Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@02:08:50 GMT

تصاویری از مراسم یادبود جنگ جهانی اول

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۱۴۰۹

تصاویری از مراسم یادبود جنگ جهانی اول

‍‍‍‍‍‍

مراسم یادبود یکصدمین سال پایان جنگ جهانی اول؛ تحت تدابیر شدید امنیتی و با حضور سران و مقامات بلند پایه کشورهای مختلف جهان در پاریس برگزار شد

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان ؛ بیش از 70 تن از سران و مقامات بلند پایه کشورهای جهان در این مراسم شرکت کرده اند .
روسای جمهور آمریکا، روسیه، ترکیه، کرواسی ، صدراعظم المان و نخست وزیر کانادا از جمله شرکت کنندگان این مراسم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پلیس فرانسه که تدابیر شدید امنیتی را برای برگزاری این مراسم به اجرا گذاشته است ؛ هنگام عبور خودرو حامل دونالد ترامپ ؛ یک زن معترض را که قصد داشت به خودرو حامل وی نزدیک شود ؛ دستگیر کرد.
هنوز گزارشی از علت دستگیری و هویت این زن فاش نشده است .
گزارش های دریافتی حاکیست ؛ مسیرهای منتهی به خیابان شانزه لیزه پاریس - محل برگزاری مراسم - توسط نیروهای پلیس و امنیتی مسدود شده است و عبور و مرور افراد و خودروها توسط نیروهای پلیس کنترل می شود.
بیست آبان سالروز خاتمهٔ جنگ جهانی اول است؛ جنگی که از 1 مرداد سال 1293 خورشیدی برابر با جولای 1914میلادی و در پی ترور ولیعهد اتریش در سارایوو پایتخت بوسنی آغاز شد و تا آبان 1297 به مدت 51 ماه ادامه داشت.
به گفته مورخان جنگ جهانی اول منجر به قحطی بزرگ درایران شد که دلیل آن خرید گسترده غلات و مواد غذایی توسط دولت وقت انگلیس و ممانعت از ورود کالا از هند و عراق به ایران بود.
برخی کارشناسان بروز این قحطی در ایران درجریان جنگ جهانی اول را با نام قحطی بزرگ می خوانند که موجب از میان رفتن 25 تا 40 درصد از جمعیت کشور به سبب گرسنگی، بدی تغذیه و بیماری حاصل از این قحطی برآورد می کنند.

مرورگر شما از این فرمت پشتیبانی نمی کند

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (یکشنبه) نهم اردیبهشت ماه در واکنش به تظاهرات اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در حمایت از فلسطین در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد.

وی افزود: نه به اشغالگری در فلسطین و نه به نسل‌کشی در نوار غزه و فریاد برای آزادی فلسطین، امروز یک مطالبه جهانی است. با سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرات اعتراضی دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، نمی‌توان از فروریختن ستون‌های تَرَک خورده اشغالگری در فلسطین جلوگیری کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پایان گفت: هر کس در مقابل آن بماند، زیر آوار فروپاشی صهیونیسم خواهد ماند.

در روز‌های اخیر تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌های آمریکا و همچنین دانشگاه‌هایی در اروپا از جمله فرانسه، یونان و آلمان شاهد برگزاری تظاهرات و تجمعات در حمایت از مردم فلسطین بود.

تظاهراتی که با برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا روبرو شد و پلیس این کشور در دانشگاه‌های مختلف اقدام به بازداشت تعدادی از دانشجویان معترض کرد.

در همین ارتباط پلیس ایالت ایندیانا از بازداشت۲۳ دانشجوی معترض به جنایات رژیم اسرائیل به اتهام برپایی چادر‌های تحصن در محوطه دانشگاه خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • معاون وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد/ یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • تداوم اعتراضات و سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • تداوم اعتراضات در آمریکا | لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا؛ با وجود بازداشت‌ها، دانشجویان به تحصن ادامه می‌دهند
  • دشمن در تلاش است موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کند