Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@15:14:46 GMT

واکنش سروری به پیش نویس قانون جدید احزاب

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۲۲۱۹

به گزارش پارس نیوز، 

پرویز سروری، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در خصوص جلسه اخیرا خانه احزاب که منجر به ارائه تدوین پیش نویس قانون جدید احزاب به رئیس مجلس شد، گفت: این تصمیماتی که باید به ما ابلاغ می‌شد، من اطلاعی از این موضوع نداشتم.

سروری با انتقاد از عملکرد خانه احزاب در تدوین پیش‌نویس قانون جدید احزاب اظهار کرد: ما اصلا خبر نداشتیم، این خانه احزاب ما را حزب نمی‌داند و فقط احزاب اصلاح طلب مهم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا احزاب منتقد را خانه احزاب دعوت نمی‌کنند، تصریح کرد: بله، این درست است و هر موضوعی که وجود داشتند،  ما را دعوت نکرده و در جریان نگذاشتند.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه در پیش‌نویس جدید قانون احزاب کمیسیون ملی انتخابات به جای کمیسیون ماده 10 احزاب جایگزین شده است، خاطرنشان کرد: در هیچ یک از این موارد در جریان نبودیم و اطلاع رسانی نشده و از ما نظر خواهی نکردند.

سروری با بیان اینکه خانه احزاب در تدوین پیش‌نویس قانون جدید احزاب به صورت کاملا بسته و درون گروهی عمل کرده است، اظهار کرد: ما از این موضوع اطلاعی نداریم، درنتیجه نمی‌توانیم از چیزی که نه در ابتدا و نه در انتهای آن حضور نداشتیم، نظری بدهیم.

گفتنی است روز یکشنه ۲۰ آبان ماه جلسه‌ای سه جانبه با حضور خانه احزاب، دولت و مجلس برگزار شد  که در آن پیش‌نویس نهایی قانون جدید احزاب به رئیس مجلس ارائه شده است .

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: انقلاب کمیسیون ملی انتخابات دولت و مجلس انقلاب اسلامی رئیس مجلس قانون کمیسیون ماده ۱۰ احزاب کمیسیون ملی انتخابات پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «هات‌داکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاری‌های تهدید کننده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، سی و یکمین دوره جشنواره تاثیرگذار فیلم «هات داکس» کانادا که از پنجشنبه آغاز شد، می‌تواند آخرین دوره آن باشد.

در ماه گذشته، این جشنواره تورنتو که از بزرگ‌ترین جشنواره‌های آمریکای شمالی برای فیلم‌های مستند است، با ناآرامی‌های کارکنان و بودجه روبه رو شد. ۲۵ مارس، حسین کریمبوی، مدیر هنری و ۱۰ تن از برنامه نویسان جشنواره به طور ناگهانی پست خود را ترک کردند. پس از آن، ماری نلسون، رییس جشنواره، درخواستی فوری برای بودجه بیشتر داد، اما دولت کانادا از تامین بودجه برای این جشنواره مستند در بودجه فدرال که ۱۶ آوریل منتشر شد، خودداری کرد. بودجه فدرال ۸۸ میلیون دلار بیشتر برای بخش فیلم در نظر گرفت که ۱۷ میلیون دلار آن برای افزایش بودجه جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در طول ۳ سال در نظر گرفته شد.

رفتن گسترده کارکنان و کمبود بودجه مورد نیاز، آینده جشنواره «هات داکس» را در معرض خطر جدی قرار داده است. پس از انتشار بودجه فدرال، برگزارکنندگان جشنواره در بیانیه‌ای دولت را به انتخاب «برندگان و بازندگان در چشم‌انداز فرهنگی کانادا» متهم کردند و گفتند: تصمیم دولت فدرال، باوجود درخواست‌های مداوم برای حمایت از جامعه ما، آینده یک مرکز مهم سینمایی و فرهنگی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

مشکلات مالی پیش روی «هات داکس» با توجه به این واقعیت که جشنواره‌های سینمایی در سراسر جهان از نظر مالی با مشکل مواجه هستند، تعجب آور نیست. پاندمی کووید به سختی بسیاری از جشنواره‌های غیرانتفاعی سینمایی را تحت تاثیر قرار داد و بسیاری از آنها هنوز از عوارض آن خلاص نشده‌اند. جشنواره‌های بزرگ و کوچک هر ۲ با کاهش شدید درآمد دست و پنجه نرم می‌کنند که بخشی از آن به دلیل فروش کم بلیت و ضعیف شدن حمایت‌ها و کمک‌های مالی است.

در ماه مرداد سال پیش، جشنواره بین‌المللی تورنتو پس از ۲۸ سال حامی اصلی خود یعنی «بل» را از دست داد. طبق گزارش آژانس درآمد کانادا، از ماه می ۲۰۲۳، جشنواره هات‌داکس ۱.۵ میلیون دلار کسری داشت و به همین دلیل نلسون، برای پابرجا نگه داشتن جشنواره خود، خواستار کمک‌های فردی شد.

ماری نلسون در ایمیلی در ۲۲ آوریل امسال به کاربران هات داکس گفت: من با شما صادق خواهم بود؛ ما در حال مبارزه هستیم. ولی بسیار زیاد این احتمال وجود دارد که این جشنواره آخرین جشنواره ما باشد. من تمام تلاشم را انجام خواهم داد تا مطمئن شوم که اینطور نمی‌شود. ممکن است به من کمک کنید؟ در حالی که من کمی در مورد بحرانی که «هات داکس» با آن مواجه است توضیح می‌دهم، آیا همین امروز کمک مالی می‌کنید تا ما بتوانیم چند ماه آینده به کار ادامه دهیم؟

در حالی که وضعیت مالی هات داکس وخیم است، یک جنگ داخلی در پشت صحنه نیز ضربه بزرگی برای جشنواره شد و از دست دادن ۱۰ برنامه نویس کارکشته آن هم یک ماه پیش از جشنواره‌ای که ۱۶۸ فیلم نمایش می‌دهد، فاجعه بار است.

۲۵ مارس در بیانیه‌ای مشترک در رسانه‌های اجتماعی، میروشیا واتامانیوک برنامه‌نویس ارشد بین‌المللی «هات داکس» که از سال ۲۰۰۱ با این جشنواره بود، نوشت: انتخاب دلخراشی کردم و از جشنواره ۲۰۲۴ خارج شدم. من این کار را با ۹ نفر از همکارانم انجام می‌دهم. به مبارزه برای فیلم‌ها و فیلمسازان ادامه می‌دهیم چون آنها بستر تمام جشنواره‌های فیلم هستند.

این در حالی است که واتامانیوک و ۹ برنامه‌نویسی که جشنواره را ترک کردند، سی و یکمین دوره جشنواره را آماده کرده بودند.

در یک نامه داخلی که ۲۰ فوریه خطاب به هیات مدیره و مدیریت ارشد «هات داکس» نوشته شده بود و توسط «تورنتو استار» منتشر شد، بیان شده بود که محل کار برنامه‌نویسان با حضور حسین کریمبوی مدیر هنری که اکنون کنار رفته و در ساندنس، شفیلد داک فست و جشنواره فیلم ملبورن حضور داشت، زیر و رو شده بود. وی نوامبر ۲۰۲۳ استخدام شد.

در نامه از تجربیات فردی که همگی حاکی از بی‌احترامی، اخراج و تحقیر توسط مدیر هنری حسین کریمبوی و حمایت مدیریت ارشد از وی بود، سخن رفته بود.

منبعی که نخواست نامش فاش شود، گفت تصمیم «هات داکس» برای اجازه دادن به کریمبوی برای ترک مجموعه به دلایل شخصی، به جای اخراج وی، موجب شد تا ۱۰ برنامه‌نویس جشنواره را ترک کنند.

در بیانیه‌ای که به ورایتی ارسال شد، هر ۱۰ برنامه‌نویس گفتند: با توجه به یک بند محرمانه در قراردادهایمان، ما با ترس از عواقب قانونی برای هر صحبتی مواجه هستیم.

نلسون در یک کنفرانس مطبوعاتی در ماه گذشته گفت: ما درک می کنیم که مجموعه ما از کامل بودن فاصله زیادی دارد، اما همچنین می‌دانم که تنها راهی که می‌توانیم کامل‌تر شویم این است که این کار را با هم انجام دهیم و بنابراین به کار خود ادامه خواهم داد تا سعی کنیم این اعتماد را به دست آوریم و امیدوار باشیم که برنامه نویسان ما برگردند و اگر امسال برنگردند، سال آینده باز خواهند گشت.

شارلوت کوک که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ به عنوان مدیر برنامه‌نویسی «هات داکس» خدمت کرده، برنامه نویسانی که جشنواره را ترک کردند پرشورترین و متخصص‌ترین برنامه نویسانی که تا به حال با آنها تعامل داشت، خواند.

وی گفت: مهارت‌های زیادی برای برنامه‌نویس بودن و انتخاب فیلم برای جشنواره نیاز است، خیلی بیشتر از آنچه معمولاً تصور می‌شود و من نگرانم که مهارت برنامه نویسی دست کم گرفته شود. فکر می‌کنم بسیاری فکر می‌کنند برنامه‌نویس بودن یعنی نشستن و تماشای هزاران فیلم که کار آسانی است. در حالی که در برنامه‌نویسی، شما باید یک برنامه متعادل داشته باشید که بازتابنده و دربرگیرنده عوامل متعددی باشد، این صرفاً یک کار سلیقه‌ای نیست.

داون پورتر که فیلمش با نام «لوتر: هرگز خیلی زیاد» درباره لوتر وندروس خواننده سبک آر اند بی، برای افتتاح جشنواره انتخاب شده هم گفت کارگردان‌هایی که به جشنواره آمدند اطمینان پیدا کرده‌اند که جشنواره امسال بدون هیچ مشکلی برگزار خواهد شد.

همچنین گری هاستویت فیلمسازی که با فیلم «اِنو» درباره موسیقیدان و هنرمند برایان انو در جشنواره حضور دارد و جسیکا ادواردز تهیه کننده فیلم گفتند ابتدا برای رفتن به جشنواره فوق‌العاده عصبی بودند.

ادواردز افزود: اگر هات داکس از بین برود، فیلمسازان فرصت ارتباط مستقیم با مخاطبان خود را از دست خواهند داد و این مرا بسیار ناراحت می‌کند.

سی و یکمین دوره جشنواره فیلم مستند «هات داکس» که کارش را از ۲۵ آوریل شروع کرده تا ۵ ماه می (۶ تا ۱۶ اردیبهشت) به کار خود ادامه می‌دهد.

کد خبر 6091915

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • جشنواره «هات‌داکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاری‌های تهدید کننده
  • دلالان در پی حذف ماده ۲۷ قانون کار هستند
  • ۵۷۰ هزار اخطار مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود