Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@14:12:36 GMT

شکایت سناتور‌های دموکرات از ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۰۰۰۷

گروهی از اعضای دموکرات سنا از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل انتصاب «متیو ویتاکر» به سمت سرپرست وزارت دادگستری این کشور به طور رسمی شکایت کردند.

ریچارد بلومنتال، شلدون وایت‌هاوس و مِیزی هیرونو در این شکایت‌نامه که آن را به یک دادگاه فدرال در واشنگتن ارائه کردند، خواسته اند انتصاب متیو ویتاکر به سمت سرپرست وزارت دادگستری آمریکا غیرقانونی اعلام و از آغاز به کار وی در بالاترین منصب قضایی این کشور جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سه سناتور دموکرات از اعضای کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا هستند که گزینه های دادستان کل آمریکا را ارزیابی می کند. این سناتورهای دموکرات بابت این موضوع نگران هستند که ویتاکر، به دلیل وفاداری به ترامپ، بر سر راه تحقیقات رابرت مولر درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، مانع تراشی و یا حتی مولر را اخراج کند.

بلومنتال در بیانیه ای اقدام «دیکتاتورمآبانه» ترامپ در انتصاب ویتاکر را خیانت به «سیستم نظارت و تعادل» آمریکایی ها خواند.

جف سشنز اواسط آبان ماه بنا به درخواست ترامپ و پس از آنکه ماه ها مورد حملات لفظی رئیس جمهور آمریکا قرار گرفته بود، از مقام خود کناره گیری کرد. ترامپ سشنز را به حمایت از تحقیقات رابرت مولر متهم کرده بود. در پی استعفای سشنز، ترامپ ویتاکر را به عنوان دادستان کل موقت آمریکا معرفی کرد.اقدامی که با مخالفت‌های زیادی از سوی مقامات سیاسی آمریکا مواجه شده است. بسیاری این انتصاب را بر خلاف قانونی اساسی آمریکا می دانند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت دادگستری واشنگتن روسیه انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور آمریکا انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور آمریکا سنا واشنگتن وزارت دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد

 دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی