Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه اعتراضات صنفی کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه، شماری از کارگران این واحد صنعتی صبح امروز (جمعه ۲۵ آبان ماه) بعد از اجتماع چندین باره مقابل ساختمان فرمانداری شوش، خیابان منتهی به میدان هفت تپر تا مصلی شهر شوش را راهپیمایی کردند.

یکی از کارگران گفت: مجتمع کشت و صنعت هفت تپه حدود ۴ هزار کارگر رسمی، پیمانی و قراردادی شاغل دارد که طی چند ماه گذشته دستمزد آنها به تاخیر افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل کارگران این کارخانه‌ها که با ادامه بی‌توجهی مسئولان کارخانه و استانی مواجه شده‌اند، صبح امروز در اعتراض به معوقات مزدی و مشخص نشدن وضعیت مجتمع از سوی کارفرما خیابان منتهی به میدان هفت تیر تا مصلی شهر شوش را راهپیمایی کردند.

به گفته وی؛ برپایی اجتماع صنفی صبح امروز در حالی‌ست که در جریان این کنش صنفی، کارگران به صورت نمادین تابوتی را که روی آن عنوان «مرحوم نان ده شرکت هفت تپه» نوشته شده بود را حمل و تشییع می‌کردند.

کارگر دیگری درباره مطالبات صنفی کارگران هفت تپه گفت: بخش اصلی اعتراض کارگران نیز ناشی از مشکلاتی‌ست که اخیرا در ارتباط با محکومیت تعدادی از اعضای هیات مدیره و سهامداران مجتمع بوجود آمده است.

طبق ادعای کارگران؛ با افزایش مشکلات این کارخانه، در حال حاضر وضعیت مدیریتی این مجتمع با بیش از ۴۵۰۰ کارگر نامشخص بوده و کارگران امروز با حضور در مصلی شوش، خواستار بازگرداندن مدیریت خصوصی این مجتمع بزرگ به بخش دولتی هستند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: راهپیمایی کارگران مجتمع هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۷۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از کارگران جهان خواست تا هفته پیش رو را به همبستگی با کارگران فلسطینی اختصاص دهند و در روز جهانی کارگر در برابر ظلم و تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه مردم فلسطین و حقوق مشروع آنها صدای خود را بلند کنند. 

حماس در بیانیه ای که به مناسبت روز جهانی کارگر منتشر کرد، افزود: به مناسبت روز جهانی کارگر که مصادف با اول ماه مه است، همه جنبش‌ها و اتحادیه‌های کارگری را به مشارکت در «هفته همبستگی با کارگران فلسطین و نوار غزه» از طریق برپایی تظاهرات و راهپیمایی در پایتخت ها و شهرهای جهان به منظور حمایت از حقوق کارگران فلسطین در نوار غزه، کرانه باختری، قدس و داخل سرزمین های اشغالی و مخالفت با هر گونه جنایت و ظلمی که در نتیجه اشغالگری صهیونیست‌ها به آنها شده است، فرا می خوانیم.

حماس افزود: ما همچنین به طور خاص از اتحادیه های حمل و نقل و کارگران بنادر درخواست می کنیم که با شرکت‌های کشتیرانی رژیم صهیونیستی همکاری نکنند و هرگونه اشکال تحریم‌ رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی که بیش از شش ماه است علیه مردم فلسطین در نوار غزه دست به جنایات نسل‌کشی و پاک‌سازی قومی می‌زند را شدت بخشند.

حماس همچنین از تمامی تشکل‌های صنفی جهان خواست که در «هفته همبستگی با کارگران فلسطین» مشارکت فعال داشته باشند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • خطوط ناخوانا در واگذاری سرخابی‌ها!
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • کل مشکلات مربوط به مالکیت استقلال و پرسپولیس امروز حل خواهد شد
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند