Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات اجرایی پل سوم بشار یاسوج به طول۱۳۰ متر و با دو باند رفت و برگشت با عرض ۱۱ متر با هدف کاهش بار ترافیکی در ورودی شهر یاسوج در سال ۸۲ آغاز و فاز نخست آن در خردادماه امسال افتتاح شد.

اما عمر مفید این پل به چهار ماه هم نرسید و در بارندگی‌های روزهای اخیر بخش‌هایی از آن ریزش کرد تا این موضوع ادعای شهردار و برخی اعضای شورای شهر یاسوج که بارها از ناایمن بودن این پل خبر داده بودند را تأیید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار یاسوج بارها به عدم ایمنی پل سوم بشار اشاره کرده و گفته بود که این پل با عمر حدود ۱۵ سال دارای بناهای سست و ضعیفی است که احتمال خطرات را بالا می‌برد.

اما مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه تا این لحظه گزارشی مبنی بر تخریب پل به ما داده نشده است، اظهار داشت: با شهردار یاسوج و فرماندار شهرستان بویراحمد تماس گرفته و خواهان پیگیری این موضوع شدیم.

**** خبر ۲۸ خرداد ۹۷

با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاونین وی ، نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، تنی چند از مدیران استانی و شهرستانی ، فرماندار بویراحمد ،شهردار و برخی از اعضای شورای شهر یاسوج ، پروژه پل سوم که بنا بع دلایل متعدد سالها از کلنگ زنی آن سپری شده بود بالاخره به مرحله بهره برداری رسید .

مدیر کل راه مسکن و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاحیه این پروژه بیان کرد: ساخت این پل که از سال ۸۲ آغاز شده بود تا پایان سال گذشته تنها ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: آرامش را از مشاور و پیمانکار در مدت اخیر گرفتیم و برای رفع معارض تلاش های زیادی شد تا این پل امروز افتتاح شود.

علیمردانی به برخی از مشخصات پل اشاره کرد و گفت: مردم نسبت به این پل خاطرجمع باشند چرا که ۴ میلیارد تومان در زیر پل هزینه شده و تعداد ۱۷۰ شمع در آن به کار رفته و هیچ زلزله ای نمی تواند به آن آسیب برساند.

*** خبر ۲۳ خرداد ۹۷

معاون ساخت و توسعه راه های کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: این پل به طول ۱۳۰متر و دارای ۲ دهانه ۲۵ متری و ۲دهانه ۴۵ متری است که ۲باند رفت و برگشت با عرض هرکدام ۱۱ متر دارد.

محمد راستا میزان قرارداد اجرای پل سوم بشار را افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: حدود۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری این پل اختصاص یافت که بخش عمده‌ای از آن در قالب اسناد خزانه است.

وی ادامه داد: این طرح تاکنون ۳۵ میلیارد ریال هزینه در برداشته و عملیات ساخت آن در سال‌های اخیر به دلیل کمبود اعتبار و تملک ۲۱ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی اطراف آن متوقف شده بود.

وی افزود: با بهره‌برداری از پل سوم بشار ترافیک در سطح شهر یاسوج به طورقابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

برای عبور از رودخانه بشار و ارتباط با دشت سررود جنوبی، روستاهای اقماری و مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد تنها ۲ پل در جنوب شهر یاسوج احداث شده که یکی به مسیر رفت و دیگری به مسیر برگشت اختصاص دارد و جوابگوی ترافیک این شهر نیست.

راستا ادامه داد: ساخت این پل نقش مهمی در پدافند غیرعامل ایفا می‌کند به‌طوری‌که بار ترافیکی قسمتی از شهر یاسوج را که اکنون بر روی پل‌های شماره یک و دو است کم می‌کند.

منبع: تسنیم

منبع: ساتین

کلیدواژه: اخبار کهگیلویه و بویراحمد اخبار یاسوج حوادث یاسوج عملکرد اصلاح طلبان عملکرد دولت تدبیر و امید روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد

مهرجو فرخی با بیان اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۰.۹ درصد کاهش داشته است گفت: عمده کالا‌های جابه جا شده شامل کلینکر سیمان، گندم، آب معدنی، آجر سفالی و سایر محصولات کشاورزی بود.   معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در استان فعالیت داشتند بیان کرد: بر اساس کارت هوشمند صادره جهت ناوگان تعداد یک هزار و ۷۵۱ دستگاه از انواع کامیون در استان کارت هوشمند ناوگان دریافت و هزار و ۹۹۷ نفر راننده در حوزه حمل و نقل کالا به دریافت کارت هوشمند اقدام کردند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ۳ کشته و ۲ مصدوم در تصادف محور یاسوج به بابامیدان
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • مصدومیت ۱۷۴ نفر در تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • تجلیل مسئولان از مقام شامخ معلم در کلاسهای درس
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد