Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:36:19 GMT

آماده حل همه اختلافات با بغداد هستیم

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۰۱۱۷

آماده حل همه اختلافات با بغداد هستیم

اربیل – ایرنا – نیچروان بارزانی نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد اقلیم آمادگی این را دارد که براساس قانون اساسی عراق تمامی اختلافات را با بغداد حل و فصل کنند.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق در مراسم آغاز دهمین سال فعالیت شرکت داناگاز امارات در کردستان عراق با اعلام این مطلب گفت:دولت اقلیم کردستان عراق آماده است تمامی مشکلات را با بغداد براساس قانون اساسی حل و فصل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با استقبال از توافق اربیل و بغداد برای صادرات نفت کرکوک اضافه کرد: توافق برای صادرات نفت کرکوک گامی مهم در مسیر حل تمامی اختلافات اربیل و بغداد می باشد.
نیچروان بارزانی در خصوص فعالیت شرکت داناگاز امارات نیز اظهار داشت: بعد از گذشت ده سال از تولید گاز توسط شرکت داناگاز علیرغم مشکلات موجود بر سر راه، اهداف استراتژیک دولت اقلیم در زمینه انرژی محقق شده است.
وی در ادامه اظهار کرد: دولت اقلیم سیاستهای نفتی و گازی خود را ادامه خواهد داد و همزمان بر این باور است که از طریق مذاکره مشکلات را می توان با بغداد حل و فصل کرد.
این اولین واکنش رسمی نیچروان بارزانی نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق به توافق اربیل و بغداد برای صادرات نفت کرکوک از طریق خط لوله نفتی اقلیم کردستان عراق به بندرجیهان ترکیه می باشد.
اخیرا اربیل و بغداد برای صادرات نفت کرکوک از طریق خط لوله اقلیم به توافق رسیدند و در پی این توافق مذاکرات دو طرف برای حل تمامی اختلافات ادامه دارد.
خاورم**351**4**380

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نيچروان بارزاني نخست وزير كركوك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده

انتشار پستی از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در شبکه ایکس درباره سفرش به عراق، با واکنش منفی گسترده کاربران عراقی مواجه شده است که محتوای آن توهین به بغداد و کشورشان دانسته اند.

به گزارش خبرآنلاین اردوغان در بخشی از این توییت بغداد پایتخت عراق را با عبارت «یکی از شهرهای تمدن کهن ما» توصیف کرده است.

دیگر خبرها

  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • اولین تصاویر از محل وقوع تیراندازی و حریق در اربیل + فیلم
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق