Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@09:09:44 GMT

رمز موفقیت الگوی پیشرفت، تطبیق با واقعیت ها است

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۱۹۶۱

رمز موفقیت الگوی پیشرفت، تطبیق با واقعیت ها است

تهران - ایرنا - دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی معتقد است که الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت باید با واقعیت موجود منطبق باشد چرا که در غیر این صورت اهداف توسعه ای سند در آینده با چالش روبه رو خواهند شد.

سیدمحمد حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا گفت: اگر در تدوین الگوی پیشرفت واقعیت های موجود در نظر گرفته نشود، در اجرای سند با چالش هایی روبه رو می شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: این الگو باید با نگاه آینده نگرانه و بر اساس مبانی فکری و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی تدوین شود.
حسینی، فرهنگ سازی و گفتمان سازی در باره الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را از ملزومات تدوین الگو دانست و بیان داشت: باید عزم و اراده جدی در جامعه نسبت به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ایجاد شود تا همگان باور کنند که عزمی جدی برای پیشرفت کشور وجود دارد.
دبیر کل دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: وجود برخی رفتار و عادت ها مانند نگاه تک بعدی به مسائل روزمره و توجه کمتر به آینده نگری بروز مشکلات و چالش هایی را در کشور به دنبال داشته است.
وی افزود: توجه به مسائل عینی و ملموس منجر به ضعف در برنامه ریزی های دراز مدت در جهت رشد و پیشرفت کشور شده است.
وی ضعف دیگر در پیشبرد اهداف بلندمدت را وقفه های تاریخی عنوان کرد و گفت: اگرچه در دهه های گذشته برخی اقدامات مناسبی در مسیر توسعه و پیشرفت صورت گرفته است اما به دلیل استمرار نیافتن و انقطاع در اجرا، طرح و برنامه ها نیمه کاره رها شده است. در حالی که فعالیت و تلاش مداوم و اندک، نتایج ثمربخش تری در اجرای طرح های توسعه ای به دنبال دارد نسبت به تلاش های مقطعی و سنگین.

حسینی، مانع فرهنگی دیگر پیش روی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را نبود ضمانت های اجرایی عنوان کرد و گفت: در دهه های گذشته اسناد متقن و خوبی برای کشور تدوین شده است اما نبود ضمانت های اجرایی یا اجرای نصفه و نیمه طرح ها، کاهش تمایل میان افراد به ویژه نخبگان را برای مشارکت با چنین طرح هایی به دنبال داشته است.
دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تاکید کرد: در این الگو باید نگاه آسیب شناسانه نسبت به شرایط موجود غلبه یافته و همچنین دلایل به سرانجام نرسیدن سندهای توسعه ای گذشته بررسی شود.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی لزوم ایجاد انگیزه در نخبگان را برای جلب مشارکت، ضروری دانست و افزود: جلب مشارکت نخبگان و توده مردم در اجرای الگوی پیشرفت، اقدام موثری در جهت ترسیم آینده کشور خواهد بود.
**9283** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كانون دانشگاهيان ايران الگوي اسلامي الگوي ايراني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است

به گزارش گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ در پیام محمدرضا حسین نژاد آمده است: شهید بزرگوار مرتضی مطهری بدون شک یکی از نخبگان و متفکران جامعه اسلامی است که راه طریقت، علم، آگاهی و جستجوگری را به عنوان متعالی‌ترین اندیشه‌ها در مسیر زندگی جوانان قرار داد تا دریچه حقیقت، فضیلت و معرفت را به روی همگان بگشاید.
حسین نژاد افزود: داشتن روحیه تواضع علمی و حقیقت طلبی از مشخصه بارز جامعه معلمان و آموزگاران، این تلاشگران بی ادعای عرصه علم و تربیت است و با چنین رویکردی، جامعه پویایی و بالندگی مسیر خود را خواهد یافت.
استاندار خراسان شمالی در این پیام ابراز امیدواری کرد که به لطف خداوند متعال با تلاش و همت معلمان، مربیان نسل آینده و معماران آینده جامعه، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر علم، دانش و پرورش دانش آموزان این خطه از میهن اسلامی ایران اسلامی باشیم.
۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در سال ۱۳۵۸، در تقویم رسمی کشور روز معلم نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است
  • کارگران موتور محرکه و بازوان پرتوان جامعه‌ هستند
  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • محدودیت؛ یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • «کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو