Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقاپور گفت: وزارت کشور تاکنون فرد مشخصی را برای استانداری آذربایجان شرقی معرفی نکرده است، آقای چیت چیان هم گزینه نهایی وزارت کشور برای استانداری آذربایجان شرقی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار معصومه آقاپور نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در گفتگو با تبریز بیدار با اشاره به قانون منع بکارگیری افراد بازنشسته گفت: افرادی که شامل این قانون می شوند بزودی باید مسئولیت خود را تحویل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص گزینه استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت: وزارت کشور تاکنون فرد مشخصی را برای استانداری آذربایجان شرقی معرفی نکرده است، آقای چیت چیان هم گزینه نهایی وزارت کشور برای استانداری آذربایجان شرقی نیست، وزارت کشور شاخص های خود را برای انتخاب افراد در نظر گرفته وبعد از آن افراد را برای گزینه های مورد نظر خود مطرح می سازد.

وزیر کشور نظرات مجمع نمایندگان را در نظر می گیرد

 

نماینده مردم شبستر در مجلس تصریح کرد: نظر نهایی در خصوص گزینه استانداری با وزارت کشور است ولی با توجه به تعامل قوا و حضور افراد شاخص در بین نمایندگان آذربایجان شرقی و همچنین تعاملی که وزیر کشور با نمایندگان آذربایجان شرقی دارد، معمولا از نظرات مجمع نمایندگان در انتخاب استاندار بهره مند می شوند.

مجمع نمایندگان تاکنون جلسه ای برای گزینه استانداری برگزار نکرده

آقاپور با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان هیچگونه دخالتی در انتخاب استاندار جدید ندارد،افزود: وزارت کشور گزینه های خود را به مجمع اعلام می کند و مجمع نمایندگان فقط نظرات مشورتی خود را به وزارت کشور انتقال می دهند، درباره انتخاب استاندار جدید هم مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی تاکنون جلسه ای برگزار نکرده و در آینده تشکیل جلسه خواهد داد.

آقاپور خاطر نشان کرد: فعلا قرار براین شده است که یکی از معاونان استانداری به عنوان سرپرست استانداری آذربایجان شرقی معرفی شوند و تا انتخاب استاندار جدید، به عنوان سرپرست پیگیری امور را بر عهده بگیرد،آقای خدابخش هم از روز شنبه از این مسئولیت خداحافظی خواهند کرد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت

صادق نامدار ناظر گمرکات آذربایجان شرقی میزان صادرات سال گذشته از گمرک‌های استان بدون احتساب صادرات نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و صادرات از محل تجارت چمدانی را ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۵۴۱ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این کالا‌ها به ۱۰۳ کشور مختلف دنیا صادر شده است.

وی، پنج کشور عمده مقصد صادراتی آذربایجان شرقی را به ترتیب کشور‌های ترکیه ۳۰.۸ درصد، عراق ۲۰.۲ درصد، ارمنستان ۱۷.۵۷ درصد، جمهوری آذربایجان ۳.۶ درصد و گرجستان ۳.۵ درصد اعلام کرد و گفت: پنج قلم کالای عمده صادراتی استان نیز به ترتیب شامل انواع میلگرد فولادی، پلیمر‌های استایرن، قیر نفت، سیم مفتول و کشمش انگوری بود.

نامدار افزود: در بخش واردات ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۵۴۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ دلار از مبداء ۶۳ کشور مختلف از طریق گمرکات استان وارد شد که رشد ۲۹ درصد در وزن و ارزش دارد و از این نظر بین استان‌های کشور در رتبه نهم قرار داریم.

وی، پنج کشور عمده مبدا واردات کالا از گمرکات استان بر اساس میزان واردات را به ترتیب کشور‌های ترکیه ۵۷درصد، امارات متحده عربی ۱۲درصد، چین ۱۱درصد، آلمان پنج درصد و کره جنوبی ۲ درصد عنوان کرد و گفت: پنج قلم عمده کالای وارداتی به ترتیب شامل، کامیون‌های کشنده، شمش طلا، انواع توتون، گوشت منجمد گاوی و پودر کاکائو بوده است.

نامدار افزود: در بخش ترانزیت خارجی در ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۰۷ هزار تن کالا از گمرکات استان منتقل شد که با اختصاص ۳.۴ درصدی از کل ترانزیت کشور به خود، رشد چهار درصدی دارد.

وی گفت: پنج کشور عمده مقصد ترانزیتی از گمرکات آذربایجان شرقی به ترتیب شامل کشور‌های جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و عراق بوده است.

نامدار اضافه کرد: در بخش درآمد، وصولی گمرکات استان ۷۰ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۳ درصد افزایش دارد.

آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است