Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اشاره به اینکه سکته های مغزی شایع ترین علت ناتوانی در جهان به شمار می رود اظهار کرد: مهمترین اقدامی که می توان در سکته مغزی انجام داد پیشگیری اولیه است.

 به گزارش قدس آنلاین، به نقل از وب دا، دکتر پیام ساسان نژاد در نشست خبری هفته پیشگیری از سکته های مغزی با بیان اینکه بسیاری از افراد در سنین جوانی و فعال دچار سکته مغزی می شوند و این امر موجب می شود که  از کارهای روزمره زندگی باز بمانند و علاوه بر بروز عوارض جسمانی و روحی، بار اقتصادی نیز به خانواده و جامعه تحمیل می شود خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از بروز سکته های مغزی باید فاکتورهای خطر از جمله فشار خون بالا، چربی خون، دیابت، کم تحرکی و استعمال دخانیات کنترل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

دانشیار گروه نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛ با بیان اینکه سکته های مغزی با عوارض زیادی همراه است افزود: هر ساله برای حساس سازی جامعه هفته ای  با عنوان سکته های مغزی تعیین شده که شعار این هفته "سکته های مغزی قابل درمان است" انتخاب شده است.

*زمان طلایی درمان سکته مغزی سه ساعت است

فلوشیپ نورو اینترونشن دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سکته های مغزی به دو شکل خون ریزی و گرفتگی رگ بروز می کند اظهار کرد: ۸۵ درصد از سکته های مغزی با گرفتگی رگ و ایجاد لخته در فرد ایجاد می شود که در صورت درمان نشدن به موقع، آسیب های جدی به مغز وارد می کند.

دکتر ساسان نژاد با بیان اینکه سه ساعت اولیه زمان طلایی درمان بیماران سکته مغزی است خاطر نشان کرد: هر چقدر که زمان بیشتری از زمان طلایی بگذرد آسیب ها به نسج مغز بیشتر و غیر قابل جبران خواهد بود.

 وی با اشاره به اینکه برای درمان بیماران از آمپول های لیز کننده لخته استفاده می شود که در تمام کشور نیز موجود است اظهار داشت: در حال حاضر تنها مرکز ارجاع بیماران سکته مغزی بیمارستان قائم (عج) است و به محض مراجعه بیمار خدمات برای جلوگیری از بروز عوارض بیشتر آغاز می شود.

*لزوم افزایش آگاهی مردم در زمینه علائم سکته مغزی

عضو هیات علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه باید مردم با علائم سکته های مغزی آشنا شوند و در این میان رسانه های گروهی و تبلیغات محیطی نقش موثری در ارتقاء این آگاهی دارند  خاطر نشان کرد: به محض مواجهه با فردی که به سکته مغزی مبتلا شده است با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود تا بتوان در زمان طلایی به بیمار رسیدگی شود.

دکتر ساسان نژاد با اشاره به اینکه بیماران پس از مراجعه به مراکز درمانی تحت بررسی های دقیق پاراکلینیکی قرار می گیرند و در صورت نیاز برای آنها دارو تزریق می شود اظهار کرد: تمامی بیماران کاندید دریافت این دارو نیستند و حتی اگر بیماری دچار خونریزی مغزی شده باشد با تزریق این دارو بیماریش تشدید می شود.

دانشیار گروه نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خارج کردن لخته را از دیگر راهکارهای درمانی بیماران سکته مغزی عنوان کرد و اظهار کرد: در این روش نوین با استفاده از دستگاه انژیوگرافی مغزی اقدام به خارج کردن لخته های خون می شود.

وی با بیان اینکه این روش در حال حاضردر کشورهای پیشرفته جهان در حال اجراست اظهار کرد: با پیگیری های رییس دانشگاه و دیگر مسئولان قرار است آنژیوگرافی مغزی نیز در بیمارستان قائم(عج) ایجاد شود.
 منبع:وبدا
  پایان پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سکته مغزی مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۸۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، دکتر دهمرده افزود: این دستگاه از نوع ATF و کاملا ایرانی است که توانایی پاسخگویی کامل به بیماران دیالیزی شهرستان را داراست و بیماران دیگر نیازی به مراجعه به سایر شهرستان‌ها ندارند.
وی ادامه داد: با توجه به رشد بیماران دیالیزی مبتلا به فشار خون بالا و دیابت که منجر به نارسایی سیستم کلیوی می‌شود لازم است تا افراد نسبت به درمان به موقع اقدام و با تغییر در سبک زندگی به ایجاد جامعه سالم کوشا باشند.
رئیس بیمارستان دارالشفاء میرجاوه با اشاره به فعال بودن چهار دستگاه دیالیز در این بیمارستان تصریح کرد: دسترسی افراد دیالیزی به خدمات بهینه و منجر به بهبود کیفیت زندگی بیماران شده است.
در حال حاضر ۱۶ بیمار دیالیزی در میرجاوه حضور دارند که سال گذشته دو هزارو ۵۰۰ جلسه دیالیز ویژه این افراد انجام شده است.

دیگر خبرها

  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه