Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@23:20:32 GMT

مشهدالرضا(ع) سوگوار شهادت امام حسن عسکري(ع)

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۳۵۸۷

مشهدالرضا(ع) سوگوار شهادت امام حسن عسکري(ع)

خبرگزاري آريا- همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکري(ع)، مشهد بويژه حرم ملکوتي ثامن الائمه(ع) در عزاي اين امام همام رخت عزا بر تن کرده و در جاي‌جاي حرم مراسم عزاداري در حال برگزاري است.
به گزارش خبرگزاري آريا، آستان ملکوتي ثامن الحجج(ع) در سالروز شهادت يازدهمين امام شيعيان،مشهدالرضا(ع) سوگوار شهادت امام حسن عسکري(ع) سياه‌پوش و آکنده از حضور زائران بي‏شماري است که در مصيبت شهادت يازدهمين امام و پيشواي خود ماتم‏‌زده و سوگوار، شال عزا بسته‏ و براي تسليت به ساحت مقدس حضرت ولي‏‌عصر(عج) هم‌نوا با اين امام همام به محضر امام هشتم مشرف شده و در صحن و سراي رضوي در حال عزاداري هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به‌همين مناسبت ويژه‌ برنامه‌هايي از سوي معاونت تبليغات اسلامي آستان قدس رضوي تدارک ديده شده که در صحن‌‏ها و اماکن متبرکه حرم مطهر رضوي در حال برگزاري است.
همچنين ويژه برنامه‎اي به مناسب غروب شهادت يازدهمين اختر تابناک آسمان امامت و ولايت در روز جمعه با حضور هيئت‎هاي مذهبي در شبستان مسجد گوهرشاد تدارک ديده شده که از ساعت 15 با قرائت قرآن آغاز خواهد شد.
در اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين حبيب‌الله فرحزاد به ايراد سخنراني خواهد پرداخت.مديحه‌ و مرثيه‌سرايي مداحان و ذاکران اهل‌بيت عصمت و طهارت(ع) در سوگ شهادت امام حسن عسکري(ع) از ديگر برنامه‌هاي غروب شهادت به‌شمار مي‌رود.اجتماع هيئات مذهبي تا 20 دقيقه قبل از اذان مغرب ادامه خواهد داشت.
ديشب نيز  در شب شهادت امام حسن عسکري(ع) در رواق امام خميني(ره) مراسم سوگواري و عزاداري برگزار شد و حجت‌الاسلام و المسلمين حبيب‌الله فرحزاد در بيان فضايل و مناقب امام حسن عسکري (ع) سخنراني کرد و مداحان اهل بيت عليهم السلام  به مديحه‌سرايي و روضه‌خواني پرداختند، پايان بخش اين مراسم نيز قرائت دعاي کميل بود.
ويژه برنامه عزاداري و سوگواري براي زائران عرب و اردو زبان نيز که از کشورهاي مختلف در اين ايام به حرم مطهر رضوي مشرف شده‌اند در رواق‌ دارالرحمه و صحن غدير برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مشهدالرضا سوگوار شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۳۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی حضور یافتند.

در این مراسم سیداحمد خمینی پسر سیدحسن خمینی و حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی(س) نیز حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)