قرار دارد، حضور سرمایه گذاران می تواند شرکت های هواپیمایی را مجاب به برقراری پروازهای بیشتر کند.

به گفته قدمگاهی، پروازهای روزهای سه‌شنبه و جمعه که جزو برنامه مستمر پروازی این فرودگاه است نیز برقرار بوده و آن ها نیز توسط ایران ایر انجام می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی چهره مطرح ایرانی را از المپیک کنار گذاشت؟
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان