Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دانشگاه الزهرا از وکلا و استادان و کارشناسان حقوقی دعوت کرد برای ابهام زدایی از شبهات تملک های صورت گرفته توسط این دانشگاه، از امروز شنبه 26 آبان ماه تا دوشنبه به این دانشگاه مراجعه کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایرنا، در ادامه انتقادات و هجمه های وارد شده به اقدام دانشگاه الزهرا در خصوص تخریب و تملک خانه های اطراف این دانشگاه برای گسترش فضاهای آموزشی، واکنش های متفاوتی از سوی مالکان و مجمع اسلامی دانشجویان این دانشگاه به رسانه ها مخابره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانشگاه الزهرا نیز دو روز پیش با صدور اطلاعیه ای از تمام قضات، وکلا، استادان و کارشناسان حقوقی دعوت کرد به منظور اطلاع صحیح و دقیق از جزئیات پرونده املاک این دانشگاه و منظور شفاف سازی و رفع تمام ابهامات و شبهات، روزهای 26، 27 و 28 آبان ماه از ساعت 8 الی 3 بعد از ظهر با ارائه کارت شناسایی به دفتر حقوقی دانشگاه الزهرا مراجعه کنند.
دعوای دانشگاه الزهرا با ساکنان محله شهامتی به 17سال پیش باز می گردد ، همان روزی که این دانشگاه نامه تخلیه ساکنین را به استناد مصوبات قانونی دریافت کرد .
در آن سال به دنبال درخواست دانشگاه از وزارت‌علوم برای گسترش فضا، اسناد این واحدهای مسکونی دولتی برای بهره برداری از 13هزار متر زمین در اختیار این دانشگاه دخترانه قرار گرفت این درحالی است که مستاجران چند سال بعد با اخطار دادگاه برای تخلیه ازاین مسئله مطلع شدند.
اما این مسائل به سال ها قبل تر مربوط می شود، داستان املاک اطراف دانشگاه الزهرا هم به امروز و دیروز ارتباط ندارد، به سال ها قبل باز می گردد، به 1317 خورشیدی، زمانی که در منطقه کنونی ده ونک تهران٬ کارخانجات شماره 5 مخصوص تولید ابزار ایجاد شد. واحدهای مسکونی اطراف کارخانه ساخته و مقرر شد به عنوان مسکن به کارگران تعلق گیرد. این کارخانه وظیفه تولید نیمکت و اقلام آموزشی را به عهده داشت. در سال 1353 کارخانه تغییر کاربری داد و به کارخانه تجهیزات ایمنی راه‌ها تبدیل شد.
به گفته اهالی ، هنگام تسویه حساب واحد صنعتی همه متعلقات به جز منازل، از آنها پس گرفته شد .
در دوره دولت های نهم و دهم احمدی نژاد ماجرا به شورای حل اختلاف کشیده شد. اهالی ده ونک در همان سال‌ها و در اعتراض به این اتفاق در خیابان پاستور تجمع کردند. بعد از رایزنی دولت با ساکنان این منازل ماجرا مسکوت ماند و اطلاعیه‌ای برای اهالی محل و ساکنان صادر نشد.
اما در سال های اخیر دانشگاه الزهرا مجدد پیوست زمینه های اطراف به املاک خود را در خواست کرد که طبق مستندات قانونی دستور تخلیه ساکنین داده شد .
تجمع اعتراضی ساکنان محل در ماه های گذشته به انحا مختلف از جمله حضور در محل دانشگاه بازخوردهای بسیاری داشت .
**9492**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه الزهرا وكلاي حقوقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۷۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان در باره طرح حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ،رئیس دستگاه قضا،وزیر کشور وارد این صحنه شدیم

به گزارش صدای ایران از ایسنا، سردار احمدرضا رادان در اجتماع مردم مشهد در حمایت از پلیس برای اجرای طرح نور گفت: موضوع عفاف و حجاب و برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های اساسی دشمن برای نابود کردن خانواده ها، با هدف نفوذ و استحاله است.

وی افزود: ما به حکم قانون و به خواست مردم، مسئولین به ویژه رئیس جمهور، رئیس دستگاه قضا، وزیر کشور و با حمایت نمایندگان و رئیس مجلس وارد این صحنه شدیم؛ در کنار مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا قسم یاد می‌کنیم و عهد و پیمان می‌بندیم با جانبازان و شهدا و کسانی که دل در گرو خدا بستند تا حمایت‌های مردم عزیز را داریم به لطف خدا و عنایات اهل بیت (ع) به هیچ عنوان از این جنگ شناختی و حوزه اجتماعی که رها شده بود و مورد هجمه دشمن قرار گرفته، لحظه‌ای آرام و قرار نداشته و برای رسیدن به عفت اسلامی درنگ نخواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • اشتباه لفظی ژاوی: جای لواندوفسکی امن است
  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد
  • پاسخ به حاشیه‌سازی‌ها پیرامون انتصابات در دانشکده علوم خانواده
  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • سردار رادان در باره گشت حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ، رئیس دستگاه قضا و وزیر کشور وارد شدیم
  • سردار رادان در باره طرح حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ،رئیس دستگاه قضا،وزیر کشور وارد این صحنه شدیم
  • گزارش BBC در باره نیکا شاه کرمی تناقض های متعدد دارد