Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، بخش مسابقه دومین جشنواره تئاتر استانی منطقه آزاد اروند که از تاریخ 26 آبان ماه جاری در مجتمع های فرهنگی هنری ثامن الائمه(ع) آبادان و خلیج فارس خرمشهر آغاز شده بود با معرفی برترین ها در محل سینما مهر آبادان به کار خود پایان داد.
هیئت داوران دومین جشنواره تئاتر استانی منطقه آزاد اروند پس از بررسی 6 اثر راه یافته به جشنواره، در روزهای 26 و 27 آبان ماه جاری آراء خود را به شرح ذیل اعلام کرد:
طراحی صحنه:
هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال به طور مشترک از محمد امین قلمی و امین خالدی طراحان صحنه نمایش های«من شدم ونگوک و تو شدی بت من» و داوود پارسا طراح صحنه نمایش«از مادران و ده هزار و یک شب» تقدیر به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موسیقی:
هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال از خانم لیلا میثمی برای اجرای زنده موسیقی نمایش درون پیراهن یحیی تقدیر به عمل آورد.
بازیگری مرد:
جایزه سوم بازیگری مرد شامل لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال به طور مشترک به شهرام پورعسکر برای نمایش"خدمتکار"، و گروه پنج نفره بازیگران نمایش"کوئینتت" اهداء شد.
جایزه رتبه دوم بازیگری مرد شامل لوح تقدیر و مبلغ هفت میلیون ریال به بازیگر نمایش سید علی موسوی بازیگر نمایش"درون پیرهن یحیی"  اهداء شد.
در این بخش جایزه رتبه اول بازیگری مرد شامل دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون ریال به محمد صنگری بازیگر نمایش"هوک، چپ، راندآخر" اهداء شد.
بازیگری زن:
جایزه رتبه سوم بازیگری زن شامل لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال به طور مشترک به هاجر جان نژاد و سمیه ادراوی بازیگران نمایش"من شدم ونگوک و تو شدی بت من" تعلق گرفت.
جایزه رتبه دوم بازیگری زن شامل لوح تقدیر و مبلغ هفت میلیون ریال به طور مشترک به یلدا دهقانی برای بازی در نمایش"خدمتکار" و آمنه پورحسینی بازیگر نمایش"هوک، چپ، راندآخر" اهداء شد.
در این بخش جایزه رتبه اول بازیگری زن نیز شامل دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون ریال به زینب چلداوی برای بازی در نمایش"از مادران و ده هزار و یک شب"  اهداء شد.
نمایشنامه نویسی:
جایزه رتبه سوم نمایشنامه نویسی شامل لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال به آمنه پور حسینی نویسنده نمایشنامه"هوک چپ، راندآخر" تعلق گرفت.
جایزه رتبه دوم نمایشنامه نویسی شامل لوح تقدیر و مبلغ هفت میلیون ریال به بهزاد وزیری برای نوشتن نمایشنامه"خدمتکار" اهداء شد.
در این بخش جایزه رتبه اول نمایشنامه نویسی شامل دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون ریال به صابر محمدی نویسنده نمایش نامه"از مادران و ده هزار ویک شب" تعلق گرفت.
کارگردانی:
- هیئت داوران برای رتبه سوم کارگردانی هیچ انتخابی را لحاظ نکرد.
جایزه رتبه دوم کارگردانی شامل لوح تقدیر و مبلغ هشت میلیون ریال به شهرام پور عسکر کارگردان نمایش"خدمتکار"اهداء شد.
در این بخش جایزه رتبه اول کارگردانی شامل دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون ریال به مریم طرفی کارگردان نمایش"از مادران و ده هزار ویک شب" تعلق گرفت.

نمایش های برگزیده:
همچنین هیئت داوران با اهداء دیپلم افتخار، دو اثر"نمایش از مادران و ده هزار ویک شب" و "خدمتکار" را به عنوان نمایش های برگزیده این دوره از جشنواره معرفی کردند.
لازم به ذکر است دو نمایش برگزیده سوم آذر ماه سال جاری خود را برای بازبینی داوران جشنواره فجر مهیا می کنند.
داوران بخش مسابقه دومین جشنواره تئاتر استانی منطقه آزاد اروند را بهزاد فراهانی، شهرام گیل آبادی و  آرزو افشار تشکیل دادند.

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: احمد بن رشیدی

عکاس: علیرضا هنرجویان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: منطقه آزاد اروند آبادان و خرمشهر تئاتر آبادان تئاتر اروند دومین جشنواره تئاتر استانی منطقه آزاد اروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند

با حکم دبیر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، دبیر اجرایی و دبیر هنری این دوره از جشنواره منصوب شدند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد کرم‌الهی دبیر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در احکامی جداگانه دبیر اجرایی و دبیر هنری این دوره از جشنواره تئاتر ایثار را منصوب کرد.

بر این اساس، حمید ساروخانی به عنوان دبیر اجرایی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار منصوب شد.
همچنین محمد لارتی به عنوان دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار منصوب شد.

معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره ملی تئاتر ایثار

 

حمید ساروخانی و محمد لارتی از هنرمندان و فعالان عرصه هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی و از جمله مدیران با سابقه اداره‌کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با حضور هنرمندانی از سراسر کشور و به همت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان، با هدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

«جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس»، «جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا، ایثارگران، شهدای محور مقاومت (شهدای مدافع حرم)، شهدای امنیت، سبک زندگی ایثارگرانه و ایثار اجتماعی در دوران معاصر»، «جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی همسران معظم جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر» و «جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب» از مهمترین موضوعات این دوره از جشنواره است.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی در 2 بخش صحنه‌ای و خیابانی از روز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 به مدت 4 روز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جایزه نوبل ایرانی به ۶۲ محقق رسید
  • جایزه نوبل ایرانی به ۶۲ محقق اعطا شد
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • گروه محوری را در دستور کار این دوره از جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دادیم
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • «آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • معرفی برترین‌های مسابقات آزاد دارت بانوان کارگر ایران