Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور آلمان و منتقد سیاست‌های پناهندگی آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور اعلام کرد که وی از ریاست حزب محافظه‌کار باواریا استعفاء می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع اتحادیه سوسیال مسیحی اعلام کردند: هورست زیهوفر همچنین می‌خواهد از ریاست وزارت کشور پیش از سال 2021 استعفاء دهد.

این اقدام باعث تقویت ائتلاف مرکل با سوسیال دموکرات‌ها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ائتلاف مرکل به دلیل اختلافات بر سر مهاجرت دچار لرزه شده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که زیهوفر چند روز گذشته اخبار منتشر شده مبنی بر هرگونه استعفاء از ریاست حزب سوسیال مسیحی آلمان را رد کرده بود.

به نظر می‌رسد این حزب درنشستی ویژه در ماه ژانویه رهبر جدید خود را انتخاب کند.

زیهوفر در سال 2017 از سمتش به عنوان رئیس ایالت باواریا استعفا داده بود اما به عنوان رئیس حزب اتحاد اتحادیه سوسیال مسیحی باقی ماند و توانست با اجماع کامل در کابینه آنگلا مرکل ریاست وزارت کشور را به دست آورد.
در انتخابات ایالتی باواریا که چندی پیش برگزار شد، حمایت از این حزب 10 درصد کاهش یافت و آنها اکثریت پارلمانی را در پارلمان ایالتی از دست دادند.

پس از نتایج ضعیف اتحادیه سوسیال مسیحی در انتخابات ایالتی باواریا بسیاری منتظر استعفای زیهوفر از ریاست حزب اتحادیه سوسیال دموکرات و حزب متحد مرکل بودند.

بسیاری بر این باورند که مواضع زیهوفر درباره مهاجرت و پناهجویی باعث کاهش محبوبیت این حزب در انتخابات شده است.

حزب اتحادیه سوسیال مسیحی برای بیش از ۶۰ سال تقریبا تنها حزب حاکم در باواریا بوده اما تفرقه در افکار عمومی پیرامون مسائلی مثل مهاجرت باعث شده بخشی از حامیان خود را از دست بدهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

رحمت الله نجیب، معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

نجیب تأکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بسیج دبیرستان‌های فرانسه در حمایت از فلسطین
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • نشست مشترک هیأت دولت با استانداران آغاز شد
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • ریاست دور‌ه‌ای مجارستان بر اتحادیه اروپا چالشی برای بروکسل
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • دانشجویان یهودی و مسیحی در حال حمایت از مردم غزه‌اند
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت