Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بغداد – ايرنا – رسانه هاي عراق گفتند که نماينده روسيه در شوراي امنيت سازمان ملل از موضع عراق در تعامل تجاري و همکاري اقتصادي با جمهوري اسلامي ايران به رغم تحريم هايي که امريکا مي خواهد بر ايران اعمال کند، حمايت کرد.

به گزارش ايرنا، جلسه سه شنبه شب شوراي امنيت که به منزله جلسه توديع با «يان کوبيچ» نماينده دبيرکل سازمان ملل در عراق بود، رسانه هاي عراق، به سخنان نماينده روسيه در اين جلسه اهتمام داده که از موضع عراق در برقراري روابط تجاري با ايران حمايت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاري «موازين نيوز» عراق در اين راستا نوشته است که «واسيلي نبنزيا» (Vasily Nebenzya) در اين جلسه گفته است که به رغم تحريم هايي که آمريکا مي کوشد بر جمهوري اسلامي ايران اعمال کند، اما عراق حق دارد با کشور همسايه خود، ايران، روابط داشته و همکاري کند.
نماينده روسيه در شوراي امنيت سازمان ملل تاکيد کرده است که مسکو نسبت به آينده اوضاع در عراق در سايه مشکل تراشي هايي که براي جمهوري اسلامي ايران مي شود، نگران است.
وي خاطرنشان ساخته است که عراق در حال بازيافتن آرامش خود است و مسکو از رويکرد مثبت بغداد براي تضمين امنيت و اقتصاد و تلاش رهبران اين کشور براي بازگشت شرايط طبيعي به عراق حمايت مي کند.
وي در عين حال گفته است که اوضاع امنيتي در عراق هنوز شکننده است و در اين راستا روسيه همه اقدامات تروريستي که غيرنظاميان را هدف قرار مي دهند محکوم مي کند.
يان کوبيچ نماينده دبيرکل سازمان ملل در عراق که دوره مسووليت اش در اين کشور به اتمام رسيده در اين جلسه که براي بررسي اوضاع عراق اختصاص يافته بود، از تفاهم سريع جريان هاي سياسي عراق براي تشکيل دولت به عنوان يک تحول مهم در اين کشور ياد کرد.
خبرگزاري «الفرات نيوز» نيز در همين راستا اعلام کرده است که قرار است که يان کوبيچ مسووليت فرستاده ويژه دبيرکل سازمان ملل را در لبنان برعهده بگيرد.
اين خبرگزاري عراقي اضافه است که دبيرکل سازمان ملل، «جنين هنيس پلاسچارت» وزير دفاع سابق هلند را به عنوان نماينده ويژه خود در عراق تعيين کرده است.
خاورم *4*353*380*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۰۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف در راستای پیشبرد و گسترش همکاری‌ و تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی با عراق، هیئت اعزامی از دانشگاه صنعتی شریف به ریاست دکتر موسوی رئیس دانشگاه شریف، به کشور عراق سفر کردند.

در این سفر چند روزه دکتر موسوی و هیئت همراه ایشان با محسن المندلاوی سرپرست پارلمان عراق و نایب رییس اول پارلمان عراق و رئیس هیئت امنای دانشگاه الفراهیدی، رئیس دانشگاه بغداد و سفیر ایران در عراق دیدار و گفتگو کردند.

در نشست‌های جداگانه‌ای که با مسؤولین این دو دانشگاه صورت گرفت؛ ساز و کارها، نحوه گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و دانشگاهی، وضعیت و جایگاه دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه بغداد و الفراهیدی از جمله مواردی بود که در این جلسات مطرح و تبادل نظر شد.

هیات اعزامی دانشگاه شریف با حضور در سفارت کشورمان در عراق با محمدکاظم آل‌ صادق، سفیر ایران دیدار و گفت ‌و گو کردند. در این دیدار نحوه حضور دانشگاهی و فناورانه دانشگاه صنعتی شریف به جامعه آموزش عالی عراق از اهم موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6097208

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • بریتانیا بر لبه پرتگاه اقتصادی
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • ایستادگی ملت ایران بر موضع حق منشاء بیداری جهانیان در برادر نظام سلطه گردید