Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@14:40:02 GMT

کشف علت جدید پیری: نشستن!

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۳۸۴۵

کشف علت جدید پیری: نشستن!

متخصصان سلامت در جدیدترین دستورالعمل خود تاکید دارند که انجام هر میزان و هر نوع حرکت ورزشی می‌تواند به حفظ سلامتی کمک کند.

پزشکان آمریکایی در دستورالعمل جدیدی که در مورد فوائد ورزش کردن منتشر کرده‌اند به تحرک بیشتر، خودداری از نشستن‌های طولانی مدت و شروع ورزش از سنین پایین توصیه کرده‌اند.

آن‌ها اظهار داشتند: داشتن فعالیت بدنی و انجام هرچه بیشتر آن از تنبلی کردن و یک‌جا نشستن فایده خیلی بیشتری برای سلامتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون تنها ۲۰ درصد از مردم آمریکا به اندازه کافی حرکات ورزشی انجام می‌دهند و مشکل چاقی در دوران کودکی باعث شده تا جوان‌تر‌ها برای برخورداری از وضعیت جسمی مناسب در دوران بعدی زندگی به ورزش کردن تشویق شوند.

در دستورالعمل جدید آمده است: کودکان باید پیش از رفتن به مدرسه و از سن سه تا پنج سالگی به انجام بازی‌های پر جنب و جوش در طول روز تشویق شوند. اگرچه به میزان دقیق آن اشاره نشده، اما سه ساعت انجام حرکات ورزشی با شدت‌های مختلف منطقی است.

این توصیه با دستورالعمل‌های مطرح در بسیاری از کشور‌های دیگر مطابقت دارد و میانگین میزان فعالیتی است که برای کودکان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ژاپن تودی، برای سنین ۶ تا ۱۷ ساله حداقل انجام یک ساعت حرکت ورزشی نسبتا سبک تا سنگین در طول روز توصیه می‌شود. همچنین لازم است بیشتر حرکات هوازی انجام شود تا ضربان قلب افزایش پیدا کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علت پیری سلامت ورزش فواید ورزش کردن تنبلی چاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۳۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟

آفتاب‌‌نیوز :

تیمی از دانشمندان آلمان، ایالات متحده آمریکا و لوکزامبورگ داده‌های بیش از ۱۴ هزار نفر را که در یک تحقیق طولانی‌مدت شرکت کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

شرکت‌کنندگان در این تحقیق بین سال‌های ۱۹۱۱ تا ۱۹۷۴ میلادی به دنیا آمده و متعلق به نسل‌های مختلف بودند. این افراد که بین ۴۰ تا ۱۰۰ سال داشتند، به ۸ پرسش طی یک دوره زمانی ۲۵ ساله پاسخ می‌دادند.

یکی از سوالات اصلی این بود که «در چه سنی کسی را پیر توصیف می‌کنید؟»

متولدین سال ۱۹۱۱ میلادی در پاسخ به این سوال گفتند که پیری به طور متوسط در سن ۷۱ سالگی شروع می‌شود؛ و هنگامی که همین پرسش از متولدین سال ۱۹۵۶ میلادی پرسیده شد که اکنون به سن ۶۵ سالگی رسیده بودند، آن‌ها آستانه پیری را سه سال دیرتر دانستند و ۷۴ سالگی اعلام کردند.

مارکوس وتشتاین، عضو این تیم تحقیق در گزارشی می‌نویسد: «امید به زندگی افزایش یافته است و برخی از جنبه‌های سلامت نیز در طول زمان بهبود یافته است؛ به طوری که افراد در سنین خاصی که در گذشته پیر محسوب می‌شدند، اکنون دیگر مسن تلقی نمی‌شوند.»

همین روند در سطح فردی نیز مشاهده شد. بگونه‌ای که هر شرکت کننده پس از چهار یا پنج سال مسن‌تر شدن، تخمینش را برای شروع سالمندی یک سال افزایش می‌داد. زنان نیز آستانه پیری را بطور متوسط حدود دو سال دیرتر از مردان درنظر می‌گرفتند.

فاکتور‌های دیگری نیز وجود داشتند که بر تخمین فردی افراد تأثیر می‌گذاشتند؛ مثلا افرادی که مشکل سلامتی داشتند، تنهاتر بودند یا «احساس می‌کردند» مسن‌تر هستند، عموماً معتقد بودند مرحله کهولت زودتر شروع می‌شود.

البته این مطالعه دارای محدودیت‌هایی نیز بود؛ از جمله اینکه شرکت‌کنندگان همگی از یک کشور یعنی آلمان بودند. همچنین این احتمال وجود دارد که در فرهنگ‌های غیر اروپایی، «پیری» به گونه‌ای متفاوت دیده و توصیف شود.

در عصر حاضر، انسان‌ها طولانی‌تر از همیشه زندگی می‌کنند و با ادامه بهبود کیفیت زندگی و سلامت، احتمالا رسیدن به یکصدمین سالگرد زندگی بسیار رایج‌تر خواهد شد؛ به طوری که مردم شروع به طرح این سوال می‌کنند که آیا برای زندگی انسان محدودیتی وجود دارد یا خیر.

نتیجه این مطالعه در مجله Psychology and Aging منتشر شده است.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد
  • راه‌های موثر برای کنترل و تاخیر پیری (فیلم)
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور
  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می گیرند؟
  • آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت