Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-30@17:25:34 GMT

درخواست واردات جگر

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۳۰۸۸

درخواست واردات جگر

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، غلامحسین شیرازی اظهار کرد: به دنبال نوسانات و افزایش چند ماه اخیر نرخ ارز، سود قاچاق دام زنده به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج‌فارس بسیار جذاب شده است و به همین دلیل با وجود نیاز بازار داخلی به دام زنده و گوشت گرم، حجم قابل توجهی از دام زنده به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه افزود: در راستای ثبات بازار گوشت، واردات گوشت یخ زده در دستور کار قرار گرفته که متاسفانه این گوشت همراه با جگر گوسفند یا گوساله نیست؛ از این رو برای ثبات و رفع نیاز بازار دل و جگر طی نامه‌ای از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست شده تا اجازه واردات جگر گوسفندی و گوساله صادر شود.

وی با بیان این‌که تا به امروز جواب این درخواست وصول نشده و دیگر اتحادیه‌ها همچون اتحادیه طباخان نیز درخواست مشابهی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: هر دست کامل جگر گوسفندی به قیمت ۸۵ هزار تومان و هر دست جگر گوساله به قیمت ۵۵ هزار تومان توسط واحدهای صنفی خریداری می‌شود.

شیرازی بیان کرد: با وجود آن‌که اعضای اتحادیه بارها درخواست افزایش نرخ مصوب محصولات را داشته‌اند اما از سال گذشته نرخ جدیدی به اعضا اعلام نشده و قیمت هر سیخ جگر، دل و قلوه در واحدهای صنفی مجاز به وزن ۲۵۰ گرم از نوع گوسفندی ۳۰۰۰ تومان و از نوع گوساله ۲۵۰۰ تومان است؛ ضمن این‌که با افزایش ۵۰ گرمی وزن هر سیخ ۵۰۰ تومان به قیمت مصوب افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: دل و جگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد بررسی تحلیلی گزارش اطلاعات مربوط به تامین ارز توسط بانک مرکزی بابت واردات در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده رشد غیرمتعارف گروه کالایی نظیر گوشت مرغ و گوشت قرمز است.

بر اساس این گزارش ارز تامین شده بابت گوشت قرمز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۶۴درصد و بابت گوشت مرغ به میزان ۱۰۴۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ دارای رشد نامتعارف نسبت به گروه کالایی و زنجیره ارزش اعلام شده توسط وزارت صمت و جهاد بوده است.

لازم به ذکر است که گزارش تحلیلی منابع و مصارف ارزی سال ۱۴۰۲ توسط دیوان محاسبات کشور برای بهره برداری متولیان نظام برنامه ریزی و تصمیم گیران اقتصادی منتشر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات مرغ و گوشت
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول