Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@03:30:09 GMT

ساخت یک فیلم مشابه «هامون» سینمای ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۲۴۶۴

رکنا: کارگردان فیلم «شنل» با اشاره به اینکه ۲ فیلمنامه آماده تولید دارد، بیان کرد یکی از این آثار با نام «ماکان» می‌تواند تجربه‌ای مشابه «هامون» در سینمای ایران باشد.

حسین کندری کارگردان سینما Cinema با اشاره به جدیدترین پروژه‌های خود در حوزه سینما گفت: در حال حاضر ۲ فیلمنامه در دست دارم که همچنان به دنبال ایجاد شرایط مناسب برای ساخت این ۲ فیلمنامه هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته اواخر سال ۹۶، با چند سرمایه‌گذار برای تولید به توافق رسیدم که متاسفانه به دلیل تغییر شرایط اقتصادی، تولید این ۲ پروژه به تعویق افتاد.

وی بیان کرد: اولین فیلمنامه «ماکان» نام دارد که یک اثر اجتماعی، شهری و تراژیک است که می‌توان آن را یک اثر شخصیت محور با داستانی روان و پر از جزئیات دانست. می‌توان گفت «ماکان» به نوعی «هامون» امروز است.

این کارگردان سینما ادامه داد: می‌خواستم برای تولید «ماکان» از بنیاد سینمایی فارابی درخواست وام کنم اما می‌دانستم فارابی به پروژه‌هایی این چنین پول نمی دهد.

وی با اشاره به پروژه دیگر خود توضیح داد: فیلمنامه بعدی «بازیافت» نام دارد که با توجه به فضای متفاوتی که برای آن در نظر گرفته‌ام باید در خارج از کشور تولید شود. برای این پروژه ترجیح می‌دهم به غیر از بازیگر Actor نقش اول مرد، همه بازیگران خارجی باشند، به همین دلیل چنین پروژه‌ای نیاز به سرمایه گذار خارجی دارد.

کارگردان فیلم «شنل» تاکید کرد: داستان «بازیافت» بسیار متفاوت است و شبیه آن را در سینمای ایران ندیده ام.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط موجود بسیاری از سرمایه گذاران برای بازگشت سرمایه ترجیح می‌دهند تا روی آثار کمدی سرمایه‌گذاری کنند، توضیح داد: همین مساله سبب می‌شود تا در طول یک سال تعداد زیادی فیلم‌های بی کیفیت کمدی کپی شده از سینمای دهه ۵۰ است، تولید و روی پرده برود.

این کارگردان ادامه داد: چنین تولیداتی سبب می‌شود تا کیفیت آثار سینمای ایران کاهش پیدا کند و دیگر در جشنواره‌های خارجی ما را جدی نگیرند، افتخار مدیران سینمایی ما این است که در طول سال یک فیلم برای حضور در جشنواره ونیز و یک فیلم در کن از سینمای ایران حضور دارد.

وی تاکید کرد: این در حالی است که در طول سال ۱۰۰ فیلم سینمایی Movie تولید می‌شود و از این تعداد تنها ۲ فیلم برای حضور در جشنواره های معتبر است و این یعنی اینکه تنها ۲ درصد از این تولیدات ارزش و کیفیت لازم برای حضور در جشنواره بین المللی دارد که البته اکثر این آثار موفق از نگاه دولت، تولیدات دولتی است.

کندری در پایان گفت: دیگر فیلم های موفق در جشنواره های بین المللی که توسط بخش خصوصی تولید می‌شود و می‌تواند برای سینمای ایران اعتبار کسب کند، در اکران عمومی سهمشان تنها گروه سینمایی «هنر و تجربه» می‌شود.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

زن جوان با عکس های برهنه خود پسرهای جوان را به دام می انداخت ! تجاوز به لی لی معروف در هتل + عکس سیروس خیلی هوسران بود هم با من بود و هم پنهانی با ناهید دوست صمیمی ام ! مرد 43 ساله توسط دوست صمیمی اش عقیم شد + عکس تجاوز به دختر 21 ساله توسط 2 جوان مست داخل ماشین+فیلم و عکس مرد 440 کیلویی می خواهد چاق تر شود! + تصاویر تجاوز خواستگار به شیرین تا جواب بله بگیرد! ماجرای ماشین لوکس وزیر ارتباطات چه بود؟ + عکس و جزییات مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا قیمت طلا به بالاترین رقم یک هفته گذشته رسید 9 زن و 12 مرد گردانندگان پارتی شبانه در مراغه! + جزییات شوهرم زحمتکش بود اما من خائن شدم! + سرنوشت شوم فریبا عکس گرگی که در خانه مردکرمانی زندگی می کرد! + جزییات فاجعه ای دیگر / ازدواج ۳۸ دختربچه زیر ۱۵ سال در آذربایجان شرقی مخفی شدن زن سرشناس داخل چمدان از ترس عکاس ها ! + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: سینما Cinema بازیگر Actor فیلم جشنواره فیلم سینمایی Movie سینمای ایران کارگردان تولید فیلم هامون عکس فیلم حادثه ایران رئیس ساعت اعدام دستگیر شد مرد ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه

وزارت بازرگانی و صنعت هند از صادرات ۱۳۴ میلیون دلاری برنج این کشور به ایران در دو ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می‌دهد کل مبادلات تجاری این کشور با ایران در دو ماهه نخست سال جاری میلادی به 377 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری ایران و هند در ماه های ژانویه و فوریه 2024 با رشد 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. ارزش تجارت دو کشور در دو ماهه نخست سال 2023 بالغ بر 358 میلیون دلار اعلام شده بود.

صادرات هند به ایران در دو ماهه نخست 2024 با رشد 20 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 269 میلیون دلار رسیده است. هند در مدت مشابه سال قبل 224 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

اما واردات هند از ایران در ماه های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی افت 19 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به 108 میلیون دلار رسیده است. هند در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل 134 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

برنج، میوه و کنجاله دانه های روغنی مهم‌ترین کالاهای صادراتی هند به ایران در دو ماهه امسال بوده است. هند در این دوره 134 میلیون دلار برنج، 60 میلیون دلار کنجاله، 18 میلیون دلار میوه و 7 میلیون دلار چای به ایران صادر کرده است.

میوه، مواد خام تولید رنگ، و فرآورده‌های نفتی نیز مهم‌ترین کالاهای وارداتی هند از ایران در دو ماهه نخست 2024 بوده‌اند. هند 58 میلیون دلار میوه، 17 میلیون دلار مواد خام تولید رنگ و 11 میلیون دلار فرآورده‌های نفتی از ایران در این مدت وارد کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید
  • کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است
  • تهیه کننده نون خ سریال جدید می‌سازد
  • سلمان؛ روایت درست تاریخ
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی