Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@05:31:37 GMT

سياست ائتلاف غرب تجزيه کشورهاي اسلامي است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۹۰۹۳

سياست ائتلاف غرب تجزيه کشورهاي اسلامي است

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا - عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: سياست ائتلاف غربي، عبري، عربي از بين بردن توان و ظرفيت هاي انساني و مالي جبهه مقاومت و تضعيف و تجزيه کشورهاي اسلامي در راستاي تامين امنيت رژيم صهيونيستي است.

به گزارش ايرنا، «علي اکبر ولايتي» امروز - چهارشنبه- در هم انديشي و هم فکري جمعي از نخبگان فرهنگي، مسئولان تشکل هاي ادبي و ناشران داخلي و نمايندگان اتحاديه ها و تشکل هاي ادبي و ناشران برخي از کشورهاي خارجي افزود: سياست ائتلاف غربي، عبري، عربي از بين بردن توان و ظرفيت هاي انساني، مالي، لجستيکي، زيرساختي و ايدئولوژيک جبهه مقاومت و تضعيف و تجزيه کشورهاي اسلامي در راستاي تامين امنيت رژيم صهيونيستي قرار دارد تا تسلط جهان خواران، بيش از گذشته بر تمامي منابع و ثروت هاي مسلمانان حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطرنشان کرد: با تدابير هوشمندانه رهبران جبهه مقاومت و به ويژه رهبر معظم انقلاب توطئه شوم دشمنان به گل نشست و شجره خبيثه افراط و تکفير و حاميان آنان به همراه سياست هاي اتخاذ شده، شکست سختي را متحمل شد و پيروزي قاطع و تقويت هرچه بيشتر جبهه مقاومت را به دنبال داشت.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: بايد گفت امروز از هر زمان ديگر جبهه مقاومت قوي تر، کارآمدتر و بازدارنده تر گرديده که ضروري است اين دستاوردها و پيروزي ها مورد توجه و معرفي به مردم قرار گيرد.
ولايتي به نقش محور مقاومت در مقابله با توطئه ها و نقشه هاي شوم دشمنان و وظيفه مهم و سنگين نويسندگان و ناشران در روشنگري و نشان دادن پشت پرده توطئه و تزوير آمريکا و حاميان آنان در منطقه اشاره کرد.
وي نحوه مواجهه و رويکردهاي موجود در ارتباط با جبهه مقاومت را مورد بررسي قرار داد و تصريح کرد: سياست ها و ديدگاه هاي آمريکا در برابر اين جريان بزرگ و مقتدر همانا نهادينه سازي گفتمان سازش بوده تا بتواند به گونه اي مسير رو به رشد جريان مقاومت اسلامي در منطقه را مهار و امنيت رژيم صهيونيستي را با راه اندازي جنگ هاي نيابتي و تبديل مواجهه اسلامي- صهيونيستي به نزاع اسلامي- اسلامي، بيش از پيش تامين نمايد.
رييس هيات موسس و هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي اظهار داشت: مي توان در يک نگاه کلي، سياست آمريکا براي مقابله با جبهه مقاومت را مثلث راهبردي فشار، مذاکره و امتيازگيري برشمرد که جز با پذيرش خواسته ها و تسليم شدن در برابر فشارهاي آمريکا در پي استقرار يک نظام مدون، نهادينه و پايدار آمريکايي در منطقه غرب آسيا محقق نمي شود.
ولايتي ادامه داد: چالش اصلي آمريکا در برابر جبهه مقاومت، رويکرد استکبارستيزي و ايستادگي در برابر زياده خواهي ها، زورگويي ها و برخوردهاي يک جانبه گرايانه و حمايتي از رژيم کودک کش صهيونيستي است، چرا که تامين امنيت اين رژيم غاصب، اولويت راهبردي ايالات متحده در غرب آسيا و محور اصلي و قطعي هرگونه سياستي در برابر جبهه مقاومت است.
وي به نقش مهم و تاثيرگذار صاحبان قلم و انديشه هم پرداخت و خاطرنشان کرد: البته در اين ميان نقش نويسندگان و ناشران که به گونه اي با جبهه مقاومت در ارتباط هستند، به منظور تنوير افکار عمومي مردم منطقه و جهان بسيار مهم قلمداد مي گردد که مي توانند با افشاي نيات، اهداف و سياست هاي آمريکا و رژيم صهيونيستي در منطقه از اجرا و موفقيت اين نقشه هاي شوم جلوگيري کنند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام به تشريح جايگاه سوريه، عراق و يمن به عنوان بخش هاي مختلف جبهه مقاومت هم اشاره کرد و يادآور شد: تمامي طرح ها و توطئه هاي استکباري، صهيونيستي و گروه هاي فريب خورده افراطي و تکفيري بر اين امر استوار بود تا با سقوط سوريه، پيوستگي جغرافيايي و فرهنگي محور مقاومت را در هم شکسته تا بتوانند با جداسازي گروه هاي مقاومت، توانايي هاي آنان و حمايت و پشتيباني ها را از ميان برداشته و به نوعي، تمامي جنبش هاي مقاومت را در انحصار و اسارت خويش قرار دهند.
سيام*3061*1336
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۹۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کشورهایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته(پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور  مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن است اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و  این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشورها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشورهای همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشورهای سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکارهای این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل مخالف است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند+ فیلم
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم