Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس خبری بلومبرگ طرح‌های ساخت خطوط لوله گاز «جریان شمالی-۲»، «قدرت سیبری» و «جریان ترکیه» را عامل تقویت نفوذ روسیه در قاره آسیا و اروپا دانسته و "دونالد ترامپ" را بزرگترین دشمن روسیه در عرصه انتقال گاز به اروپا نامیده است. ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه «ایزوستیا» چاپ مسکو،آژانس خبری بلومبرگ با انتشار مطلبی، چنین نوشته است: روسیه به عنوان بزرگترین استخراج کننده گاز طبیعی در جهان، با کمک سه طرح بزرگ ایجاد خط لوله گاز: «جریان شمالی-2»، «قدرت سیبری» و «جریان ترکیه» در حال افزایش نفوذ خود در دو قاره اروپا و آسیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آژانس خبری یادآور شده که روسیه که از پایان جنگ جهانی دوم به این طرف در حال انتقال گاز طبیعی به اروپا است و تاکنون تامین کننده یک سوم کل تقاضای کشورهای اروپایی بوده و بر اساس پیش‌بینی کارشناسان، تا سال 2025 مسکو بیش از 40 درصد از گاز منطقه اورآسیا را تامین خواهد کرد. افزایش تقاضا برای گاز روسیه در چین و سایر کشورهای آسیایی به این مسئله کمک خواهد کرد.

البته افزایش انتقال گاز طبیعی از روسیه، اروپا را در وضعیت مناسب تری از لحاظ تامین انرژی قرار خواهد داد. در عین حال تحلیلگران بلومبرگ یادآور شده‌اند که طرح‌های انتقال گاز طبیعی روسیه دارای یک دشمن بسیار جدی، یعنی "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکاست که قصد دارد بازارهای اروپایی را برای خرید گاز مایع از آمریکا آماده ساخته و برای به همین منظور به شدت با تحقق طرح خط لوله «جریان شمالی- 2» مخالفت می‌کند.

مقامات واشنگتن بارها از «خطرات» این طرح انرژی روسی صحبت کرده و معتقدند که تحقق آن به امنیت اقتصادی و راهبردی کشورهای اروپایی آسیب جدی وارد می‌کند.

این در حالی است که کشورهای اروپایی از جمله آلمان که خود در اجرای این طرح مشارکت دارد، بر قابل اطمینان بودن روسیه به عنوان یک شریک حساب کرده و قصد ندارد از این طرح که منافع اقتصادی زیادی برای این کشور دارد صرف‌نظر کند.

مقامات روسی نیز بارها خواستار آن شده‌اند که از سیاسی کردن این طرح تجاری خودداری شود و تاکید کرده‌اند که تنها هدف خط لوله جریان شمالی-2 تامین انرژی مصرفی کشورهای اروپایی است.

لازم به یادآوری است که خط لوله «قدرت سیبری» بلندترین خطوط لوله گاز در جهان است که باید گاز طبیعی روسیه را به کشور چین برساند و بیش از 90 درصد آن تکمیل شده  و تحویل نخستین محموله گاز آن در سال اواخر سال 2019 خواهد بود.

خط لوله گاز «جریان ترکیه» نیز با ظرفیت انتقال بیش از 30 میلیارد مترمکعب گاز طبق توافق روسیه و ترکیه در حال احداث بوده و ساخت بخشی روسی آن به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/

R1445/P36447/S8,87,89,1128,1414/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۱۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی

رئیس جمهور فرانسه ضمن اعلام آمادگی برای ایفای نقش بیشتر در زمینه دفاع مشترک اروپایی، بازدارندگی هسته‌ای را عنصری اجتناب ناپذیر در این راستا دانسته و خواستار بحث درباره نقش این تسلیحات در دفاع مشترک اروپایی شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده که این کشور آماده کمک بیشتر به دفاع از اروپا است. به گفته وی بازدارندگی هسته‌ای که می تواند ارائه شود یک "عنصر اجتناب ناپذیر" است.

به این ترتیب امانوئل ماکرون، خواستار بحث درباره نقش سلاح های هسته‌ای در دفاع مشترک اروپا شده است. ماکرون در مصاحبه‌ای با گروه رسانه ای ابرا که روز شنبه منتشر شد، گفت: او می خواهد بحثی را آغاز کند که باید شامل دفاع موشکی، قابلیت های دوربرد و تسلیحات هسته ای برای کسانی باشد که آنها را دارند یا سلاح های هسته‌ای آمریکایی در خاک خود دارند.

وی افزود: بیایید همه چیز را روی میز بگذاریم و به آنچه واقعاً قابل اعتماد از ما محافظت می کند، بنگریم. وی افزود: فرانسه آماده است بیشتر در زمینه دفاع از اروپا ایفای نقش کند. از زمان برگزیت، فرانسه تنها قدرت هسته ای در اتحادیه اروپا بوده است.

ماکرون پیش از این هم در سخنرانی روز پنجشنبه خود در دانشگاه سوربن پاریس خواستار تقویت دفاع اروپایی شده بود. مکرون گفت: اروپای ما فانی است، می تواند بمیرد و این بستگی به تصمیمات ما دارد. او خواستار دفاع «معتبر» اروپا شد. وی تاکید کرده بود که بازدارندگی هسته‌ای که فرانسه در اختیار دارد "یک عنصر اساسی دفاع از قاره اروپا" است.

رئیس‌جمهور فرانسه هشدار داد که کشورهای اروپایی در صورتی که به ایالات متحده وابسته بمانند و نتوانند سیستم‌های دفاعی پیشرفته مستقر کنند دچار مرگ خواهند شد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، مدت هاست که توسعه صنعت هسته‌ای اروپا را ترویج می کند که شامل فرآوری اورانیوم نیز می شود. در فوریه 2022، او از چرخش در فرانسه به سمت گسترش مجدد انرژی هسته‌ای خبر داد و وعده ساخت تا 14 راکتور جدید را داد.

ماکرون این موضوع را با بیان اینکه انرژی هسته‌ای کم انتشار است و به تامین مستقل انرژی کشور کمک می کند، توجیه می کند. منتقدان خاطرنشان می کنند که فرانسه حدود نیمی از اورانیوم مورد نیاز نیروگاه های هسته‌ای را از قزاقستان و ازبکستان وارد می کند.

بریتانیا و فرانسه تنها دو کشور اروپایی ناتو هستند که چنین سیستم های تسلیحاتی دارند. ماکرون پیش از این در سال 2020 به آلمان و دیگر شرکای اتحادیه اروپا پیشنهاد داده بود که درباره همکاری اروپا در زمینه بازدارندگی هسته‌ای صحبت کنند که تا کنون بی پاسخ مانده است.

ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیمتماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد