Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@15:20:46 GMT

دشمنان ما ضعیف تر از هر زمان دیگری شده اند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۱۷۰۵

دشمنان ما ضعیف تر از هر زمان دیگری شده اند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم گرامیداشت هفتمین سالروز شهادت شهید حسن طهرانی مقدم و جمعی از یارانش که صبح امروز (پنجشنبه ۲۴ آبان) در حسینیه امام رضا ع نیروی هوافضای سپاه برگزار شد اظهارداشت: شهیدان طهرانی مقدم و کاظمی، نماد شهیدان نیروی هوافضای سپاه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: شهیدان از مصادیق شجره طیبه هستند که ریشه آنها در ایمان به خدا و اعتقادات دینی و اسلامی آنهاست و آثار و برکات آنها به اقصی‌نقاط آسمان‌ها و زمین سر کشیده است.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه هر روز و هر ساعت و هر زمان، ثمرات و نتایج حرکات پربرکت شهیدان را به چشم می‌بینیم تصریح کرد: شهید طهرانی مقدم و شهید کاظمی، از مصادیق بارز شجره طیبه بودند و هستند که در جنگ اراده‌ها پیروز شدند و پرچم فتح را در آخرین خاکریز قبل از سرزمین‌های اشغالی کوبیدند تا در خیز آخر یکی از مهمترین آرمان‌های انقلاب را ان‌شاالله محقق کنند.

وی افزود: شهید طهرانی مقدم خواست بر روی سنگ قبر او بنویسند «این مزار کسی که می‌خواهد اسرائیل را نابود کند» و من این جمله را اضافه می‌کنم که «این مزار کسی است که اسراییل را نابود خواهد کرد»؛ قطعا و بدون تردید ان‌شاالله.

فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه ایران سربلند اسلامی به خون شهیدان عزت یافت و سربلند شد و به دیگران هم حیات داد افزود: در دهه‌های اخیر و بعد از پایان جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس، جمهوری اسلامی ایران و به طور کلی جبهه مقاومت با تهدیدات گوناگونی مواجه بوده است. فتنه داعش در سوریه و عراق و جنایات مشترک عربستان و آمریکا در یمن، ایران هراسی در خارج، گسترده‌ترین تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران و اعمال فشارهای ناجوانمردانه سیاسی، تهدیدات بزرگی را برای جمهوری اسلامس ایران ایجاد کرد اما علی‌رغم گستردگی این تهدیدات، ایران عزیز مسیر پیشرفت و بالندگی را با سرعت طی کرد و امروز در جایگاه تعیین کننده در منطقه ایستاده‌است.

وی ادامه داد: امروز همه ما با جرات و قدرت می توانیم ادعا کنیم که عصر سلطه و هژمونی آمریکا در غرب آسیا به سر آمده و عصر حاکمیت اسلام عزیز و پیشگامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرا رسیده است. البته ما در میانه راه هستیم، پیام شهیدان حرکت و تلاش تا تحقق تمام آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است؛ خواست شهیدان آرام نگرفتن تا کوبیدن سرِ سنگ به خصم است.

امیر موسوی با بیان اینکه آمریکا تلاش می‌کند با مشارکت در ائتلاف‌های منطقه ای بر تحولات منطقه تاثیر بگذارد افزود: امروز برخی کشورهای منطقه با دولت های قرون وسطایی و رفتارهای تهدیدزا و مولد خشونت و به راه انداختن جنگ در یمن و حمایت از تروریست ها در منطقه، به دنبال انحراف افکار عمومی از عدم مشروعیت خود هستند و رویاهای جاهلانه صدامک‌ها را دنبال می‌کنند.

وی گفت: رژیم نحس و نجس و نامشروع صهیونیستی که حیات پلید آن با جنگ و شرارت و فتنه انگیزی همراه بوده، اکنون با شرارت در سوریه و غزه تلاش می‌کند روند اضمحلال خود را کنترل کند و از طرفی با گسترش ارتباط خود با اعراب، به دنبال گسترش تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: بر ماست که با هوشیاری راهبردی روز به روز بر توانمندی دفاعی خود بیفزاییم تا راه نیمه تمام شهیدان را کامل کنیم و فردای قیامت پیش دوستان شهیدمان روسفید باشیم.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان ما ضعیف تر از هر زمان دیگری شده اند اظهارداشت: آمریکای ترامپ ضمن انزوای بین المللی تمام دستاوردهای دروغین آمریکا در عرصه حقوق بشر را نابود کرده است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی امروز از عدم کارایی گنبد پنبه‌ای خود سر خورده شده و از دسترسی زمینی ایران به سرزمین های اشغالی هراسان است.

سرلشکر موسوی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم بیش از پیش حصاری امن برای کشور ، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنیم تصریح کرد: استحکام بخشیدن به قدرت دفاعی، تقویت موازنه تهدید و ارتقای بازدارندگی همه جانبه و تلافی جویانه اهدافی است که تحت رهبری فرمانده کل قوا و در سایه تعامل و هم‌افزایی نیروهای مسلح، ان‌شاالله محقق خواهد شد.

وی تاکید کرد: ارتش و سپاه، یَد واحده‌ای هستند که بر فرق هر دشمنی فرود آید، آن دشمن از جا برنخواهد خواست.

ادامه دارد...

کد خبر 4458999 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر موسوی حسن طهرانی مقدم سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۱۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، ماجرای محموله ترانزیتی افغانستان از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شد که پس از گذشت چند روز  کنسرسیوم ایرانی توسعه ریلی افغانستان خبر از توقف این قطار ترانزیتی به دلیل عدم  تامین لوکوموتیو را داد که پس از آن بلافاصله شرکت راه آهن آن را تکذیب کرد چراکه عبور بارهای ترانزیتی از کشورهای مختلف، ابتدا تشریفات قانونی و هماهنگی لازم و اخذ مجوز برای عبور بار از کشورهای میانی مسیر انجام شده و سپس نسبت به اعزام قطار اقدام می‌شود. این در حالی است که برای عبور قطار ذکر شده از افغانستان به ترکیه از مسیر ایران، هماهنگی مربوطه و در نهایت صدور مجوز راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام نشده است.

پس از آن شرکت راه آهن چندین بار آمادگی خود برای حمل این بار پس از کسب مجوزهای لازم از گمرک اعلام کرد.

امروز هم شرکت راه آهن اعلام کرد با وجود طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی "کنسرسیوم ریلی افغانستان"، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، راه‌آهن از روز دوشنبه (سوم اردیبهشت ماه) آمادگی خود برای اعزام ۱۰ واگن موجود در مرز "شمتیغ" به ترکیه را اعلام کرده است.

شرکت راه آهن اعلام کرد  با توجه پیگیری های انجام شده  و با وجود عدم اخذ مجوزهای لازم و عدم هماهنگی با راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ۱۰ واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، توسط راه‌آهن ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند.

در پی اطلاع رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود که مجموعه موسوم به «کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان» بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوزهای مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعداد ۱۰ واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این واگن‌ها در شمتیغ کرد و کوشید با فشارهای رسانه‌ای و توسل به برخی ادعاهای بعضاً کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

طبق اعلام شرکت راه آهن حمل بخش نخست محموله تجاری را روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت( آغاز کرد و این محموله روز شنبه گذشته (۱۵ اردیبهشت) از تهران نیز عبور کرد و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمال غرب کشور است. همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود به‌منظور حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوزهای لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‎‌کند.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم بر روی خطوط ریلی افغانستان برای رسیدن به استانداردهای مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوزهای مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردرها خواهد بود.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود به‌منظور کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • رایزنی گروسی و امیر عبداللهیان در تهران
  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • جدال جنجالی مدافعان تاتنهام در زمین!
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح