Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،حامد کبودوند روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین نیز در اجرای این طرح مشارکت خواهد داشت.

کبودوند گفت: با کمک‌های مردمی و مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات، حرم و بارگاه حضرت امیرالمومنین (ع) در نجف اکنون ۲۰ برابر شده و به عنوان بزرگترین سازه زیارتی مسقف دنیا توسط ستاد تحویل تولیت حرم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین دارای ۱۵۰۰ طرح بازسازی است که از این میان ۱۵۰ مورد تکمیل شده و سایر در دست اقدام هستند.

کبودوند اظهار داشت: در پروژه‌های یاد شده این ستاد سبک معماری ایرانی اسلامی کاملا رعایت شده و در همین راستا نیز اشعار ایرانی در ایوان نجف اشرف رونمایی شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین یادآور شد: بدون استثنا تمام مصالح مورد نیاز این پروژه‌ها از داخل ایران تامین شده و تمام متخصصان مورد نیاز آن‌ها نیز ایرانی بوده اند و به واسطه آن‌ها صنایع دستی و مشاغل هنری توسعه یافته است.

وی با اشاره به آخرین مراحل این طرح‌ها گفت: هم اکنون صحن حضرت زهرا (س) با پیشرفت ۹۰ درصدی و همچنین گنبد جدید حرم امام حسین (ع) نیز در حال ساخت بوده و در سال جاری از آن‌ها رونمایی و افتتاح می‌شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین با بیان اینکه در همه اعتاب مقدسه عراق شامل نجف، کربلا، کاظمین و سامرا کمک‌های ایران در قالب طرح‌های ماندگار اجرا شده است، گفت: قزوین علاوه بر توسعه حرم طفلان مسلم در باب قبله کاظمین و حرم سامرا نیز پروژه دارد و قرار است یکی از درب‌های حرم سامرا، کفشداری کاظمین و کل حرم طفلان مسلم توسط این استان انجام شود.

کبودوند اضافه کرد: تمام هزینه‌های این طرح‌ها توسط خیران و مردم تامین می‌شود و هیچ هزینه‌ای از هزینه‌های جاری و دولتی دریافت نمی‌شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین گفت: با وجود شایعات قبل از ایام اربعین مبنی بر اختلاف مردم عراق با ایرانیان، در این ایام شاهد دوستی و نزدیکی این ملت بودیم و علاقه ملت‌های شیعه فارغ از عنوان‌های ایرانی، عراقی و اقغانستانی و کشور‌های دیگر است.

وی اضافه کرد: امسال با وجود همه تلاش‌های مذبوحانه دشمن و فشار‌های اقتصادی، مردم کریم استان قزوین تقریبا ۲ برابر سال گذشته به زائران خدمات رسانی کردند.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عتبات دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ اسماعیلی گفت: نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی از مهمترین وظایف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

وی افزود: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راه‌ها عنوان کرد و گفت: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان به قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی و بهسازی شد.

اسماعیلی به برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان به قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی آن طی امسال  اشاره کرد و گفت: در ۲ لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان زنجان پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، خاطر نشان کرد:۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد