Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@02:50:46 GMT

جو فعلی دانشگاه کاملا منفعل است

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۳۶۴۴

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: جو فعلی دانشگاه کاملا منفعل است، این جو صرفا مربوط به دانشگاه فردوسی و تشکل خاصی نیست بلکه جو دانشگاه‌های کشور در مقایسه با چند سال پیش برای فعالیت‌های دانشجویی جو محدودتری است.

به گزارش ایسنا، ایمان جعفری  اظهار کرد: سیاست‌های محافظه‌کارانه مربوط به این دانشگاه و نظام نیست بلکه سیاست محافظه‌کارانه را می‌توان در اکثر نظام‌ها دید که تمایل دارند دانشگاه جو آرامی داشته باشد و هر چه دانشجو به دور از مطالبه‌گری باشد به نفع جریان حاکم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری افزود: فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی که جای خود، اما فعالیت‌های صنفی هم کاهش پیدا کرده است، پیشتر اگر قیمت بلیط اتوبوس‌ها افزایش پیدا می‌کرد باعث عکس العمل از سوی دانشجویان می‌شد، اما اکنون با اضافه شدن شهریه‌های شبانه باز هم آب از آب تکان نمیخورد و هیچ اقدامی از سوی دانشجویان شکل نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نسل‌های پیشین دغدغه‌مندتر بودند، افزود: هر چه این نسل جلوتر می‌رود و به دهه هشتاد می‌رسد، دغدغه کمتری پیدا می‌کند و در برابر جامعه‌شان کمتر احساس وظیفه می‌کنند.

این فعال دانشجویی گفت: به هر حال عده‌ای در جریان حاکم هر نظام سیاسی تمایل ندارند دانشگاه و دانشجو روحیه مطالبه‌گری داشته باشد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: مانیفست انجمن اسلامی این است که تشکلی مذهبی است که کار فرهنگی می‌کند، یعنی درد دین دارد ولیکن از جهت امر به معروف و نهی از منکر وارد سیاست هم می‌شود.

جعفری درباره وابستگی حزبی این تشکل گفت: قاعدتا وقتی کسی برای امر به معروف و نهی از منکر وارد سیاست می‌شود هیچ وابستگی به جناح، جریان و فرد سیاسی ندارد و وام دار هیچ شخص و جناحی هم نیست، اگر فردی چه از جناح اصلاح طلب چه از جناح اصولگرا حرف درستی بزند آن را می‌پذیرد و اگر سخن نادرستی بگوید بدون هیچ حب و بغضی آن را نقض کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جو دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۳۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکانس‌هایی از فیلم هوک

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 بازدید 3 فیلم هوک به کارگردانی حسین ریگی و نویسندگی مهدی تراب‌بیگی محصول سال 1401 است. ماجرای دو برادر اهل سیستان و بلوچستان است که برای محقق کردن رویاهای خود وارد رشته بوکس می‌شوند و در این مسیر با سختی‌های زیادی روبرو می‌شوند. امیر جعفری، رویا تیموریان، امیرمهدی ژوله، علیرضا جعفری، علی اوسیوند، مهتاب ثروتی، محسن آشتیانی پور، سبحان رخشانی، آرزو تاج نیا و سعید رضایی کیا در این فیلم مقابل دوربین شهرام نجاریان بازی کردند. فردین خلعتبری موسیقی متن این فیلم را ساخت و سودابه سعیدنیا این اثر را تدوین کرد. سکانس‌هایی از این فیلم سینمایی را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • عکس| تصویر جدید مهدی رحمتی در کنار امیر جعفری
  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود
  • استاد دانشگاه کهگیلویه و بویراحمدی نمونه کشوری
  • سکانس‌هایی از فیلم هوک
  • پرسپولیس مقابل سپاهان چپ‌رو می‌شود!
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است