Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@01:02:12 GMT

کفاشیان: وزارت ورزش مقصر است، نه مجلس

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۸۹۷۱

به گزارش ایلنا، علی کفاشیان نسبت به این نامه از خود واکنش نشان داد و به سایت فدراسیون فوتبال گفت: هیات رئیسه فدراسیون فوتبال پس از تصمیم وزیر محترم ورزش و جوانان صادقانه و خاضعانه اقدام خود را انجام خواهند داد. مشکلات امروز قانونی فوتبال باید در گذشته توسط وزارت ورزش و جوانان حل می شد. هیچ قصوری در این باب متوجه مجلس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی وزارت ورزش هیچ همتی برای اصلاح اساسنامه فدراسیون ها انجام نداده است و اساسنامه فدراسیون فوتبال از نگاه مجلس همچنان آماتور و غیر حرفه‌ای است چگونه نهادهای بالادستی فوتبال باید باور کنند که ما حرفه ای هستیم و می توانیم در لیگ قهرمانان آسیا حرفه‌ای بازی کنیم یا در جام ملت ها و جام جهانی حرفه‌ای شرکت کنیم؟

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال ادامه داد: مجلس به درستی می گوید هیچ نهادی تا به حال درخواست تغییر اساسنامه فدراسیون ها و به ویژه فدراسیون فوتبال را نداده است.این موضوع باید از طریق وزارت ورزش انجام می گرفت که تاکنون انجام نشده و ریشه مشکلات امروز ما در کم کاری های دیروز است. رئیس و هیات رئیسه فدراسیون در چند نامه قبلی و همین دیروز طی نامه ای به وزیر ورزش به عنوان بالاترین مرجع ورزشی که برای همه فدراسیون ها تعیین تکلیف کرده اند اعلام کردند هیچ مشکلی با هیچ قانونی ندارند و خاضعانه در خدمت ورزش کشور هستند همانطور که نتایج به دست آمده در سال های اخیر گواه این مدعاست.اکنون تنها وزارت ورزش است که باید مطابق بند یک اساسنامه فدراسیون که ۱۱ سال پیش به تایید دولت و فیفا رسید و کاملا این فدراسیون را نهادی غیردولتی و غیرعمومی تلقی کرده است  نحوه اجرای این قانون را با توجه به مذاکره حضوری رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا با وزیر وررش در تهران اعلام کند.

علی کفاشیان در پایان گفت: وظیفه رئیس و هیات رئیسه فدراسیون این است که برای تیم های ملی و همچنین نمایندگان آسیایی شامل؛ پرسپولیس، استقلال،سایپا و ذوب آهن در عرصه های بین المللی نهایت تلاش خود را چون گذشته به کار بندند. به هر حال هیات رئیسه فدراسیون فوتبال پس از تصمیم وزیر محترم ورزش و جوانان صادقانه و خاضعانه اقدام خود را انجام خواهند داد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علی کفاشیان فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارعی: واگذاری سرخابی‌ها از سوی AFC تایید شد

مصطفی زارعی مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد: یک بیماری ۴۰ ساله درمان شده و امیدواریم اتفاقات خوبی در خصوص این ۲ باشگاه رخ دهد.

او افزود: ورزش را باید به عنوان یک صنعت پولساز ببینیم و  بدانیم که ۲ درصد از تولید ناخالص کشور‌های پیشرفته را به خود اختصاص می‌دهد و هدفگذاری کشور‌های همسایه در ۳ سال آینده ۳ درصد است و  باید به این سمت حرکت کنیم و نقطه آغاز این کار، واگذاری  باشگاه های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است.

رئیس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها واگذاری ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بود، اعلام کرد: با کنفدراسیون فوتبال آسیا مسائل را چک کرده‌ایم و مشکلی وجود ندارد و باید سراغ سایر اشکالات برویم و آنها را نیز حل کنیم.

زارعی ادامه داد: امیدوار هستیم هر ۲ باشگاه مجوز حرفه‌ای بگیرند و سایر مشکلات خود را حل کنند؛ اگر یکی از این ۲  باشگاه واگذار می‌شد از نظر AFC مشکل حل می‌شد، اما خوشبختانه سهام ۲ باشگاه به یک اندازه واگذار شد.

مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای با اشاره به اینکه امیدواریم این اتفاق سرعت حرکت ورزش و فوتبال ایران را بیشتر کند، گفت: از اعضای فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنیم چرا که پیگیری بسیاری انجام دادند و وزارت ورزش هم همراه بود و در نهایت این اتفاق رخ داد. همچنین جای تشکر دارد که با همکاری وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی مشکلات ۲ باشگاه حل شد و  یک جلسه نیز با حضور شرکت توسعه و نوسازی اماکن ورزش و سازمان لیگ داشتیم و امیدواریم ورزشگاه آزادی نیز تکان اساسی به خود ببیند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • زارعی: واگذاری سرخابی‌ها از سوی AFC تایید شد
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • مکاتبه فدراسیون فوتبال با AFC و حل مشکل مالکیت سرخابی‌ها
  • استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا