Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@18:51:38 GMT

بازدید مدیرکل اوقاف استان از ایکنا یزد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۲۵۵۹

بازدید مدیرکل اوقاف استان از ایکنا یزد

به گزارش ایکنا از یزد، به‌مناسبت دهه وقف و همچنین سالروز تاسیس ایکنا، حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد که حجت‌الاسلام مجید کرمی معاون فرهنگی و اجتماعی و محمدحسین کاظمی رئیس اداره امورقرآنی این اداره وی را همراهی می‌کردند، از ایکنا یزد بازدید کرد.
وی در این بازدید ضمن تشکر از فعالیت‌های خبرگزاری ایکنا در راستای ترویج سنت حسنه وقف اظهار کرد: فعالیت در زمینه قرآنی افتخاری است که خداوند به شما عطا کرده و قطعاً علاوه بر اجر اخروی، اجر دنیوی را  به‌دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد افزود: خبرگزاری ایکنا به‌عنوان یکی از خادمان فرهنگ قرآن بسیار موفق و مثمر فعالیت داشته که قابل تقدیر و تشکر است.
وی در ادامه در پاسخ به راهکارها و موانع موجود در خصوص بهره‌وری اقتصادی موقوفات گفت: در استان یزد 67 درصد موقوفات در حوزه کشاورزی است که در حال حاضر خشکسالی‌های اخیر باعث شده بخش عمده‌ای از زمین‌های زراعی کارکرد خود را از دست داده یا فاقد درآمد شود یا درآمد ناچیز داشته باشد.
زارع‌زاده افزود: اینجانب معتقدم باید در حوزه بهره‌وری موقوفات به سمت تغییر کاربری بعضی موقوفات که اکثراً کشاورزی است و کاربری‌هایی که در آمد بیشتر دارند و نیاز روز جامعه است، برویم.
وی ادامه داد: یکی از راهکارها برای افزایش بهره‌وری موقوفات تغییر کاربری و سرمایه‌گذاری بر موقوفات است که اقداماتی در حال انجام است و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی که باید مورد توجه باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: یکی از موانع سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات که سرمایه‌گذار بخش خصوصی را فراری می‌دهد هزینه‌های سنگین صدور مجوز از نهادهای مربوطه است.
وی با اشاره به اینکه اگر فرهنگ وقف در فضای جامعه گسترش پیدا کند بخشی از مشکلات و معضلات توسط خود مردم حل می‌شود، ادامه داد: نهاد اوقاف و وقف مهم‌ترین تشکیلات است که می‌تواند در اداره امور جامعه به دولت کمک کند به شرطی که وضعیت به گونه‌ای باشد که موقوفات در سطح کشور و البته استان یزد به سطح درآمدی خوبی برسند.
حجت‌الاسلام زارع‌زاده افزود: اگر برنامه‌ریزی خوبی برای وقف‌هایی که رها شده‌اند یا بعضا مزاحمتی ایجاد می‌کنند، در حوزه سرمایه‌گذاری املاک وقفی صورت گیرد، نسبت به آنچه وجود دارد در چند سال درآمد موقوفات به 10 برابر افزایش پیدا می‌کند البته حمایت مسئولان را می‌طلبد.

مشروح این نشست در خبرگزاری ایکنا شعبه یزد منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۲۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور گفت: زنجیره‌های ارزش آبزی‌پروری و بادام برای چهارمحال و بختیاری اولویت دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سعید عباسی در بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری در رویداد اکسپو 2024، اظهار داشت: زنجیره‌های ارزش استان به عنوان طرح ملی تعریف شده‌اند و برای هر زنجیره ارزش، سند توسعه‌ای خواهیم داشت که اسناد پشتیبان آن آمایش سرزمین است.

وی افزود: در اسناد توسعه بالادستی و تجمعات کسب‌وکاری در طرح توسعه زنجیره‌ها، همه پتانسیل‌ها دیده و نقش تعریف خواهد شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور یکی از اهداف متعالی طرح زنجیره ارزش راهبردی را بحث صادرات بیان کرد و گفت: در کنار رویداد اکسپو 2024، ارائه توانمندی‌های صادراتی و زنجیره‌های ارزش در سطح ملی با هدف شناخت استان‌ها از ظرفیت‌های خود برگزار شده است تا استان‌ها به استناد مطالعات اسناد بالادستی خود به زنجیره‌های ارزش راهبردی برسند.

عباسی با بیان اینکه بیش از یک سال و نیم از فعالیت طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی طی شده است، عنوان کرد: اسناد توسعه‌ای این زنجیره‌ها با هدف‌گذاری سالانه تا حدودی آماده شده است، ولی تاکنون نهایی نشده‌اند.

وی با تأکید بر اولویت‌دار بودن زنجیره‌های ارزش آبزی‌پروری و بادام برای چهارمحال و بختیاری، مطرح کرد: از ایستگاه نخست تولید محصول رقابت‌پذیر تا عرضه در بازارهای صادراتی برنامه‌ریزی می‌شود و دستگاه‌های تخصصی و مرجع، شناسایی و اهداف را ابلاغ می‌کنند تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر زنجیره‌های ارزش راهبردی ایجاد شود.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است