Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 17 هزار تن انواع بذر بین کشاورزان این استان توزیع شده است.

محسن اسفندیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از خدمات بسیار مهم شبکه تعاون روستایی ارائه خدمات به کشاورزان و روستائیان از جمله توزیع آرد و نهاده های کشاورزی مانند کود، سم، بذر و همچنین پخش سوخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: هدف از توزیع بذر بین روستائیان ارایه خدمات بهتر در راستای حمایت از این بخش است که علاوه بر کاهش رفت و آمد روستائیان، موجب صرفه جویی در وقت و هزینه آنان و تولید محصول مرغوب می شود.
وی گفت: بر این اساس از ابتدای امسال تاکنون بیش از 3700 تن بذر جو، حدود پنج هزار و 500 تن بذر گندم، 1500 تن بذر گندم دیم و 6 هزار تن بذر سایر محصولات کشاورزی مانند ذرت، پنبه و کلزا توسط شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی بین کشاورزان استان توزیع شده است.
655 تشکل شامل تعاونیهای روستایی، تعاونیهای تولید کشاورزی زنان روستایی و سهامی زراعی و نظام صنفی در خراسان رضوی فعالیت دارند.
این استان از نظر تعداد تشکل رتبه نخست کشور را دارد.
یک میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی در 2 هزار و 540 روستای این استان سکونت دارند.
7496 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي بذر خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است

به گزارش قدس خراسان، مجتبی خیام نیکویی صبح امروز در بازدید از  مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی طرق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاهد تحول چشمگیر در شتاب بخشی در تشکیل هسته های فناور در واحدهای دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی در خراسان رضوی هستیم.

وی افزود: حقیقتا اگر بخواهیم بخش کشاورزی را به مفهوم واقعی کلمه متحول و به امنیت غذایی پایدار دست پیدا کنیم مهمترین مولفه حمایت از شرکت های دانش بنیان است.

خیام نکویی ضمن تشریح رشد شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی تصریح کرد: ما پیش بینی ۱۰۰شرکت در دهکده های فناوری و نوآوری را کرده ایم که یکی از دهکده های فعال از نظر فعالیت خراسان رضوی است و امروز شاهد رونمایی از دستاوردهای شرکت های

انش بنیان بودیم که  تحول چشمگیری در کل کشور از نظر تجهیزات، ماشین آلات کشاورزی،کود و سم و سایر محصولاتی که باعث افزایش تولید در بخش کشاورزی می شود، ایجاد  می کند.

معاون وزیر کشاورزی تاکید کرد: آنچه امروز برای ما مهم بود و پایلوت آن را به شکل وسیع مشاهده شد  تولید نان کامل بود. استان خراسان رضوی ظرفیت اینکه پایلوت تولید نان کامل را در مدت زمان کوتاهی فراگیر کند دارد و امیدواریم تا پایان سال آینده شاهد این باشیم خراسان رضوی قسمت اعظم نانوایی های آن نان کامل تولید می کند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور نان کامل را موثر در سلامت مردم دانست و گفت: اگر تولید و استفاده از  نان کامل را با همکاری بخش خصوصی تبدیل  فرهنگ غالب کنیم گام اساسی در سلامت مردم برداشته ایم و اگر مردم ما در سبد غذایی شان این نان  قرار بگیرد بسیاری از بیماری ها  در بین مردم از بین خواهند رفت.

این خبر در حال بروز رسانی است ...

طاهره فجرداودلی

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است