Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@21:49:00 GMT

وزیر خارجه انگلیس با ملک سلمان دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۴۳۲۸

وزیر خارجه انگلیس با ملک سلمان دیدار کرد

وزیر خارجه انگلیس که برای سفر به عربستان سعودی و امارات عربی متحده عازم خاورمیانه شد، با پادشاه سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس امروز دو شنبه سفر خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس شامل عربستان سعودی و امارات عربی متحده را آغاز کرد.

منابع خبری سعودی گزارش دادند که هانت امروز دوشنبه وارد عربستان شده و به دیدار «ملک سلمان» پادشاه سعودی رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری «روسیا الیوم»  هم صبح امروز گزارش داده بود که هانت امروز وارد عربستان می‌شود و قرار است علاوه بر ملک سلمان با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی دیدار کند.

هانت نخستین وزیر انگلیسی خواهد بود که پس از قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی مقیم آمریکا در سفارت ریاض در ترکیه به عربستان سفر کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدار ملک‌سلمان با نماینده ویژه نخست‌وزیر انگلیس

شبکه خبری «سی.ان.ان» هم درباره علت سفر هانت به ریاض اعلام کرد که این سفر با هدف تشویق سران عربستان به «پایان دادن به جنگ یمن و همکاری با تحقیقات ترکیه درباره قتل خاشقچی» صورت گرفته است.

هانت پیش از سفر خود گفت که «عربستان سعودی را تشویق می‌کنیم تا با تحقیقات ترکیه درباره وفات وی (خاشقچی) همکاری کاملی داشته باشد و بدین ترتیب عدالت را برای خانواده‌اش محقق کنیم».

وی در ادامه اعلام کرد که «جامعه بین‌الملل همچنان به صورت یکدست از قتل وحشیانه جمال خاشقچی در رعب و خشم به سر می‌برند».

سی.ان.ان همچنین کزارش داد که سفر هانت به امارات در راستای تلاش برای «حمایت از فرآیند صلحی است که سازمان ملل در یمن آن را رهبری می‌کند».

هانت درباره جنگ ائتلاف عربستان سعودی علیه یمن نیز گفت: «هزینه انسانی جنگ یمن قابل شمارش نیست: میلیونها آواره، قحطی، بیماری و سالها خونریزی. تنها راهکار در حال حاضر [اتخاذ] یک تصمیم سیاسی مبنی بر کنار گذاشتن سلاح و پیگیری صلح است».

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز پرسپولیس انتخاب شهردار انگلیس جمال خاشقجی عربستان سعودی ملک سلمان وزیر خارجه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۴۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه این کشور در ریاض با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش در این دیدار موضوع غزه و گذرگاه رفح و آتش‌بس و ورود کمک‌های انسانی به غزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش یکی از مهم‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و استمرار جنایات آن به شمار می‌رود، مدعی شد که برای تامین مطالبات انسانی در غزه نیاز به آتش بس وجود دارد. این ادعا در حالی مطرح شده که واشنگتن تاکنون ۳ بار به تنهایی قطعنامه‌های آتش بس مطرح شده در شورای امنیت را وتو کرده است.

وی خواستار تقویت تلاش‌ها برای ایجاد ثبات و منع گسترش درگیری‌ها در منطقه شد و گفت که بهترین کار برای بهبود شرایط انسانی در غزه رسیدن به آتش بس است.

بلینکن ادامه داد که استمرار کمک‌های انسان‌دوستانه طی روزهای آینده محور مذاکرات وی با دیگر طرف ها خواهد بود. وی همچنین از تلاش های نخست وزیر و وزیر خارجه قطر برای رسیدن به آتش بس تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 6092017

دیگر خبرها

  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه