Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@10:26:22 GMT

مبادی خطر برای نوجوانان و دانش آموزان شناسایی شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۵۷۵۸

مبادی خطر برای نوجوانان و دانش آموزان شناسایی شود

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تاکید کرد: شناسایی مبادی خطر برای نوجوانان و دانش آموزان ضروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما،علی نواداد پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: تمامی حوزه های فرهنگی و اجتماعی موظف به اجرای دوره های آموزشی برای اطلاع رسانی به جوانان در خصوص عوارض مواد مخدر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دستگاه های انتظامی و امنیتی را به مقابله جدی با عرضه مواد مخدر خصوصا در بین جوانان و نوجوانان فراخواند و خواستار اجرای برنامه های پیشگیری اولیه و فرهنگی در خصوص عوارض مواد مخدر در جامعه شد.

نواداد همچنین با اشاره به آسیب های اعتیاد که دامنگیر نوجوانان می شود ، گفت: آموزش و پرورش و سایر دستگاه های امنیتی و انتظامی باید زمینه های خطر در حاشیه مدارس را شناسایی و نسبت به مراقبت از نوجوانان همت گمارند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز در این جلسه با تاکید بر شناسایی مبادی خطر برای نوجوانان و دانش آموزان خواستار برگزاری دوره های آموزشی برای معلمان و مدیران مدارس شد.

ناصر عتباتی افزود: ماهواره یکی از دلایل بروز ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در جامعه است که باید در این خصوص آموزش های لازم به خانواده ها و اولیای مدرسه و دانش آموزان ارائه شود.

در این جلسه معاون تربیت بدنی و فرهنگی آموزش وپرورش و مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)  ، دوره های برگزار شده برای جامعه هدف خود را تشریح کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۵۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی، متولی شرعی حرم امام حسین (علیه السلام) و نماینده حضرت آیت الله سیستانی در جریان استقبال هیئتی از کارشناسان، داوران بین المللی و علاقمندان به امور قرآنی از داخل و خارج عراق که در چهارمین دوره ملی آموزش داوران قرآنی که توسط دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی برگزار شد، شرکت کرده بودند، گفت: توجه به دانش آموزان و دانشجویان و تربیت شخصیت قرآنی آنان را از طریق توجه به دوره ها و حفظ، امری ضروری است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در این دیدار گفت: فعالیت‌هایی که موجب پرورش و مراقبت از این پتانسیل ها می‌شود، بسیار حائز اهمیت است، زیرا علاقه زیادی به داوری و ارزشیابی قرائت قرآن کریم وجود دارد. اکنون این دوره ها برگزار شده است تا ما تعداد کافی داور داشته باشیم که از طریق آنها بتوانیم این قرائت ها و سایر امور را در همه استان ها یا حتی خارج از عراق سامان بخشیم.

وی ادامه داد: همچنین یکی از اهداف بی نیازی در داور است به گونه ای که نه تنها در مناطق وابسته به اهل بیت (علیهم السلام) بلکه در هر مکان در مسابقات بین المللی شرکت کرده و برتری خود را به نمایش بگذارند.

متولی شرعی حرم امام حسین بیان داشت: هدف دیگر این است فعالانی در عرصه قرآن کریم باشند که آن را به درستی درک کنند و دغدغه، توجه، اراده و عزم را برای کار روی این مطالب مهم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید به موضوع تفسیر و چگونگی شکل گیری شخصیت قرآنی و این جنبه ها نیز توجه داشته باشند، به ویژه در مورد دانش‌آموزان از ابتدایی تا مقطع متوسطه و دانشگاه که از مهمترین اقشار جامعه محسوب می شوند، تمرکز داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی تصریح کرد: بله، ما باید به همه اقشار جامعه توجه داشته باشیم، اما دانشجویان در آینده جایگاه های مهمی را به خود اختصاص خواهند داد، بنابراین امیدوارم از طریق دوره های قرآنی و حفظ قرآن، توجه و اهتمام ویژه ای به دانشجویان و دانش آموزان شود.

شایان ذکر است که دارالقرآن الکریم وابسته به دبیرخانه آستان مقدس حسینی با هدف گسترش علوم قرآنی در بین جامعه در داخل و خارج از کشور عراق، فعالیت ها و اقدامات متنوعی را در داخل و خارج از حرم مطهر حسینی انجام می دهد و به فارغ التحصیلی قاریان قرآن کریم و برگزاری فعالیت های داخلی و بین المللی بسیار، توجه ویژه ای دارد.

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌
  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • پلیس پیشگام در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی