Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، گفت: تحرک و پویایی حاصل از برگزاری رویداد‌های ارزنده بین‌المللی با محوریت گردشگری انرژی مضاعفی به کالبد صنعت توریسم ایران تزریق کرده است.

به‌گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، علی‌اصغر مونسان در چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری که در همدان برگزار شد، گفت: امیدوارم حضور چندروزه اعضا در این رویداد ضمن بهره‌مندی از محتوای علمی و فرصت تعامل با یکدیگر، مجالی برای سیاحت و تماشای بخشی از جاذبه‌های کشورمان با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای گشت‌های شهری و استانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد برگزاری رویداد‌های ارزنده بین المللی با محوریت گردشگری در کشورمان هستیم، افزود: تحرک و پویایی حاصل از این رویداد‌ها انرژی مضاعفی به کالبد صنعت توریسم ایران تزریق کرده و فرصتی برای تعامل، همفکری، هم اندیشی و توسعه همکاری‌های بین‌المللی ایجاد کرده است.

مونسان خاطرنشان کرد: برگزاری رویداد تبریز ۲۰۱۸، جشن‌های ثبت جهانی آثار ایران، نمایشگاه‌های فاخر میراث فرهنگی سایر کشور‌ها در ایران، رویداد فرخنده همدان ۲۰۱۸ و بالاخره رویداد امروز و برنامه‌های متنوع و پربار این چند روز، با حضور اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری، نشاطی خاص به چرخه فعال گردشگری ایران می‌دهد و مجالی برای هم افزایی تجارب فی مابین را فراهم می‌سازد تا بیش از پیش ظرفیت‌های رو به رشد صنعت گردشگری را بشناسیم و گام‌هایی هدفمند برای بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه پایدار برداریم.

معاون رئیس‌جمهوری افزود: همان‌طور که می‌دانید و دبیرکل محترم و فعالان و اندیشمندان حاضر در مراسم واقفند، امروزه دیگر هیچ تردیدی برای مسئولان و برنامه ریزان توسعه در سراسر جهان باقی نمانده است که صنعت گردشگری بهترین ابزار برای توسعه پایدار با کمترین هزینه اقتصادی و اجتماعی و بیشترین بازده است و با چنین رویکردی شاهد رشد روزافزون و شتابان گردشگری در جهان هستیم.

مونسان گفت: گردشگری امروزه به عنوان صنعتی پویا اهمیت روزافزونی یافته است و کشور‌های مختلف جهان به‌ویژه کشور‌های در حال توسعه به منظور کاهش نرخ بیکاری، بهبود توزیع درآمد، تعامل سازنده و موثر با جهان و استفاده از منابع سرشار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، به دنبال گسترش آن به عنوان ابزاری برای توسعه پایدار هستند.

مونسان با تأکید بر اینکه گردشگری موجب ایجاد فضای نشاط در ابعاد اجتماعی و فرهنگی و تحرک سایر بخش‌های اقتصادی همچون کسب و کار‌های شهری، محلی و روستایی می‌شود، افزود: گردشگری از این منظر عدالت اجتماعی و اقتصادی را بسط می‌دهد. دربخش صنعت و بسیاری دیگر از بخش‌ها وابستگی به تکنولوژی وجود دارد که ممکن است نیاز به ورود فناوری باشد، ولی در بخش گردشگری وابستگی وجود ندارد و برای ارتقا این بخش می‌توان بر داشته‌های داخلی تکیه کرد. در حوزه اشتغال نیز سرعت گردشگری نسبت به سایر بخش‌ها ۲.۵ برابر و هزینه ایجاد اشتغال در این بخش بین یک پنجم تا یک دهم سایر حوزه هاست.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران با درک اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد جهانی و توسعه پایدار، عزم خود را برای ایفای سهم واقعی گردشگری کشورمان در اقتصاد داخلی و بین‌المللی جزم کرده است و در این میان برگزاری رویداد‌های بین المللی به عنوان یکی از ابزار‌های موثر و کارآمد در معرفی مقاصد گردشگری، می‌تواند نقشی موثر در معرفی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل این صنعت بزرگ و رو به رشد ایفا کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: این در حالی است که تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه کشورمان نیز در برابر توانمندی‌های گردشگری ایران کاری از پیش نبرده و با توجه به ویژگی فرهنگی توریسم در عرصه بین المللی و دیپلماسی عمومی، مانعی در برابر اشتیاق گردشگران جهان برای تماشای این دیار ۷ هزار ساله نبوده است، تا جایی که شمار گردشگر ورودی کشورمان نه‌تن‌ها کاهش نداشته بلکه افزایش قابل توجهی نیز یافته است، چرا که ما مردمان صلح و دوستی و میهمان نوازی هستیم و در جهانی که در سایه ارتباطات نمی‌توان واقعیت‌ها را انکار کرد، تحریم کنندگان نیز نمی‌توانند خوبی‌ها و جاذبه‌های سرزمین ایران را تحریم و گردشگران جهان را از تماشای ایران محروم کنند. در واقع با وجود هجمه‌های دشمن، ایران‌هراسی و فشار‌های سیاسی خارجی که وجود دارد شاهد رشد گردشگری در کشورمان هستیم.

مونسان گفت: با مشارکت و سرمایه‌گذاری فعالان بخش غیردولتی و برخی شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی شاهد اجرای ۱۹۰۰ پروژه در حوزه زیرساخت‌های گردشگری با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۶ میلیارد دلار در کشور هستیم و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت دوازدهم، ۱۲۰۰ پروژه در حوزه زیرساخت‌های گردشگری را به اتمام برسانیم که مسلما با بهره برداری از این پروژه‌ها وضعیت زیرساخت‌ها در کشور بهبود پیدا خواهد کرد و شاهد افزوده شدن شمار گردشگران خواهیم بود.

مونسان با بیان اینکه داشته‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی ایران، غنای این سرزمین در جاذبه‌های گردشگری را در جهان به نمایش می‌گذارد، افزود: وجود یک میلیون اثر تاریخی و فرهنگی، هزاران اثر ثبت شده به عنوان آثار ملی و ثبت ۲۳ اثر به عنوان آثار جهانی، ایران را در زمره یکی از ۱۰ کشور برتر دنیا از نظر جاذبه‌های گردشگری قرار داده است.

مونسان تأکید کرد: قدمت و غنای تمدنی و تاریخ هفت هزار ساله، کثرت آثار بی بدیل و دیدنی طبیعی وجغرافیایی، آب و هوای چهار فصل، جلوه‌های متنوع فرهنگی و وجود قومیت‌های مختلف با آداب و رسوم زیبا و جذاب، ایران را به گنجینه گران بهایی از میراث مادی و معنوی و تابلویی زیبا و چشم نواز از جاذبه‌های گردشگری تبدیل کرده و برخورداری از بالاترین ضریب امنیت، پایین بودن هزینه‌های سفر، ارایه تسهیلات ویژه به گردشگران و مهمان نوازی متفاوت و صمیمانه اقوام ایرانی، شرایط مناسبی برای میزبانی از گردشگران جهان فراهم ساخته است.

مونسان افزود: خوشبختانه شاهد رصد دقیق نهاد‌های بین المللی گردشگری برای شناخت ظرفیت‌های بالقوه، اما کمتر شناخته شده جهان در عرصه توریسم هستیم و در این مسیر روشن است که جهان، داشته‌های گردشگری ایران را به رسمیت می‌شناسد و توفیق‌هایی پی در پی نصیب ما می‌شود که رویداد همدان ۲۰۱۸ و رویداد کنونی یکی از آنهاست.

معاون رئیس‌جمهوری در ادامه افزود: بی شک معرفی استان همدان به عنوان یک مقصد گردشگری جدید و پویا در سطح آسیا و جهان، دستاورد‌هایی هم، چون برنامه ریزی و بهره برداری از رویداد مذکور به منظور جذب گردشگر ورودی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر همدان به وزراء گردشگری، سفرا و نمایندگان کشور‌های آسیایی، ایجاد بستر تعامل در حوزه‌های گردشگری بین کشور‌های عضو ACD و جذب سرمایه گذاران بین المللی فعال در حوزه گردشگری را به همراه خواهد داشت.

مونسان افزود: انتخاب همدان به عنوان پایتخت گرشگری کشور‌های آسیایی، برگزاری کنفرانس بین المللی همدان پایتخت گردشگری آسیایی ۲۰۱۸ و همچنین برگزاری چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری UNWTO در همدان، در کنار سایر رویداد‌های برگزار شده و درحال اجرا و نیز رویداد‌هایی که در ماه‌های آتی برگزار خواهد شد، زمینه مناسبی را برای تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری کشورمان و به‌طور ویژه استان همدان فراهم می‌آورد.

وی یادآور شد: استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران دارای ۱۸۰۰ آثار تاریخی شناسایی شده و جاذبه ای منحصر به فردی همچون غار علیصدر و عناوین بین المللی همچون لالجین شهرجهانی سفال، ملایر و تویسرکان شهرملی مبل و منبت است و تمام بستر‌های لازم برای تبدیل شدن به یک قطب گردشگری ملی و جهانی را دارد.

مونسان اظهار داشت: بسته متنوع، غنی و مفیدی که برای حضور دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، رییس و اعضای وابسته UNWTO، میهمانان و فعالان داخلی گردشگری و همچنین خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی حول محور همدان ۲۰۱۸ و به انگیزه برگزاری چهلمین اجلاس تدارک دیده شده، مجموعه‌ای است که از چند ماه قبل با تشکیل ۱۵ کمیته برنامه ریزی شده تا اینکه از چند روز قبل آغاز شده است

معاون رئیس جمهوری گفت: برنامه‌های یادشده مواردی همچون آیین افتتاحیه کنونی، سمینار بین‌المللی بهره گیری گردشگری فرهنگی از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات با حضور پژوهشگران داخلی و خارجی نخبه این عرصه در قالب پنل‌ها و کارگاه‌های تخصصی و روزآمد، نمایشگاه استارت‌آپ‌های گردشگری با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری برای ارایه دستاورد‌های این شاخه نوین و کارآمد در صنعت توریسم، تور‌های سیاحتی آشنایی با جاذبه‌های استان همدان و دیگر برنامه‌های جذاب و مفید را در بر می‌گیرد.

مونسان  ضمن ابراز خرسندی از حضور دبیر کل و ریاست محترم سازمان جهانی گردشگری و اعضای وابسته به این سازمان از تلاش و اهتمام استانداری همدان، اداره کل میراث فرهنگی استان همدان، شرکت سیاحتی علیصدر، وزارت امور خارجه، معاونت علمی ریاست جمهوری و دیگر مجموعه‌هایی که در برگزاری هرچه بهتر این رویداد سهمی داشته اند، تشکر و قدردانی کرد و برای خانواده بزرگ صنعت توریسم در جهان روز‌هایی روشن‌تر و موفقیت آمیزتر در مسیر توسعه سبز و پایدار و ترویج صلح و دوستی و همکاری‌های نزدیک آرزومندم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مونسان میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۶۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور

سهیل محمودیان کارشناس انرژی در مورد خنثی سازی تحریم ها از طریق فروش بی سابقه نفت خام با کمک دیپلماسی فعال انرژی به خبرنگار قدس گفت: ایران با افزایش صادرات نفت خام خود به سطوح بی سابقه در 6 سال گذشته و جذب سرمایه گذاران خارجی به صنعت نفت و گاز خود، با موفقیت تاثیر تحریم ها را خنثی کرده است. ایران طی سال‌ها با تحریم‌های متعددی به‌ویژه صادرات نفت خود مواجه بوده است که توانایی این کشور را برای فروش نفت خام خود در بازار بین‌المللی محدود کرده است. با این حال، ایران در سال‌های اخیر توانسته است با اعمال سیاست‌های جدید و نوین در بخش نفت و گاز بر این چالش‌ها فائق آید.

وی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی موفقیت استراتژی بازاریابی نفت ایران، متنوع‌سازی پایگاه مشتریان آن است. ایران فعالانه به دنبال بازارهای جدید برای نفت خام خود بوده است و وابستگی خود را به خریداران سنتی کاهش داده است. ایران با کاوش در بازارهای جدید و ایجاد مشارکت های بلندمدت با خریداران، توانسته صادرات نفت خام خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این رویکرد به ایران کمک کرده تا به درآمد سالانه 35 میلیارد دلاری برسد که بالاترین میزان در 6 سال گذشته است. علاوه بر این ایران با جذب سرمایه گذاری خارجی در جهت توسعه میادین و زیرساخت های نفتی خود توانسته ظرفیت تولید نفت خود را افزایش داده تا بتواند تقاضای فزاینده نفت خام خود را در بازار بین المللی برآورده کند. این امر نه تنها حجم صادرات ایران را افزایش داده است، بلکه کیفیت و رقابت پذیری فرآورده های نفتی این کشور را نیز افزایش داده است.

محمودیان با اشاره به جذب 5.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی با وجود تشدید تحریم ها گفت: ایران علاوه بر بازاریابی موفق نفت ایران، به نقاط عطف قابل توجهی در جذب سرمایه گذاران خارجی به صنعت نفت و گاز خود نیز دست یافته است. علیرغم تحریم های اعمال شده بر این کشور، ایران موفق به جذب سطوح بی سابقه ای از سرمایه گذاری خارجی در بخش انرژی خود به ویژه در صنعت نفت و گاز شده است. در سال گذشته، بخش نفت و گاز کانون اصلی سرمایه گذاری خارجی بود که مجموع آن به 5.5 میلیارد دلار رسید که بالاترین میزان در سال های اخیر است. روند صعودی سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز ایران را می توان ناشی از تلاش دولت برای ایجاد فضای مساعد برای سرمایه گذاران خارجی دانست. دولت سیزدهم سیاست‌هایی را برای ساده‌سازی فرآیند سرمایه‌گذاری و ایجاد مشوق‌هایی برای جذب سرمایه‌های خارجی در بخش انرژی اجرا کرده است. ایران با ارائه شرایط جذابی مانند معافیت های مالیاتی، اجاره زمین با یارانه و روش های تایید ساده، توانسته طیف متنوعی از سرمایه گذاران را از سراسر جهان جذب کند.

این کارشناس انرژی ادامه داد: علاوه بر این، ایران در راستای توسعه مشارکت های استراتژیک با شرکت های خارجی برای استفاده از تخصص و منابع آنها در صنعت نفت و گاز کار کرده است. ایران با همکاری شرکت‌های بین‌المللی توانسته است به فناوری‌های جدید و راه‌حل‌های نوآورانه برای ارتقای توان و کارایی تولید خود دست یابد. این امر نه تنها از نظر افزایش تولید نفت و گاز به نفع ایران بوده است، بلکه به رشد و توسعه کلی بازار انرژی این کشور نیز کمک کرده است.

وی افزود: دیپلماسی هوشمندانه انرژی دولت سیزدهم، تمرکز بر خنثی‌سازی تحریم‌ها را با رسیدن به سقف‌های فروش روزانه نفت خام در 6 سال گذشته و شکستن رکوردها در جذب سرمایه‌گذاران خارجی به صنعت نفت و گاز خود با موفقیت به سرانجام رسانده است. ایران از طریق استراتژی‌های بازاریابی موثر، تنوع بخشی به مشتریان و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های مدرن و در نتیجه تمرکز بر بازطراحی تجارت انرژی کشور، فروش نفت خود را به زمان برجام برساند م درآمد ارزی را نیز حدود دو برابر کند. رکوردشکنی های ایران در فروش نفت خام و سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز پیامدهای مهمی برای آینده بازار انرژی کشور دارد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد