Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، چو میونگ گیون وزیر اتحاد کره جنوبی در واشنگتن اعلام کرد موضوعی که می خواهم خاطر نشان کنم این است که ما در آینده نزدیک، مجموعه صنعتی کائسونگ را بازگشایی نخواهیم کرد.
وی افزود: دولت کره جنوبی کاملا به اصلی وابسته است که بر اساس آن همکاری بین دو کره تنها زمانی از سر خواهد گرفت که کره شمالی خلع سلاح هسته ای خود را اجرایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کائسونگ یک منطقه صنعتی مرزی است که شرکت های کره جنوبی می توانستند از کارگر ارزانی که از کره شمالی می آمد بهره ببرند. این در حالی است که مقامات کره شمالی نیز می توانستند از آن کسب در آمد کنند. اما سئول به علت افزایش آزمایش های هسته ای کره شمالی، این منطقه صنعتی را در سال 2016 بست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی وزیر اتحاد منطقه صنعتی مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور

۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور در پی انجام اقدامات لازم از سوی جمهوری اسلامی ایران آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، در پی اقدامات لازم از سوی ایران ۶ نیروی مرزبان که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

عصر روز گذشته _پنجشنبه، ششم اردیبهشت_ نیروهای طالبان، ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

بنابر اعلام مرزبانی کشور، بعدازظهر پنجشنبه، ششم اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

براساس این اطلاعیه، پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

استان خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

کد خبر 748024

دیگر خبرها

  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم