Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:10:23 GMT

جشن های هفته وحدت در آستارا آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۱۷۶۸

جشن های هفته وحدت در آستارا آغاز شد

آستارا - ایرنا - جشن های هفته وحدت مسلمانان در آستارا در آستانه سالروز ولادت پیامبر اسلام (ص) با حضور اهالی شیعه و سنی مردم و مسئولان در مساجد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آستارا شامگاه دوشنبه در جشن وحدت در مسجد روستای اهل سنت قره سو بخش لوندویل گفت: تفرقه در امت اسلامی از دسیسه های برنامه ریزی شده دشمن است و مسلمانان باید با اتحاد و همبستگی در برابر توطئه دشمن ایستادگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام کاظم حافظ نیا اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها منادی وحدت در جهان اسلام است و کسانی که بر طبل تفرقه شیعه و سنی می کوبند، مزدور دشمن هستند.
وی بیان کرد: تنها راه پیروزی مسلمانان در برابر کفار، چنگ زدن به ریسمان الهی و حفظ وحدت است و مسلمانان شیعه و سنی باید بر اصول مشترک خود پایبند باشند.
حجت الاسلام هیبت الله اسکندری امام جمعه اهل سنت قره سو نیز در این آئین با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) افزود: یاری خداوند در وحدت جماعت است و امت اسلامی باید برای بهره گیری از عنایت حق تعالی، اتحاد خود را حفظ کند.
وی اضافه کرد: اگر مردم وعده های الهی را باور کنند، علاوه بر کسب عزت و رحمت الهی، بسیاری از عقب ماندگی ها و مشکلات برطرف خواهد شد.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری به عنوان بزرگترین مدافع حقوق اهل سنت، بر وحدت شیعه و سنی تاکید دارند و توسعه و آبادانی مناطق مختلف کشورمان را شاهد هستیم.
اسکندری ادامه داد: تفرقه، تیشه به ریشه اسلام می زند و مسلمانان باید با آگاهی نسبت به نقشه های تفرقه افکنانه دشمن، از اختلاف دوری کنند.
مولودی خوانی و قرائت شعر در وصف پیامبر اسلام (ص) از دیگر بخش های این آئین بود.
12 تا 17 ربیع الاول به مناسبت ایام سالروز ولادت حضرت محمد (ص) هفته وحدت مسلمانان است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و حدود 17 درصد جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.
7105 / 7124/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی هفته وحدت مسلمانان آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است

حجت الاسلام و المسلمین «سیدعلی قاضی عسکر»، دهه کرامت را فرصت مناسبی برای ترویج سیره ائمه معصومین(ع) دانست و اظهار کرد: مردم طالب معارف و آموزه های دینی هستند، از همین رو اگر بتوانیم از نظر محتوایی پاسخگوی نیازهای روز جامعه و مردم باشیم، در مخاطبان تاثیرگذار خواهد بود.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی که در جامعه با آن روبرو هستیم و برنامه های دشمن برای معرفی الگوهای غربی به دختران و بانوان، ایام دهه کرامت فرصتی مغتنم برای معرفی الگوهای برتر معرفی شده از سوی جهان اسلام است.

وی با اشاره به برنامه دشمن برای انحراف نسل جوان و تأثیر سوء بر جامعه بانوان، گفت: ضرورت دارد که همه دستگاه ها و مراکز فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، تلاش کنند، مبارزه با آسیب های اجتماعی باید به شکل صحیح و با اقناع صورت گیرد و برخوردهای تند نمی تواند اثربخش باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر همچنین بر لزوم بهره گیری از ظرفیت مساجد، دستگاه ها و نهادها، چهره ها و شخصیت های فرهنگی و هنری برای تحقق شعار سال تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت های لازم، با تعامل و همکاری میان مجموعه ها و دستگاه ها می توان برای تحقق شعار سال با مشارکت مردمی تلاش کرد تا شاهد یک جهش اقتصادی در حوزه اقتصادی و صنایع باشیم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • احکام دین باید در اجتماع جاری شود
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند