Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، یحیی رحمتی افزود: در مجموع آثار ارسالی هنرمندان صنایع دستی ۳۱ استان کشور ، ۵۰ اثر در ارزیابی آثار صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه موفق به دریافت مهر اصالت صنایع دستی شدند که در این میان سه اثر متعلق به استان زنجان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: ۳ اثر از استان زنجان در ارزیابی آثار صنایع‌دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه موفق به دریافت مهر اصالت صنایع‌دستی شدند و شمعدان و قاب عکس ملیله زنجان و چاقوی قلمتراش زنجانی در فهرست شورای جهانی صنایع دستی به ثبت رسید.

رحمتی ادامه داد: قلمتراش ۴ تیغه اثر استاد ذکریا علیخانی، شمعدان نقره ملیله اثر استاد علیرضا لطفی رضایی و قاب عکس نقره ملیله اثر استاد نقی رحمانی آثاری هستند که از زنجان موفق به دریافت مهر اصالت شورای جهانی صنایع دستی شده اند.

رحمتی با اشاره به اینکه امسال زنجان بعنوان شهر ملی ملیله ایران انتخاب شد، عنوان کرد: امسال ۱۱ اثر صنایع دستی استان زنجان موفق به دریافت نشان ملی شده اند.

استان زنجان رتبه نخست را در تولیدات صنایع دستی فلزی در کشور دارد و چاقو، مس و ملیله این استان از شهرت فراوانی برخوردار است.

کد خبر 4458505

منبع: مهر

کلیدواژه: برچسب اصالت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یحیی رحمتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود

بزرگمهر مسئول برگزاری نمایشگاه گفت: در  نمایشگاه ۲۰۰ اثر از ۵۵ دانش آموز در زمینه‌های بافت گلیم و جاجیم، نقاشی و زیورآلات به تماشا گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۱۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ برای بازدید عموم دایر است. 

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران