Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 17 هزار تن انواع بذر بین کشاورزان این استان توزیع شده است.

محسن اسفندیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از خدمات بسیار مهم شبکه تعاون روستایی ارائه خدمات به کشاورزان و روستائیان از جمله توزیع آرد و نهاده های کشاورزی مانند کود، سم، بذر و همچنین پخش سوخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: هدف از توزیع بذر بین روستائیان ارایه خدمات بهتر در راستای حمایت از این بخش است که علاوه بر کاهش رفت و آمد روستائیان، موجب صرفه جویی در وقت و هزینه آنان و تولید محصول مرغوب می شود.
وی گفت: بر این اساس از ابتدای امسال تاکنون بیش از 3700 تن بذر جو، حدود پنج هزار و 500 تن بذر گندم، 1500 تن بذر گندم دیم و 6 هزار تن بذر سایر محصولات کشاورزی مانند ذرت، پنبه و کلزا توسط شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی بین کشاورزان استان توزیع شده است.
655 تشکل شامل تعاونیهای روستایی، تعاونیهای تولید کشاورزی زنان روستایی و سهامی زراعی و نظام صنفی در خراسان رضوی فعالیت دارند.
این استان از نظر تعداد تشکل رتبه نخست کشور را دارد.
یک میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی در 2 هزار و 540 روستای این استان سکونت دارند.
7496 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي بذر خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است

حسنعلی پیری مدیر توزیع برق شهرستان خدابنده گفت: شهرستان خدابنده با بیش از پنج هزار کیلومترمربع مساحت، حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت و ۲۴۰ روستا یکی از بزرگترین شهرستان‌های شمالغرب کشور است و بیش از ۶۹ هزار مشترک برق در تعرفه‌های مختلف دارد.

پیری افزود: حدود ۶۰ درصد از انرژی توزیع شده در این شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

وی اضافه کرد: توزیع برق خدابنده حدود ۵۹ هزار مشترک خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی دارد که با سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق با ظرفیت ۲۰۷ مگاولت آمپر پست های برق منصوبه، به مردم این منطقه خدمت رسانی می‌کند.

این مسوول در ادامه با اشاره به تبدیل یک هزار و ۳۵۰ کیلومتر از شبکه های فشار ضعیف این شهرستان از سیم مسی به کابل خودنگهدار، افزود: با اجرای این طرح و کاهش چشمگیر سرقت از شبکه‌های توزیع، میزان خاموشی ناشی از حوادث نیز بسیار کاهش می‌یابد.

وی افزایش ایمنی و پیشگیری از سرقت انرژی را از دیگر مزایای تبدیل سیم های برق مسی به کابل خود نگهدار بیان کرد و اظهار داشت: این طرح به منظور پیشگیری از فرسودگی شبکه و کاهش تلفات انتقال و توزیع انرژی اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود