Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:41:46 GMT

۱۱ هزار کلاس آذربایجان‌غربی به درد نمی‌خورد!

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۲۴۴۳

۱۱ هزار کلاس آذربایجان‌غربی به درد نمی‌خورد!

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: دو نوبته بودن مدارس در استان معضلی است که نیازمند رسیدگی است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ابراهیم محمدی در جمع خبرنگاران افزود: ۵۰۰۰ مدرسه با ۱۷ هزار کلاس فیزیکی و بیش از ۲۴ هزار کلاس دایر هم اکنون پذیرای ۵۹۴ هزار دانش آموز استان است و ۲ نوبته بودن بر دوش برخی از مدارس سنگینی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در مجموع ۲۴ هزار و ۸۰۰ کلاس دایر در سراسر استان داریم که ۱۱ هزار کلاس نیازمند تخریب و بازسازی و مقام سازی است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: این استان ۳۴۰ پروژه نیمه تمام در فضای آموزشی دارد که نیازمند توجه ویژه است.

محمدی گفت: بیش از ۴۰۰ مدرسه کانکسی، ۱۱۸ مدرسه خشت و گلی و ۱۲۰ مدرسه استیجاری در استان نیز بیانگر نیاز مبرم آذربایجان غربی به مدرسه و فضای آموزشی جدید است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه میزان فضای استاندارد آموزشی برای هر دانش آموز ۵ متر و ۱۸ سانتی مترمربع است، اضافه کرد: هم اکنون سرانه فضای آموزشی در استان از ۳ متر و ۳۹ صدم سانتی مترمربع به ۴ متر و ۰.۰۵ سانتی مترمربع رسیده و با اتمام سایر پروژه های نیمه تمام این سرانه افزایش می یابد.

وی افزود: آذربایجان غربی در کنار سیستان، هرمزگان و کرمان جزء چهار استان لازم التوجه کشور در شاخصهای فضا و تجهیزات آموزشی، نیروی انسانی و پوشش تحصیلی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کلاس درس مدارس مدارس تخریبی منطقه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سعیدی پور در دیدار با نماینده مردم شریف دشت آزادگان، هویزه و بستا با تاکید بر تقویت روحیه جهادی برای ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در مناطق محروم و کم برخوردار، گفت: یکی از اولویت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان، نشاندن لبخند شادی و رضایت بر چهره همه دانش آموزان است.

وی با اشاره به طرح‌های در دست اجرا در شهرستان‌های دشت آزادگان، هویزه و بستان، افزود: در دشت آزادگان ۱۲ مدرسه با ظرفیت ۴۷ کلاس درس درحال ساخت است.

سعیدی پور ادامه داد: در بستان ۸ مدرسه و در هویزه نیز ۸ مدرسه در حال ساخت است که با تکمیل آنها تا مهرماه امسال، ۷۱ کلاس درس به دانش آموزان این شهرستان‌ها تحویل داده خواهد شد.  

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان می‌گوید: در تلاش هستیم از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی صنایع برای تکمیل طرح‌ها استفاده کنیم و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ۷۰ کلاس درس در مهرماه ۱۴۰۳ به دانش آموزان تحویل خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی