Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@03:09:26 GMT

دفاع نخست وزير بريتانيا از برگزيت

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۲۴۲۵

دفاع نخست وزير بريتانيا از برگزيت

خبرگزاري آريا - نخست وزير بريتانيا با وجود افزايش مخالفت ها مبني بر خروج اين کشور از اتحاديه اروپا(برگزيت)، آن را متضمن خواست مردم و تامين کننده منافع کشورش دانست.
به گزارش خبرگزاري آريا، «ترزا مي» پنجشنبه شب در يک نشستي خبري در لندن با بيان اينکه در طرح برگزيت منافع حزبش يا اولويت هاي خود را تامين نکرده است گفت، اجراي اين طرح مي تواند کنترل مرزها و منافع بريتانيا را تامين کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«ترزا مي» با ياد آوري اينکه مردم بريتانيا در همه پرسي به خروج از بريتانيا از اتحاديه اروپا راي داده اند و بايد به آراي آنان احترام گذاشت، افزود، اکنون مردم به عملکرد دولت لندن براي اجراي راي خود چشم دوخته اند.
دفاع «ترزا مي» از طرح خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا در حالي است که «دومينيک راب »Dominic Robb وزير « برگزيت» دولت اين کشور روز پنج شنبه در نامه اي به « ترزا مي» اعلام کرد نمي‌تواند از پيش‌نويس توافقنامه برگزيت حمايت کند و استعفا مي دهد.
راب در نامه خود به «ترزا مي» نوشت که پيش‌نويس توافقنامه برگزيت، در موضوع آينده مرزي دو ايرلند، منافع ملي و تماميت ارضي بريتانيا را تهديد مي‌کند.
ترزا مي روز چهارشنبه ( 14 نوامبر) جلسه‌اي با اعضاي کابينه‌اش برگزار کرد تا حمايت آنها از پيش‌نويس توافقي با اتحاديه اروپا را جلب کند.
ترزا مي بعد از جلسه اعلام کرد، که اعضاي دولت از پيش‌نويس او براي توافق برگزيت حمايت مي‌کند.
«راب» دومين وزير وزارتخانه تازه تأسيس برگزيت است که در روند خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا از سمت خود کناره‌گيري مي کند.
«ديويد ديويس»David Davis نيز ژوئن 2018، به دليل مخالفت با برنامه دولت بريتانيا براي خروج از اتحاديه اروپا از مقام خود کناره‌گيري کرده بود.
«شايلش وارا»Shailesh Vara عضو محافظه کار مجلس عوام بريتانيا، نيز روز پنج شنبه از مقام خود استعفا کرد.
مذاکرات خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا، به علت اختلافات بين لندن و بروکسل هنوز به نتيجه نرسيده است. 118
کليدواژه برگزيت

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید

آفتاب‌‌نیوز :

به این ترتیب سطح امید به زندگی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی ۰.۹ افزایش یافته است.

بنا به اعلام اداره آمار اروپا سطح امید به زندگی در ۱۵ کشور عضو اتحادیه از میانگین کشور‌های عضو بیشتر است. بیشترین سطح امید به زندگی در سال ۲۰۲۳ مربوط به اسپانیا با ۸۴ سال است. 

ایتالیا و مالت به ترتیب با ۸۳.۸ و ۸۳.۶ سال در جایگاه‌های دوم و سوم در میان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا قرار دارند. 

در مقابل پائین‌ترین سطح امید به زندگی در میان اعضای اتحادیه در بلغارستان با ۷۵.۸ سال، لتونی با ۷۵.۹ سال و رومانی با ۷۶.۶ سال ثبت شده است. 

سطح امید به زندگی در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته ۰.۲ بیشتر از سطح آن در دوران پیش از همه‌گیری کرونا بود.

این در حالی است که میزان امید به زندگی در ۱۸ کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به دوران پیش از شیوع بیماری «کووید ۱۹» افزایش یافته است.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری خود دیدار کرد
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق