Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: تعداد ۱۸۹ مورد نمونه برداری از پساب و فاضلاب واحد های صنعتی و خدماتی  استان توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست صورت گرفته  است. ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ استانها قزوین نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حسن پسندیده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای ماموریت‌های محوله به سازمان حفاظت محیط زیست و اجرای برنامه های کنترل و نظارت و پایش های زیست محیطی در استان از تعداد189واحد صنعتی نمونه برداری پساب و فاضلاب خروجی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط  زیست استان قزوین  با تبیین و تشریح فعالیت های انجام شده 6 ماهه نخست سال 1397 بیان کرد: همچنین  37 مورد نمونه برداری هوا نیز  از خروجی دودکش‌های واحدهای صنعتی انجام گرفته است.

وی گفت: در راستای اجرایی شدن طرح خود اظهاری، 116 مورد گزارش خود اظهاری از واحدهای صنعتی با استفاده از ظرفیت و توان آزمایشگاه های معتمد انجام شده و مورد رسیدگی کارشناسان محیط زیست قرار گرفت.

پسندیده افزود: نظارت بر 10 مرکز آزمایشگاه معتمد از دیگر اقدامات صورت گرفته کارشناسان  در حوزه آزمایشگاه اداره کل بوده است.

وی تصریح کرد:در ادامه فعالیت آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین، در 6 ماهه اول سال تعداد 41 مورد نمونه برداری نیز از تصفیه خانه های فاضلاب مرکزی شهری و شهرک‌های صنعتی استان صورت گرفته و 8 مورد نمونه برداری و آنالیز کیفی آب از رودخانه های استان دریافت و پارامترهای نمونه دریافتی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: از نمونه فاضلابهای گرفته شده در استان  47 مورد مربوط به حوزه قزوین، 32 مورد مربوط حوزه تاکستان، 38 مورد مربوط به حوزه البرز، 13 مورد مربوط به حوزه بوئین زهرا، 32 مورد مربوط به حوزه آبیک و 27 مورد مربوط به حوزه اداره کل بوده است.

پسندیده خاطرنشان کرد: به موجب قوانین و مقررات حفاظت محیط زیست واحدهایی که خروجی منابع آن به آب ،خاک و هوا با استانداردهای مورد پذیرش سازمان حفاظت محیط زیست تطابق نداشته باشد، اخطاریه رفع آلایندگی دریافت  می نمایند و واحد‌های مذکور مکلفند ظرف مهلت تعیین شده توسط سازمان،نسبت به رفع آلایندگی اقدام نمایند.در غیر اینصورت از ادامه فعالیت واحد‌های آلاینده جلوگیری می شود.

انتهای پیام/م

R41364/P1486/S6,63/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۴۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،دادی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف گفت: یک قطعه بوتیمار که در اثر شکستگی بال از نظر جسمانی ضعیف شده بود از سوی یکی از دوستداران طبیعت و نیروهای اداره گاز شهرستان خوسف تحویل نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف شد.

بوتیمار یا غم‌خورک گونه‌ای از راسته پلیکان‌ سانان و خانوادهٔ حواصیلان است، ویژگی اصل این پرنده که آن را از دیگر اعضای تیره حواصیلان متمایز می‌کند، گردن کوتاه‌تر آن است.

بوتیمار رابطه‌ای کاملا نامانوس و غریبانه با انسان‌ها دارد؛ غالبا از آنها دوری می‌کند و بیشتر اوقات در مخفی گاه خود به سر می‌برد.

دیگر خبرها

  • عرصه مناسبی برای دفع پسماند در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در تهران
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود