Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کوثر بجنورد با بیان اینکه کرسی آزاداندیشی با موضوع «بانو و نقش گمشده‌اش» در این دانشگاه برگزار می‌شود، گفت: تهاجم فرهنگی علیه جایگاه زن در جامعه باعث ایجاد شبهاتی شده است.

فاطمه مرادی الیاسی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کوثر بجنورد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: تهاجم فرهنگی علیه جایگاه زن در جامعه باعث ایجاد شبهاتی همچون «چرا زن مادر باشد»، «آیا زن باید شغل داشته باشد»، «چگونه یک زن در خانواده می‌تواند موثر باشد» و «چگونه یک زن در اقتصاد و جامعه می‌تواند مفید باشد»، شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرادی الیاسی ادامه داد: عوامل فرهنگی و اجتماعی مانند عدم شناخت و آگاهی ناکافی، ضعف ایمان و تاثیرپذیری ازغرب، خانواده، جامعه، محیط‌های اجتماعی  و فضای مسموم مجازی، باعث دامن زدن به این شبهات شده است.

 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کوثر خاطرنشان کرد: دختران و زنان به عنوان نیمی از جامعه جایگاه ویژه‌ای در حفظ ارزش‌ها و فرهنگ اجتماعی دارند و باید نقش خود را بشناسند و تبیین جایگاه، خودآگاهی وتوانمند کردن آن‌ها در این راستا ضروری است.

وی افزود: برگزاری کرسی آزاداندیشی دردانشگاه ها، بهره گیری از ظرفیت علمی مراکز آموزش عالی و بسیج دانشجویی از جمله فرصت‌هایی برای پاسخ به این شبهات است که می‌تواند باعث تصحیح نگرش به زنان و جایگاه آنان شود.

مرادی الیاسی در پایان راهکار‌های تحقق این طرح را تقویت باور‌های دینی در دختران دانشجو و هویت یابی بانوان عنوان کرد و افزود: به همت بسیج دانشجویی، کرسی آزاد اندیشی با عنوان «بانو و نقش گمشده اش» روز دوشنبه در دانشگاه کوثر برگزار خواهد شد و از آن جهت که دانشگاه کوثر ویژه خواهران و تک جنسیتی است، قطعا این دانشگاه ظرفیت برگزاری بیشتر این کرسی‌ها را خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه کوثر بجنورد تهاجم فرهنگی کرسی آزاداندیشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۸۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

طاهره عاشوریان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت در گیلان به عنوان استانی که درگیر پیری جمعیت است، اظهار کرد: دوره جامعه کنشگر_ کارشناس جمعیت از ویژه خواهران فعال حوزه تخصصی جمعیت و خانواده استان گیلان در سطح استان برگزار شده است.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این دوره به بررسی ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، دینی، تربیتی، روانشناختی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و راهکارهای حوزه جمعیت می‌پردازد، افزود: دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت با عنوان «خاکریز امنیت ۸» با محوریت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج جامعه زنان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مهم در حوزه جمعیت، چالش ضرورت توجه و برنامه ریزی دقیق و نهادینه کردن آن در بین افکار عمومی است، ادامه داد: جمعیت در ساختارهای مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تأثیرگذار است و از این حیث یکی از مهمترین و حساس‌ترین موضوعات حال حاضر بوده که باید برنامه‌ریزی های مدون صورت بگیرد.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه باید در تبیین مساله جمعیت فعالانه وارد شده تا با فعالیت کنشگران آگاهی بخشی عمومی صورت بگیرد، بیان کرد: مقوله جمعیت از مباحث مهم اجتماعی و اقتصادی در هر جامعه بوده بنابراین جمعیت از نظر ساخت، ترکیب و توزیع از مؤلفه‌های اقتدار و استحکام ساخت درونی هر جامعه به شمار می‌رود.

به گفته عاشوریان سازمان بسیج جامعه زنان استان با همکاری ستاد خانواده و جمعیت استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب گیلان دوره تربیت کنشگر جمعیت را با تعداد ۲۲۰ نفر از خواهران علاقه مند و توانمند برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه این دوره با حضور اساتید شورای راهبردی حوزه علمیه قم و تهران برگزار شده است، تصریح کرد: فرهنگ سازی گسترده و تبیین اهمیت جمعیت در بین افکار عمومی مهم و ضروری است که این دوره نیز با هدف آگاه سازی در گیلان برگزار شده است.

کد خبر 6088733

دیگر خبرها

  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • امروز در جایگاه به کرسی نشاندن شروط مقاومت ایستاده‌ایم
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی