Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:18:27 GMT

12 هزار تن وش پنبه در اردبیل تولید می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۵۸۸۵

12 هزار تن وش پنبه در اردبیل تولید می شود

اردبیل - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از پیش بینی تولید 12 هزار تن وش پنبه از سه هزار و 500 هکتار از اراضی زیرکشت در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، احمد شهریار روز چهارشنبه در بازدید از تعدادی از کارخانه های پنبه پاک کنی پارس آباد مغان افزود: کشت و زرع پنبه در دشت مغان به دلیل درآمد بالا و اشتغالزایی مناسب و همچنین تامین خوراک صنایع نساجی از ارزش و اهمیت بالایی در بین محصولات زراعی غالب استان برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: کشت پنبه با توجه به نیاز آبی کمی که این محصول دارد و از طرف دیگر به دلیل مقاومت قابل توجه این محصول در مقابل آفات و امراض مورد توجه است.
او اظهار داشت: سیاست های تشویقی خوبی برای افزایش سطح زیر کشت این محصول تدارک دیده شده که که صدور مجوز لازم برای واردات ارقام پر محصول و سازگار با شرایط آب و هوایی استان از جمله آنهاست.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای خرید کمباین به کشاورزان افزود: چهار دستگاه کمباین وش چین پنبه از خارج از کشور نیز خریداری شده که به متقاضیان و پنبه کاران در استان تحویل می شود تا کشت مکانیزه این محصول صنعتی افزایش یابد.
شهریار افزود: تامین نهاده های مورد نیاز ، کود و سم و برگزاری دوره های متعدد آموزشی برای ارتقای سطح آگاهی ها و اطلاعات فنی پنبه کاران نیز در اولویت برنامه های جهاد کشاورزی استان قرار دارد.
6018/6016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهاد پنبه اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۵۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرشید سلیمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در این جلسه گفت: دانشگاه از نظر اولیا یک محیط امن و مطمئن است. وظیفه ما این است که همچنان این امنیت را از هر لحاظ ایجاد کنیم. یکی از جنبه‌های امنیت موضوع حجاب و عفاف می‌باشد که با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

سلیمی با بیان اینکه برای حسن انجام موضوع حجاب و عفاف باید خانواده‌ها، اساتید، کارکنان و دانشجویان مشارکت و تعامل داشته باشند گفت: تمامی تذکرات و راهنمایی‌ها در این خصوص باید دوستانه و توأم با ادب باشد و در صورت تکرار، با فرد مورد نظر طبق قوانین و مقررات رفتار شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته گفت: فرهنگ سازی و برگزاری برنامه‌های تشویقی و انگیزشی در خصوص حجاب و عفاف در صورتی که به صورت اصولی و علمی برگزار شود و خروجی آن نیز پیش‌بینی گردد می‌تواند مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1228158 برچسب‌ها حجاب اردبیل دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند