Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:15:11 GMT

حوزه نشر شرایط مناسبی دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۹۵۳۲

حوزه نشر شرایط مناسبی دارد

کاشان - ایرنا - معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه نشر شرایط مناسبی داشته و امید می رود به رغم محدودیت های ایجاد شده ،امسال از نظر تعداد عنوان و تیراژ پربارتر و پرمحتواتر نسبت به سال گذشته باشد.

محسن جوادی روزچهارشنبه در نخستین روز از هفته کتاب در جمع خبرنگاران کاشان افزود: نشر در ایران شرایط خوبی از نظرعناوین دارد، چنان که سال گذشته نزدیک به 100 هزار عنوان کتاب منتشر شد که رقمی قابل توجه است و امید می رود این شرایط امسال هم ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بخش فروش نیز برغم مشکلات اقتصادی مناسب بوده، چنان که در نمایشگاه کتاب تبریز 80 میلیارد ریال و در اصفهان 50 میلیارد ریال فروش داشته است.
وی گفت: چند نمایشگاه کتاب هم اکنون در جریان است و چند نمایشگاه نیز هفته آینده گشایش می یابد؛ همه تلاش ها صورت می گیرد تا حوزه چاپ و نشر از نظر اقتصادی روی پای خود بایستد و هم از نظر فرهنگ کتابخوانی رشد پیدا کنیم.
جوادی به حمایت مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: پیش تر تسهیلاتی برای کتابفروشی ها داشتیم اما امروز بخش قابل توجهی از کار، حمایت از نویسندگان است و در زمینه ارائه تسهیلات بانکی به این قشر، در هفته های آینده خبرهای خوبی خواهیم داشت.
وی در ین حال گفت: آماری از سرانه مطالعه بر اساس پیمایش های دقیق در کشور وجود ندارد که البته این کار در پژوهشگاه آغاز شده اما بر اساس برخی آمارهای بدبینانه شرایط رضایت بخش نیست و باید به سمت افزایش مطالعه برویم.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: برای بهبود شرایط و بالا رفتن سرانه مطالعه، طرح هایی مانند پایتخت کتاب ایران در جهت افزایش علاقه مندی مردم به مقوله کتاب و کتابخوانی هدفگذاری شده چرا که استمرار فرایند تولید کتاب بدون توجه به مخاطب و خوانده شدن، نتیجه بخش نیست.
وی تاکید کرد: باید از نگارش تا چاپ، نشر و خواندن سرمایه گذاری کنیم و بحث هایی مانند مروجان کتاب با تمرکز بر مدرسه ها مورد توجه بیشتر قرار بگیرد چرا که بیشتر جامعه هدف دانش آموزانی هستند که می توانند محرک کتابخوانی باشند.
به گزارش ایرنا آیین نواختن زنگ دانایی، برگزاری نشست خبری، دیدار و گفت و گو با جوانان و علاقه مندان کتابخوانی و جلسه شورای اداری از جمله برنامه های روز نخست هفته کتاب در کاشان بود.
کاشان اسفندماه 96به عنوان پایتخت کتاب ایران برگزیده شد.
6136/8123

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هفته كتاب چاپ و نشر كاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۹۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تازه‌ترین اثر حجت‌الاسلام فخرزاده با سخنرانی محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی می‌شود.

این مراسم عصر دوشنبه 17 اردیبهشت ساعت 16:30 در تالار اندیشه حوزه هنری واقع در تقاطع خیابان حافظ و سمیه برگزار خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند در این مراسم حضور پیدا کنند.«رضای انقلاب» روایتی خواندنی از سال‌ها مجاهدت و تلاش انقلابی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا مطلبی از دلباختگان فکری امام خمینی (ره) در سنگر مسجد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عرصه مناسبی برای دفع پسماند در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • ارگان‌زدگی؛ گریبان‌گیر نمایشگاه کتاب است