Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@06:05:42 GMT

سعودی‌ها برای مقابله با آمریکا دست به کار شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۹۶۱۳

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، سعودی‌ها کاهش صادرات نفت به آمریکا را در سپتامبر آغاز کردند و طبق آمار شرکت "کلیپر دیتا"، آنها ماه میلادی جاری حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز محموله را به مقصد آمریکا ارسال کرده‌اند که در مقایسه با رقم بیش از یک میلیون بشکه در روز در ماه‌های ژوییه و اوت کمتر است.

بنا بر برآورد شرکت "کلیپر دیتا"، صادرات نفت عربستان سعودی به آمریکا ممکن است به زودی به پایین‌ترین رکورد ثبت شده برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکتیک سعودی‌ها در ارسال حجم کمتر نفت به آمریکا که معمولا هر هفته ذخایر نفت خود را منتشر می‌کند سال گذشته موفقیت آمیز بود.

واردات کمتر نفت عربستان در ذخایر هفتگی پایین‌تر آمریکا منعکس خواهد شد. رشد ذخایر نفت آمریکا در هفته‌های اخیر به همراه هراس از اشباع عرضه بازار جهانی، کندی رشد اقتصاد جهانی و ضعیف شدن رشد تقاضا برای نفت، قیمت‌های نفت را تحت فشار کاهشی قرار داده است.

مت اسمیت، مدیر تحقیقات کالا در شرکت "کلیپر دیتا" در این باره به شبکه CNBC گفت: کاهش صادرات نفت آمریکا به عربستان در سال ۲۰۱۷ به خوبی جواب داد و ممکن است اکنون نیز شاهد کاهش ذخایر نفت آمریکا باشیم زیرا آمار این کشور شفاف و مرتب منتشر می‌شود.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی هفته گذشته اظهار کرد به دلیل تقاضای فصلی کمتر، این کشور میزان عرضه به بازار جهانی را در دسامبر ۵۰۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با نوامبر کاهش خواهد داد. الفالح تایید کرد که اوپک هر آنچه در توان دارد برای متعادل کردن بازار بکار خواهد بست و اذعان کرد که تحلیل این گروه نشان می‌دهد که کاهش یک میلیون بشکه در روز ممکن است ضروری باشد.

اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی که پیش از توییت ترامپ خطاب به اوپک مطرح شد، کمک کرد قیمت‌های نفت اوایل معاملات دوشنبه گذشته صعود کنند. اوپک در پیام خود نوشت: امیدوارم عربستان سعودی و اوپک تولید نفت را کاهش ندهند. قیمت نفت بر مبنای عرضه، باید پایین‌تر بماند. این توییت به ریزش هفت درصدی قیمت نفت در روز سه شنبه منجر شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور به دعوت ولیعهد سعودی برای حضور در نشست مجمع جهانی اقتصاد عازم ریاض شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه‌ای اظهار داشت «محمد شهباز شریف» نخست‌وزیر این کشور برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد پیرامون همکاری جهانی، رشد و انرژی که در ریاض برگزار می‌شود، عازم عربستان شده است.

بر اساس این اطلاعیه، سفر شهباز شریف در پی دعوت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «کلاس شواب» بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره مجمع جهانی اقتصاد صورت می‌گیرد.

نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی قرار است از 28 تا 29 آوریل در ریاض برگزار شود.

اطلاعیه می‌افزاید شهباز شریف را یک هیئت بلندپایه شامل «محمد اسحاق دار» وزیر امور خارجه و «محمد اورنگ زیب» وزیر دارایی پاکستان همراهی خواهند کرد.

پاکستان و عربستان: از خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نشود/ طالبان به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگزاردچشم انداز مناسبات عربستان سعودی و پاکستاناعطای بالاترین نشان پاکستان به وزیر دفاع عربستان سعودی

هیئت پاکستانی در این سفر در مورد موضوعات مربوط به اقدامات تجاری و سرمایه‌گذاری، چارچوب‌های سرمایه‌گذاری جدید، بازسازی زنجیره تأمین، رشد پایدار و چشم‌انداز انرژی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

اطلاعیه افزود در حاشیه نشست اصلی، نخست‌وزیر پاکستان و هیئت همراهش با سران کشورهای جهان از جمله سران عربستان سعودی و سران سازمان‌های بین‌المللی دیدارهای دوجانبه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد