Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@21:13:04 GMT

مراسم استقبال رسمی دکتر روحانی از همتای عراقی خود

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۵۲۴۹

مراسم استقبال رسمی دکتر روحانی از همتای عراقی خود

‍‍‍‍‍‍

برهم صالح رییس جمهوری عراق در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد مورد استقبال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت

رییسان جمهوری اسلامی ایران و عراق پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور از یگان تشریفات سان دیدند و سپس هیات های عالی رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.
مذاکرات دوجانبه روحانی و برهم صالح پس از مراسم استقبال رسمی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قرار است چند سند همکاری میان دو کشور در حضور رییسان جمهوری اسلامی ایران و عراق امضا شود و در پایان روحانی و برهم صالح با شرکت در نشست خبری مشترک به پرسش های خبرنگاران پاسخ می دهند.
گسترش و تعمیق بیش از پیش مناسبات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی و همچنین ارتقای سطح همکاری های مشترک در زمینه های گوناگون سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی میان تهران و بغداد ، از جمله اهداف سفر رسمی رییس جمهوری عراق به ایران است.
برهم صالح 10 مهرماه 97 توانست پس از دو دور رای گیری در پارلمان عراق با کسب 175 رای تصدی پست ریاست جمهوری این کشور را به دست آورد و سومین رییس جمهوری عراق شود.
این چهارمین سفر منطقه ای رییس جمهوری عراق از زمان تصدی این مسئولیت و نخستین سفر وی به تهران است. وی پیش از این به کویت، امارات متحده عربی و اردن سفر کرد.
صالح در ایام انتخابات ریاست جمهوری عراق با تشریح مواضعش نسبت به تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: «من به عنوان نامزد ریاست جمهوری عراق و همچنین به عنوان یک شهروند عراقی می گویم، ایرانی ها در زمان جهاد علیه صدام آغوش خود را به روی ما گشودند. برای همین شکی نیست که ما با ملت ایران ابراز هم دردی می کنیم و نمی خواهیم که هیچ آزاری به آنها برسد. اعمال تحریم ها علیه ایران تبعاتی برای عراق خواهد داشت و تنها محصور به ایران نخواهد بود. بنابراین چرا نباید عراق در موضع دفاع از همسایه اش، ایران، نباشد، در حالی که ما روابط درهم تنیده تاریخی با ایرانی ها داریم.»

مرورگر شما از این فرمت پشتیبانی نمی کند

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۵۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد

مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد.   به گزارش بی بی سی، او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.   وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.   در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.   این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.   عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی
  • گزارش تصویری | مراسم قهرمان ایران با حضور رییس رسانه ملی و وزیر ورزش