Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زاهدان - ايرنا - رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک صنعت و معدن گفت: دولت تدبير اميد از سال 92 تاکنون 29 طرح اقتصادي متوسط و بزرگ با حدود 30 هزار ميليارد ريال در سيستان و بلوچستان را تامين اعتبار کرده است.

به گزارش ايرنا حسين مهري روز سه شنبه در مراسم بهره برداري از ساختمان جديد بانک صنعت و معدن سيستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: اجراي اين طرح ها زمينه اشتغالزايي 2 هزار و 140 نفر را در استان فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: با توجه به ظرفيت هاي فراوان اقتصادي سيستان و بلوچستان در حوزه صنعت و معدن اين بانک آمادگي کامل براي تامين اعتبار طرح هاي معدني را دارد.
مديرعامل بانک صنعت و معدن گفت: از آنجايي که سيستان و بلوچستان از نظر تنوع و ذخاير معدني در کشور در رتبه نهم قرار دارد ضروريست اين ظرفيت ها بيش از گذشته شناسايي و تبليغ شود تا زمينه ساز جذب سرمايه گذاران به استان شود.
وي دسترسي به بازارهاي افغانستان و پاکستان، در اختيار داشتن تنها بندر اقيانوسي کشور و برخورداري از نيروهاي جوان و توانمند را از ديگر ظرفيت هاي سيستان و بلوچستان برشمرد و افزود: اين ظرفيت ها مي تواند زمينه ساز توسعه صنعت و معدن در اين استان مهم و راهبردي شود.
مهري شناسايي توانمندي ها و ظرفيت هاي معدني و کمک به ايجاد زنجيره ارزشي صنعت و معدن را از ديگر ضروريات در سيستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: بانک صنعت و معدن آمادگي دارد از سرمايه گذاران استان در اين بخش ها حمايت کند.
وي همچنين اولويت هاي بانک صنعت و معدن در سيستان و بلوچستان را تامين اعتبار طرح هاي نيمه تمام، عارضه يابي واحدهاي مشکل دار و تامين اعتبار طرح هاي اشتغالزا و صادرات محور عنوان کرد.
به گزارش ايرنا ساختمان جديد بانک صنعت و معدن سيستان و بلوچستان با گستره 2 هزار و 760 متر مربع از اوايل سال 95 عمليات ساخت آن در زاهدان آغاز شد.
قرار گرفتن سيستان و بلوچستان در کمربند فلزايي و معدني جهان که از يوگسلاوي تا پاکستان ادامه دارد و در اين راستا وجود معادن نسبتا غني گشوده و ناگشوده فلزي و سهم بالاي استان در برخورداري از اين معادن با ذخايرمعدني نظير کروميت، مس، منگنز، سرب و روي ، قلع، تنگستن، آنتي موان، طلا و کانسارهاي غيرفلزي نظير تالک، منيزيت، گل سفيد، سيليس، فلدسپات، کائولن و سنگهاي ساختماني بويژه گرانيت و همچنين پتانسيلهاي معدني حوزه تفتان و امکان استقرار کارخانجات چيني و کاشي و سراميک در محدوده تفتان بخشي از قابليت ها و توانمنديهاي اين استان است.
7316**3213/1352
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد

عطاء اله اکبری در بازدید تعدادی از معتمدان و ریش سفیدان سیستان و بلوچستان از پرورژه‌های طرح نهضت ملی مسکن زاهدان افزود: این اداره کل با الحاق زمین به محدوده شهر‌ها و بازگرداندن اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به چرخه ساخت و ساز مسکن توانست گام‌های ارزشمندی را برای مرتفع کردن چالش تامین زمین در این استان بردارد.
وی از ساخت بیش از ۱۸ هزار واحد شهری و روستایی در محدوده شهر‌های زیرپوشش این اداره‌کل با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۳ هزار نفر خبر داد و افزود: در این استان علاوه‌بر اهمیت دادن به کمیت پروژه‌ها، استفاده از مصالح استاندارد و رعایت مقررات ملی ساختمان و مسائل فنی از سوی متخصصان و ناظران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن مدنظر قرار گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان همچنین از واگذاری زمین برای ساخت بیش از ۱۴ هزار واحد ویلایی در محدوده شهر‌های زیرپوشش این اداره کل خبر داد و افزود: در حال حاضر با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و شرایط اقلیمی و موضوعات فرهنگی در همه شهر‌های این استان بجز زاهدان و چابهار واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی ساخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان