Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@15:10:25 GMT

کانون پرورش فکری ایلام را سیاسی نکنید!

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۷۰۷۳

کانون پرورش فکری ایلام را سیاسی نکنید!

ایلام –  صندلی مدیریت وفا ندارد و ماندگاری آن برای هیچ کسی مادام العمر نبوده و نخواهد بود و پس از هر آمدنی، رفتن طبیعی است!

به گزارش قدس آنلاین - رفت و آمدها خصوصا در بُعد مدیریتی، به موضوعی چالش برانگیز در استان ایلام تبدیل شده و دخالت سیاسیون در همه ابعاد مدیریتی حتی مدیریت نهادهای فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. کار را به کام مردم تلخ کرده است.

دخالت سیاست مداران و استفاده از نفوذ و قدرت برای تعیین مدیر دستگاه های اجرایی در دهه های اخیر، بعضاً نه بر اساس شایسته سالاری بلکه بر معیار اهداف حزب و جناح در کشور رقم خورده و دود انتخاب مدیر غیر متخصص بر دستگاه ها و نهادهای تخصصی، موجب پایین آمدن راندمان کاری و دور شدن از اهداف سازمانی شده است.

این موضوع در استان های کوچکی همچون ایلام نمود بیشتری یافته و انتخاب مدیران غیر متخصص در سنوات گذشته دیده شده و اکنون این مسئله برای نهادی فرهنگی هنری که با کودکان و نوجوانان سروکار دارد در حال تکرار است و شاید منجر به تجربه ای تلخ برای جامعه هدف آنها تبدیل شود.

صحبت از تغییر مدیریت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام است، نهادی که از بدو تأسیس تاکنون توسط هنرمندان متعهد و متخصص ایلامی اداره شده و همواره بدور از سیاسی کاری و سلایق حزبی، محل فعالیت هنرمندان و فعالان حوزه کودک و نوجوان بوده است و اصولاً کار در حوزه کودک و نوجوانی که آینده سازان کشور را تشکیل می دهند، بایستی از سیاست و مصائب آن جدا باشد.

اکنون در این شرایط و با اعمال نفوذ تنی چند از ایلامیان مقیم مرکز و با اهداف خاص سیاسی، فردی برای مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام انتخاب شده که در این حوزه تخصصی ندارد و ایشان 33 سال در نهادی دیگر خدمت کرده و در آستانه بازنشستگی قرار دارد.

حال این سؤال پیش می آید که انتخاب فردی با 33 سال سابقه کار در نهادی دیگر و در آستانه بازنشستگی چه توجیهی دارد؟ آیا صرفا این فرد برای پر کردن رزومه کاری خود و بازنشستگی با سمت مدیریت انتخاب شده است؟ آیا اهداف سیاسی و حزبی در پس این انتخاب پنهان شده است؟ چرا کودکان و نوجوانان ایلامی باید قربانی سیاسیون شوند؟

ضربات سیاسیون با انتخاب های بعضا اشتباه و حزبی بر پیکره صنعت، ورزش، آموزش و پرورش و ... مشهود و اظهر من الشمس است چرا که اگر غیر از این بود، وضعیت اشتغال، تحصیل و برخی قهرمانان ملی این چنین نبود و اگر سیاسیون بدور از تعلقات حزبی و بر اساس شایسته سالاری و تخصص اقدام به انتخاب مدیران می کردند، شرایط امروز کشور در حوزه های مختلف بهتر از دیروز بود نه بدتر!

آنچه که فعالان حوزه کودک و نوجوان ایلام از مسئولان، سیاسیون، نمایندگان و مدیریت ارشد استان و مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور انتظاردارند این است که مدیریت فعلی کانون که شخصی هنرمند، متخصص، متعهد و شایسته است، همچنان در این مسند بماند و به خدمات شایسته اش به کودکان و نوجوانان استان ادامه دهد.

لطفا کانون را به محل تردد مدیران صرفاً سیاسی و غیرمتخصص تبدیل نکنید!

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایلام دخالت سیاسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۷۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد

به گزارش خبرآنلاین،این سازمان اعلام کرده است یک سوم کودکان ۱۱ ساله و بیش از نیمی از نوجوانان ۱۳ ساله در انگلستان مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند.

ایسنا در خبری نوشت:«راشا تودی» در این گزارش به نقل از سازمان جهان بهداشت آورده است انگلیس از نظر میزان مصرف الکل در این گروه سنی در میان ۴۴ کشور در صدر قرار دارد.

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت میزان مصرف الکل، سیگار، سیگار الکترونیکی و ماریجوانا در میان کودکان و نوجونان را در کشورهای اروپایی، کانادا و چند کشور در آسیای مرکزی بررسی کرده است.

این سازمان با تاکید بر اینکه مصرف الکل می‌تواند به مغز کودکان آسیب برساند، هشدار داد متاسفانه این امر در بسیاری از کشورهای مورد بررسی عادی شده و سلامت کودکان و نوجوانان نادیده گرفته می‌شود و از کشورها خواست تا اقدامات بیشتری برای محافظت از کودکان در برابر این مواد و نوشیدنی‌های مضر انجام دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه کودکان زودتر مصرف الکل را شروع کنند، با مشکل جدی‌تری در سنین بالاتر روبرو می‌شوند.

در حالی که این سازمان بهداشتی بین‌المللی از افزایش گرایش کودکان و نوجوانان انگلیسی به مصرف الکل ابراز نگرانی کرده، چند روز پیش نیز مقامات بهداشتی انگلیس نسبت به رشد سرسام‌آور موارد بستری کودکان و نوجوانان در بیمارستان‌های این کشور به خاطر عوارض ناشی از سیگارهای الکترونیکی هشدار دادند.

دکتر «تدروس ادهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر در این رابطه هشدار داده بود: در حال حاضر کودکان و نوجوانان در سنین پایین در برخی کشورهای ثروتمند در دام مصرف سیگارهای الکترونیکی افتاده‌اند و ممکن است که این نسل به نیکوتین گره بخورند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901432

دیگر خبرها

  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان