Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@22:50:04 GMT

کتابخوانی راه حلی برای دسترسی به اندیشه عمیق است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۶۱۵۸

کتابخوانی راه حلی برای دسترسی به اندیشه عمیق است

به گزارش ایکنا از اردبیل، یاسر محمدپور، معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل روزگذشته ۲۲ آبان ماه در ویژه برنامه مسابقه کتابخوانی و قصه‌گویی کانون منتظران موعود در روستای نوشهر از توابه هیر گفت: پیشرفت بشریت از ابتدای خلقت بر پایه تکیه به فکر و اندیشه بوده و بهترین وسیله برای نشر آن نیز کتاب معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، تصریح کرد: اگر بخواهیم توسعه و پیشرفت را مدار کار‌ها و برنامه‌های خود قرار دهیم باید کتابخوانی را جز اولویت اول خود قرار دهیم.
وی، عنوان کرد: کتابخوانی راه حلی برای دسترسی به اندیشه است و انس با این سرمایه ارزشمند موجب ارتقای سطح فکر و فرهنگ می‌شود.
محمدپور، ادامه داد: تاکنون با همه پیشرفت‌ها هیچ جایگزینی برای کتاب پیدا نشده و حتی شبکه‌های اجتماعی نیز نتوانستند از قدرت بی نظیر کتاب بکاهد البته تلویزیون، رایانه و بسیاری از وسایل ارتباط جمعی پس از پیدایش تلاش کردند تا کتاب را حذف کنند، اما این امکان میسر نشد.
نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل نیز در این برنامه با اشاره به اینکه معرفی کتابخانه مساجد در هفته کتاب موجب افزایش حضور نوجوانان و جوانان در مساجد خواهد شد، افزود: طرح پیوند مطالعه و مسجد یک حرکت ارزشمند برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اعلام اینکه که همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در کانون‌های مساجد استان برنامه‌های متعددی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: کتابداران و فعالان منتخب کتابخانه‌های مساجد نیز همزمان با کتابداران و فعالان کتاب استان تجلیل خواهند شد.
وی، تاکید کرد: دوره آموزشی ویژه کتابداران مساجد و ارائه تسهیلات و خدمات ویژه برای کتابداران و کتابخوانان کانون‌های مساجد از دیگر برنامه هفته کتاب خواهد بود.
سقاء، یادآور شد: ۱۴۴ کتابخانه مخزن‌دار ثبت شده در کانون‌های مساجد فعال و ۱۸۵ کتابخانه باز در مساجد که از این تعداد ۸۴ کتابخانه در مساجد روستایی و ۱۰۱ کتابخانه در مساجد شهری قرار دارد و ۱۶۴ کتابدار نیز در این کتابخانه‌ها مشغول به فعالیت هستند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا اجتماعی اردبیل کتابخوانی مساجد ارتباط جمعی قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۶۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان بابیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود گفت: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

سید مهدی سیدین نیا افزود:  برقراری ارتباط بین نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه ها‌ی کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر وشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.

او گفت:: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیار‌های انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفتگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

 این دوره‌ها مطابقش شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان